امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 5 August , 2020
امروز : چهارشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۳۹۹ - 16 ذو الحجة 1441
شناسه خبر : 12140
  پرینتخانه » راوی تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۰۰ | 64 بازدید | ارسال توسط :

متوليان مبارزه با گرانفروشي بي خيال مردم شده اند!

اين روزها كمتر از گراني حرفي شنيده مي شود و مسئولان ظاهرا متوجه شده اند كه مردم كاملا دست ها را بالا برده و تسليم مشكلات، كمبودها و در مجموع سوء مديريت ها شده اند. كار به جايي رسيده كه حبوبات به مرز هر كيلو ۳۰ هزار تومان رسيده و هر روز سفره كم درآمدها […]

متوليان مبارزه با گرانفروشي بي خيال مردم شده اند!

اين روزها كمتر از گراني حرفي شنيده مي شود و مسئولان ظاهرا متوجه شده اند كه مردم كاملا دست ها را بالا برده و تسليم مشكلات، كمبودها و در مجموع سوء مديريت ها شده اند. كار به جايي رسيده كه حبوبات به مرز هر كيلو ۳۰ هزار تومان رسيده و هر روز سفره كم درآمدها خالي تر مي شود.  ‌

وقتي از فروشنده سوال مي شود چرا مرتب قيمت ها را بالا مي برد، قسم مي خورد كه هر بار خريد جديد با خريد قبلي تفاوت دارد و تنها واكنش مردم در برابر اين گراني ها كم خريدن است، نه بعنوان مقابله، بلكه بخاطر نرسيدن وسع و بضاعت آنها. في الواقع قيمت ها بدو، مردم بدو و صد البته كه توان رسيدن به قيمت ها را مردم ندارند، پايان خط هم مشخص نيست. حالا ديگر براي گراني دليلي لازم نيست و حتي عرضه و تقاضا هم بي معني است چون در هر صورت قيمت ها بالا مي روند، مردم مختارند بخرند يا نخرند و گوشي هم براي شكايت (اگر كسي  حال آن را داشته باشد) بدهكار نيست. زماني لبنيات گران شد، از برنامه غذايي خيلي از خانواده ها حذف شد، قيمت گوشت و مرغ بالا رفت دور اين هم خط كشيده شد، اما حالا اگر اين مردم، نخود و لوبيا و عدس هم نخورند،پس چه بخورند؟

يك وقت گفتند دليل گراني ها صادرات بي رويه است، بعد گفتند واردات تا به دست مردم برسد، هزينه هاي بالايي به آن تعلق مي گيرد، اين در حالي است كه اكنون در هر حال گراني يك امر عادي شده و  صادرات و واردات هم هر طور كه باشد باز هم قيمت ها مرتب بالا مي رود و نه ستاد تنظيم بازار و نه سازمان حمايت از مصرف كننده دلش براي مردم مي سوزد و مي بينيم كه كاملا بي خيال شده اند و حتي گزارشي از اقداماتشان هم نمي دهند. هر چند آنوقت هم كه مقداري شدت عمل داشتند كاري بنفع مردم نكردند. واقعا اگر آنهمه انبارهاي احتكار كه كشف شد اجناسشان با قيمت مناسب به بازار تزريق مي شد، شايد تاثيري مي گذاشت.  ‌اما معلوم نيست اين اجناس سر از كجا در آوردند و به احتمال زياد دوباره به همان صاحبان انبارها برگشت داده شد يا اصلا از جايشان تكان داده نشدند.  ‌

محتكرين هم كه معرفي نمي شوند تا مردم بروند ببينند سرانجامشان چه شد. خلاصه در وضع موجود، گويا بود و نبود متوليان قيمت ها و مبارزين با گرانفروشي فرق نمي كند.  ‌

يادش بخير، روزگاري نه چندان دور وقتي به محله اي گذرت مي افتاد، از جلوي هر خانه كه عبور مي كردي، بوي انواع غذا و نان خانگي، شامه نواز بود اما حالا ديگر از بوها خبري نيست، نه صبح بوي تخم مرغ مي آيد، نه ظهر بوي كباب و قورمه سبزي ، شب هم كه توجيه مي كنند بايد سبك خورد و نان و خياري كافي است.  ‌

اي كاش رئيس جمهوري اينهمه هر روز سخنراني مي كند بجاي پرداختن به حواشي، كمي از دغدغه دولت به معيشت مردم، گراني هاي بي حساب و حاكم شدن فقر و زير خط فقر بر خانواده ها سخن مي گفت.

كريمي از استان رفت و ارتقا يافت، مريدي ماند و خانه نشين شد!

مطلع شديم دكترفردوس كريمي به‌ عنوان مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان چهارمحال بختياري معرفي شد.

كريمي پيش از اين مسئوليت مديرعاملي شركت آب و فاضلاب اهواز  و مسئوليت هاي ديگري در استان داشته است. اينكه خوزستان هميشه پلكان ترقي خيلي ها بوده ثابت شده و اين هم يكي ديگر از نمونه هاي آن. منتهي عجيب اين است كه هر كس در استان سمتي داشت و از اينجا رفت بدون پست نمي ماند و بلكه ارتقا هم پيدا مي كند مثل همين كريمي خودمان اما هر كس دلش نيامد استان را ترك كند، وقتي او را كنار گذاشتند خانه نشين مي شود. مثل مهندس مريدي مدير قبلي آبفاي اهواز.

‌چه كساني بايد براي اصلاح يكصد نقطه پر تصادف استان همت كنند؟

وقتي از خوزستان به ساير نقاط كشور سفر مي كنيم، زماني كه از استان خارج يا در بازگشت به آن وارد شويم، بدون آنكه به تابلويي نگاه كنيم متوجه مي شويم كه از استانمان خارج يا وارد شده ايم، چون وضعيت جاده گوياي موقعيت جغرافيايي ماست. با هر وسيله اي كه  مسافرت مي كنيم، بمحض اينكه به جاده صاف و بي دست اندازي وارد شويم مشخص مي شود كه به استان ديگري وارد شده ايم و هر وقت در بازگشت در اولين حفره يا ناهمواري وارد شديم سرنشينان متوجه مي شوند كه وارد محدوده استان خودمان شديم. خيلي از اين نقاط خطرساز است و بارها موجب تصادف شده اما تا كنون بيشترآنها را ترميم نكرده اند و وقتي گلايه مي شود كه چنين است، مشكل كمبود اعتبارات عنوان مي شود.  ‌

حال اين سوال پيش مي آيد كه ديگر استانها چگونه اعتبارات مورد نياز خود را براي بهسازي راههايشان تامين مي كنند اما، ما در حاليكه معاون وزير راه و شهرسازي خوزستاني است از انجام اين كار عاجز هستيم. همين ديروز مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: ۱۳۰ نقطه پرتصادف در مسيرهاي مواصلاتي استان وجود دارد كه نيازمند اصلاح هندسي هستند و اصلاح آنها به اعتبارات فراواني نياز دارد تا بتوانيم شاهد حل مشكل در تردد و بروز حوادث باشيم. چه كسي بايد به داد ما برسد كه يكصد نقطه پر تصادف در استان را اصلاح كنيم. آيا پي گيري مديران ارشد استان و تلاش نمايندگان نمي تواند در تامين اعتبارات اصلاح راهها موثر باشد؟ اگر هست، چرا دريغ مي كنند؟  ‌

ضمنا ساليانه ۱۲۰ ميليون تردد در جاده هاي اصلي خوزستان ثبت مي شود.

به قلم محمد کاظم حاج سردار

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای متوليان مبارزه با گرانفروشي بي خيال مردم شده اند! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.