شماره خبر : 12954
منتشر شده در مورخ : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 11:42
پیوستن ۹۰ هزار ایرانی به پویش ملی "غرق نشویم"

پیوستن ۹۰ هزار ایرانی به پویش ملی "غرق نشویم"

 

استان خوزستان در حوادث منجر به غرق شدگی، از جایگاه اول در سال‌های گذشته، به رتبه سوم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ایده اصلی پویش "غرق نشویم" در استان خوزستان مطرح شد و استان ما اولین استان مجری این طرح ملی است اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ یعنی سال شروع طرح، ۷۵ هزار نفر در سراسر کشور به پویش ملی غرق نشویم پیوستند.

مجتبی طحان افزود: حدود یک ماه پیش نیز گام دوم این پویش کلید خورد که تاکنون ۹۰ هزار ایرانی با پیوستن به این پویش ملی، به دنبال ترویج اهداف طرح، آگاهی بخشی به مردم و کاهش تلفات مالی، جانی و زیست محیطی ناشی از غرق شدگی در استان و کشور هستند.

وی مهم‌ترین هدف جمعیت هلال احمر از اجرای چنین پویش‌هایی را ایجاد حساسیت در مردم و تغییر باور و رفتار همگانی در مقابله با حوادث جبران ناپذیری همچون غرق شدگی عنوان کرد.

طحان معتقداست: هرچه مردم آگاه‌تر باشند، تاب آور‌تر و آماده‌تر خواهند بود و بر این اساس نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ویژه صداوسیما برای آموزش همگانی، در کنار اطلاع رسانی را بسیار موثر دانست.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمرخوزستان، هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف در استان همچنین اقبال عمومی به آموزش‌ها و هشدار‌ها را عامل مهم پایین آمدن آمار غرق شدگی خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: هرچند هنوز در جمع استان‌های با بیشترین میزان تلفات جانی ناشی از غرق شدگی هستیم، اما خوشبختانه امسال رتبه استان خوزستان در حوادث منجر به غرق شدگی، از جایگاه اول در سال‌های گذشته، به رتبه سوم رسیده است.

مجتبی طحان اظهار داشت: در روز‌های پایان هفته، آموزش‌های ایستگاهی در ۱۵ شهرستان استان از جمله، بهبهان، شوش، شوشتر، گتوند، دزفول و ... انجام می‌شود که در قالب این ایستگاه‌ها، مربیان جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم در حوزه‌های نجات غریق، کمک‌های اولیه، نحوه مواجهه با افراد غرق شده را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

وی اماکن عمومی، تفرجگاه‌های ساحلی، حاشیه رودخانه‌ها و استخر‌ها را محل استقرار ایستگاه‌های آموزشی برشمرد.

طحان ، برگزاری پنج جشنواره و مهرواره تا پایان شهریور در نقاط بیشتر درگیر با غرق شدگی را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر عنوان و اضافه کرد: تمامی رده‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان، مخاطب آموزش‌های مطرح شده در این جشنواره‌ها هستند که تلاش می‌شود در کنار ایجاد لحظات مفرح، آگاهی جامعه هدف در خصوص غرق شدگی افزایش یابد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان، این جمعیت را معین دستگاه‌های متولی خدمت رسانی هنگام بروز حوادث برشمرد و اظهار داشت: تلاش گران جمعیت، براساس حس نوعدوستی، همیشه آماده ارائه خدمات امدادی، برای نجات جان هم نوعان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، در راهنمای پویش ملی «غرق نشویم» آمده است:

۱-برای اطلاع از پویش ملی «غرق نشویم» ابتدا وارد سایت آموزش همگانی (خادم) به آدرس www.khadem.ir شوید.

۲- در بخش بالای سایت، روی پوستر پویش «غرق نشویم» کلیلک کنید.

۳- بلافاصله میثاق‌نامه پویش «غرق نشویم» نمایش داده می‌شود که می‌توانید به آن بپیوندید. www.khadem.ir/میثاق-نامه/غرق-نشویم

۴- برای استفاده از مطالب آموزش و امدادی در مورد غرق‌شدگی می‌توانید از صفحه اختصاصی پویش استفاده کنید.

۵- در بخش پایانی صفحه پویش «غرق نشویم» می‌توانید دیدگاه‌ها و نظرات خود را وارد کنید.

۶- در صورت داشتن تلگرام، می‌توانید با مراجعه به آدرس https://t.me/Ghargh_Nashavim_bot پوستر ویژه کمپین را با نام و تصویر شخصی ساخته و دیگران را نیز به پویش دعوت کنید.

برچسب ها : پویش ملی "غرق نشویم" استان خوزستان غرق شدگی