printlogo


معاون استاندار خوزستان خبر داد؛
اختصاص سهمیه مهارت آموزی برای 60 هزار جوان خوزستانی

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: امسال سهمیه‌ای حدود 60 هزار نفری برای مهارت آموزی جوانان استان در نظر گرفته شده كه با اجرای آن آمار بیكاری در استان كاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی در نشست شورای مهارت آموزی استان خوزستان بیان كرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، دو طرح در خوزستان دنبال شدند.
وی توضیح داد: طرح <كهاد> یكی از این طرح‌هاست كه موضوعات مهارت آموزی ویژه دانشجویان را دنبال می‌كند تا بتوانند در مسیری حركت كنند كه اشتغال آفرینی داشته باشند.
معاون اقتصادی خوزستان افزود: طرح دیگر <نخلستان> است كه توسط پارك علم و فناوری و بر اساس رویكردهای دانش بنیان جلو می‌رود و بر مبنای این طرح جوانان می‌توانند در بخش‌های مختلف اقتصادی اثرگذار باشند.
فتوحی بیان كرد: یكی از موضوعات اساسی در خوزستان مهارت آموزی است كه بر این اساس سند توسعه مهارت آموزی در استان در حال تدوین است و در هفته‌های آینده تكمیل می‌شود و مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی مربوطه اعم از آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌های آزاد، علمی كاربردی و دولتی استان در بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: مهمترین ركن سند مهارت آموزی خوزستان این است كه بر اساس سند آمایش سرزمینی در استان كه بخش‌های كشاورزی و صنعت نفت و گاز از اولویت‌های اساسی استان ذكر شده است، تنظیم می‌شود.
فتوحی اظهار كرد: آموزش و پرورش نیز طرح <ایران مهارت> را برای دانش آموزان متوسطه با جدیت اجرایی كند تا دانش آموزان قبل از پایان تحصیلات متوسطه به سمت مهارت آموزی حركت كنند.
وی تاكید كرد: شورای مهارت آموزی شهرستان‌ها باید توسط فرمانداران فعال شود و امر مهارت آموزی صرفاً مختص مركز استان نباشد و دستگاه‌های شهرستانی در این عرصه نیز مشاركت داشته باشند.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان كرد: به اداره كل فنی و حرفه‌ای استان پیشنهاد می‌شود كه بسته‌های تشویقی شامل تسهیلات كم بهره یا معافیت مالیاتی را برای بنگاه‌های اقتصادی در نظر بگیرند تا بخش خصوصی در امر مهارت آموزی مشاركت داشته باشد.
فتوحی افزود: اولویت اساسی این است كه اداره كل فنی و حرفه‌ای خوزستان از سوی سازمان برنامه و بودجه، تقویت و حمایت شود و مهارت آموزی و كارآفرینی در سطح استان گسترش یابد.
وی تصریح كرد: امسال سهمیه‌ای كه از این محل برای خوزستان در نظر گرفته شده مهارت آموزی برای حدود 60 هزار نفر است كه در صورت اجرای موفق این طرح آمار بیكاری در استان كاهش خواهد داشت.