امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 13 December , 2019
امروز : جمعه, ۲۲ آذر , ۱۳۹۸ - 16 ربيع ثاني 1441
شناسه خبر : 8846
  پرینتخانه » راوی تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۱۷ | 76 بازدید | ارسال توسط :

صبر استاندارد براي توقف توليد ارابه هاي مرگ به سر آمده است

رئيس سازمان ملي استاندارد گفته: دوشنبه هفته آينده اين سازمان تكليف خودروها را مشخص مي كند كه كدام خودرو امكان توليد خواهد داشت و توليد كداميك بايد متوقف شود. خدا مي داند اين چندمين بار است كه مسئولان سازمان استاندارد، براي توليدكنندگان خودرو خط و نشان مي كشند و آنها را به متوقف كردن توليد […]

صبر استاندارد براي توقف توليد ارابه هاي مرگ به سر آمده است

رئيس سازمان ملي استاندارد گفته: دوشنبه هفته آينده اين سازمان تكليف خودروها را مشخص مي كند كه كدام خودرو امكان توليد خواهد داشت و توليد كداميك بايد متوقف شود.

خدا مي داند اين چندمين بار است كه مسئولان سازمان استاندارد، براي توليدكنندگان خودرو خط و نشان مي كشند و آنها را به متوقف كردن توليد تهديد مي كنند، اما تا حالا اين تهديدها اثري نداشته اند و به تعبير درست، اين ارابه هاي مرگ همچنان به كشتار خود ادامه مي دهند. پرواضح است كه تحقق نيافتن اين تهديدها بخاطر فشارها و حمايت هايي است كه از بعضي كانال ها مي شود و زور آنها به سازمان استاندارد مي چربد، مسئولان سازمان هم اين مطلب را بخوبي مي دانند و به همين دليل است كه رئيس سازمان در ادامه وعده اي كه داده تاكيد كرده: با توجه به اهميت سلامت و ايمني مردم، حتي در صورت هر گونه فشار و مشكل آفريني، اين استانداردها اعمال خواهد شد.  ‌

وقتي صحبت از فساد مي شود، معني آن فقط اين نيست كه كسي اختلاس كند يا پول مردم را بالا بكشد و اينكه در جايي وسيله كشتار و مرگ و مير مردم فراهم شود و افرادي يا عواملي مانع از قطع اين وسيله مرگ آفرين شوند هم نوعي فساد محسوب و اين عوامل بايد فاسد تشخيص داده شوند. بنابراين جا دارد دستگاه قضايي و بخصوص رئيس سازمان قضايي كه كمر به ريشه كن ساختن فاسدين بسته، به چنين بخش هايي هم ورود كند و با حمايت از سازمان ملي استاندارد، امكان  برخورد با توليد كنندگان ارابه مرگ را فرهم كند، حالا اينها هر كه باشند و از هر كجا حمايت شوند.  ‌

وضعيت كشف حقايق با وجود ابزار اطلاع رساني، بخصوص فضاي مجازي طوري است كه اگر در مواردي اغماض شود، سرانجام مردم خواهند فهميد كه چشم بستن بر روي موارد خلاف از كجا آب مي خورد. مثل همين قضيه خنثي كردن تهديدهاي استاندارد درگذشته كه مردم چيزهايي مي دانند و اگر باز هم متخلفين در برابر قانون مقاومت كنند، چه بسا افشاگري شود تا سيه روي شود آن كه در او، غش باشد.

افزايش قيمت ها بايد متناسب با ارائه خدمت بهتر باشد

 ‌

در گذشته وقتي قيمت يك كالا يا خدمات افزايش مي يافت، متوليان آن صنف و كساني كه از پرتو آن افزايش قيمت سود مي بردند، مكلف به ارائه خدمت مطلوبتر يا عرضه جنس با كيفيت بهتر مي شدند. مثلا اگر قيمت نان تغيير مي كرد، نانوايان موظف مي شدند قطع نان را بزرگتر يا لااقل مطابق با وزن چانه توليد كنند( كه البته اين كار چند روزي بيشتر دوام نمي آورد) سوال اين است كه چرا حالا وقتي قيمت يك خدمت كه با عامه مردم سروكار دارد بالا مي رود و آقايان افزايش قيمت را تصويب مي كنند، به همراه مصوبه براي ارائه خدمت با كيفيت يا لااقل رفع نقص تاكيد نمي كنند؟ بهانه نوشتن  اين مطلب افزايش نرخ تاكسي و مسافركشي در اهواز است هر چند مي دانيم رانندگان عزيز نياز به مصوبه ندارند و هر وقت اراده كردند، سرخود اقدام به اين كار مي كنند. راوي به هيچ وجه به افزايش قيمت رانندگان اعتراض ندارد چون دستش در كار است و جزء اين مردمي است كه هر روز شاهد بالا رفتن هزينه زندگي است، اما حساب اين است كه آنها (رانندگان) هم نبايد فقط به فكر بالا رفتن كرايه خود باشند و متقابلا انتظار خدمت قابل قبولي از آنها مي رود. از جمله اينكه خودروي مسافركشي يك وسيله شخصي محسوب نمي شود و وسيله كاري است كه بايد با آن در قبال كرايه اي كه دريافت مي شود، به مردم خدمت كنند بنابراين، بايد به آن  برسند، نه اينكه وقتي مسافر سوار مي شود بايد مواظب باشد لباسش پاره نشود، يا اگر هوا گرم است كولر را روشن نكند، همينطور راننده بايد برخورد مناسبي داشته باشد و از اين موارد . ‌

شايد هم دليل اين نابساماني ناتواني سازمان تاكسيراني شهرداري است كه نفوذي روي تاكسيرانان ندارد و يك تشكل نمايشي است كه نه مردم از آن راضي هستند نه صاحبان تاكسي كه مدعي هستند هيچ كمكي به آنها نمي شود و تنها چيزي كه در اهواز ديده مي شود سبز شدن ايستگاه هاي تاكسي در شهر و تصرف شهر با نصب لوله كه باعث تنگ شدن خيابانها شده و عده اي از اين بابت سود مي برند.  ‌

نمي شود به پول ايران حقوق بدهيد و به قيمت اروپا پول سوخت بگيريد

نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس  با تاكيد براينكه بايد يارانه‌هاي پنهان شناسايي و آزاد شوند، در باره حذف يارانه انرژي گفته : معتقديم بايد درآمد مردم را افزايش دهيم و بعد قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي را آزاد كنيم. در حال حاضر كارمندي كه ۱۵۰ دلار در ماه حقوق مي گيرد، نمي تواند قيمت سوخت اروپا را بدهد. اگر مي خواهيم قيمت سوخت اروپا را از كارمند و كارگر بگيريم بايد در ماه به وي پنج هزار دلار حقوق بدهيم و بعد اقدام به افزايش قيمت انرژي كنيم.خادمي با بيان اينكه قطع يارانه ثروتمندان در اقتصاد كشور موثر است، تاكيد كرد: دولت بايد بر اساس وظيفه قانوني‌ خود يارانه ثروتمندان را قطع كند و درآمد حاصل از آن را صرف مسايل اساسي، عمراني و توليد كشور كند.

خدمت آقاي خادمي عرض شود كه خيلي چيزها داشتيم كه قطع شد و قرار بود درآمد حاصل از آنها را به زخم هاي كشور برسانند اما معلوم نيست از كجا سردر آوردند، حالا هم تضميني در كار نيست كه درآمد حذف يارانه ثروتمندان به كارهاي عمراني و توليد برسد، مگر آنكه مجلس اين الزام را قانوني كند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای صبر استاندارد براي توقف توليد ارابه هاي مرگ به سر آمده است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.