امام خميني (ره)
۞امروز جمهوري اسلامي وديعه اي است كه از جانب خداوند متعال به ملت ايران سپرده شده و همه ما از زن و مرد و پير و جوان در حفظ اين وديعه مسئول هستيم. ۞
Saturday, 27 February , 2021
امروز : شنبه, ۹ اسفند , ۱۳۹۹ - 16 رجب 1442
شناسه خبر : 14796
  پرینتخانه » راوی تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۰۰ | 64 بازدید | ارسال توسط :

قراردادی با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه قطار شهری بسته نشده است

نماینده اهواز گفته ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به قطار شهری اهواز بلاتكلیف مانده و اگر جذب نشود به خزانه برمی گردد. مجتبی یوسفی گفت: شهردار اهواز مصاحبه كرده بود و ضمن آن از خلع ید پیمانكار (كیسون) با شهرداری خبر داد اما با گذشت چهارماه و نیم از این مصاحبه هنوز وضعیت ادامه كار […]

قراردادی با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه قطار شهری بسته  نشده است

نماینده اهواز گفته ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به قطار شهری اهواز بلاتكلیف مانده و اگر جذب نشود به خزانه برمی گردد.
مجتبی یوسفی گفت: شهردار اهواز مصاحبه كرده بود و ضمن آن از خلع ید پیمانكار (كیسون) با شهرداری خبر داد اما با گذشت چهارماه و نیم از این مصاحبه هنوز وضعیت ادامه كار مترو مشخص نشده است. ضمنا شهردار گفته بود كه با قرارگاه خاتم الانبیا قرار داد بسته شده كه پروژه قطار شهری را اجرا كند اما وقتی از سردار محمد در این باره سوال كردم كه چرا كار را شروع نمی كنید چون خطر برگشتن اعتبارات وجود دارد، ایشان به صراحت گفتند قراردادی با شهرداری نداریم.
یوسفی خواستار تعیین تكلیف پروژه قطار شهری شد و از شهردار اهواز خواست به صراحت بگوید سرانجام قرارداد با كیسون لغو شده یا نه و آیا می توان به ادامه كار پروژه قطارشهری امیدوار بود¿
نماینده مردم اهواز كه در پاسخ به سوال گوینده خبر ساعت ۲۳ شبكه خوزستان سخن می گفت آمادگی برای مطرح كردن مسائل مربوط به مترو داشت كه طبق معمول ارتباط را قطع كردند. اصولا این یك اشكال برنامه خبری شبكه استانی است كه با هدف مدیریت وقت ارتباط با مسئولان را خیلی زود قطع می كنند و اجازه باز شدن مطالب را نمی دهند در حالیكه چنین رویه ای در برنامه های خبری رسانه ملی نیست و به مخاطب برای تمام كردن مطالبشان وقت می دهند.
بعد از روغن و شكر حالا مردم را درگیر كمبود سیمان كرده اند

اینطور كه پیداست قرار نیست خلاف شعارهای مقامات و دولتمران، خیال مردم از بابت تامین مایحتاج آنها در زمینه مواد غذایی، كالای خانه، مصالح ساختمانی و … راحت باشد و عزم راسخ برای دویدن مردم دنبال آنچه كه نیاز دارند پایدار است و گرنه خیلی بد است مردم به این نتیجه برسند كه دستگاه های نظارتی در عین حال كه قادر به رفع نیازهای مردم نیستند حریف دلال بازی ها نمی شوند چون بلافاصله وقتی كه یك مشكل در حال فروكش است، مشكل جدیدی پیدا می شود.
دیدیم ابتدا بازارخودرو چه وضعی پیدا كرد، بعد بخاطر روغن چه بازی درآمد و در حالیكه مشكل هنوز صددرصد رفع نشده، كمبود و گرانی شكر به میان آمد و قبل از مرتفع شدن این مشكل، گرانی و كمبود سیمان پیش آمده كه واقعا مردم از این بابت مستᅢصل شده اند.
مردم استان می پرسند با وجود چند كارخانه سیمان در خوزستان و علی رغم اینكه كار آنچنانی ساختمانی در جریان نیست، پروژه های عمرانی هم دست و پاشكسته اجرا می شوند چرا باید سیمان در استان مسئله ساز باشد و حتی كسانی كه سیمان پیش خرید كرده اند معطل آن هستند¿ نه اینكه سیمان نیست انبارها پر است اما قرار نیست به روال عادی توزیع و فروخته شود چون فكر می كنند وقتی می توانند سیمان ۲۷ هزار تومانی را چهل هزار تومان بفروشند چرا اینكار را نكنند¿
اصولا گویا عاملین و فروشندگان به این نتیجه رسیده اند كه به جای گرفتن تسهیلات و وام، آنچه را كه در اختیار دارند به صورت قطره چكانی با چند برابر قیمت بفروشند چون اینكار حتی از گرفتن وام قرض الحسنه هم مقرون به صرفه تر است! سود جویان مطمئن هستند مسئولان با آنها برخورد نمی كنند یا اگر هم بخواهند سخت گیری كنند زمانی اینكار را می كنند كه هركس هرطور خواسته با مردم رفتار كرده و به سودهای نجومی خود رسیده اند، بعد هم اگر جریمه ای در كار باشد در برابر سودی كه به جیب می زنند، عددی نیست. دولت و مجلس هم آنقدر دنبال درگیری‌های سیاسی هستند كه كاری به این كارها ندارند، استان هم كه به كلی از آن قطع امید شده است.
مردم همچنان مقصر اصلی
در كمبود روغن هستند !

در حالیكه مردم با مشكل كمبود روغن مواجهند معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همچنان مدعی است كه احتكار‌های خانگی روغن بلای جان> بازار است و از كشف و ضبط بیش از ۴۰۰ كارتن روغن در منازل شهروندان خوزستان پرده برداشت كه باید دید چطور ایشان از محتویات داخل منازل شهروندان خبر دارد. وی این اقدام را موجب <شعله ور‌تر شدن آتش كمبود محصولات> در بازار می داند.
ناصریان پیش‌تر كارخانجات تولید كننده روغن را در كمبود روغن دخیل می‌دانست، اما حالا با رد این مسئله و در توضیح صحبت‌های گذشته خود گفته: زمانی كه مسئله سود و دخالت شركت‌های تولید كننده روغن در كمبود این كالای اساسی مطرح شد، آن‌ها به دلیل اختصاص نیافتن ارز دولتی برای واردات روغن خام، از خارج كردن آن امتناع می‌ورزیدند، اما هم اكنون سهمیه ‌ای ندارند كه بخواهند آن را خارج و تولید نمایند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان مدعی است ماجرای كمبود روغن كشوری است و فقط مربوط به استان ما نیست، هم اكنون با كسری روغن خام مواجه هستیم و از طرف دیگر سهمیه به صورت كشوری مشخص می‌شود و تعیین آن در اختیار مسئولین استانی نیستº حتی یك و نیم برابر بیشتر از سهمیه‌ی تولیدات خوزستان جذب، از سهمیه آزاد كارخانجات استفاده و به شركت‌های تولیدی تزریق شد.
بالاخره چی ¿مشكل كسری، روغن خام است یا اینكه سهمیه كشوری است و استان نقشی ندارد آیا آنطور كه عنوان می شود، مقصر مردم هستند كه كارتن كارتن روغن خریداری می كنند و باید دید كه چند خانواده داریم كه توان خرید روغن را بصورت كارتنی دارند؟

محمدکاظم حاج سردار

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای قراردادی با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه قطار شهری بسته نشده است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.