شماره خبر : 12998
منتشر شده در مورخ : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 19:25
راوی گفت: راه پیمائی اربعین، رخداد ملی و بین المللی است و باید نگاه ملی و نه استانی به آن داشت

راوی گفت: راه پیمائی اربعین، رخداد ملی و بین المللی است و باید نگاه ملی و نه استانی به آن داشت

راه پیمائی اربعین، رخداد ملی و بین المللی است و باید نگاه ملی و نه استانی به آن داشت
نمی توان منکر این واقعیت شد که راه پیمائی اربعین، یک رخداد ملی است و نه استانی، بنابراین باید به آن نگاه ملی داشت تا یکبار برای همیشه زیر ساخت های پایدار ایجاد و از جمله محورهایی زیبنده زوار داشته باشیم که نیل به این مهم، مستلزم تأمین اعتبارات مورد نیاز است. این در حالی است که کل اعتبارات در نظر گرفته شده راه پیمائی اربعین 37 میلیارد تومان است که البته 50 درصد آن تأمین و صد درصد تخصیص داده نمی شود. 
این پیاده روی در دو سه استان ویژگی های خاص خود را دارد که خوزستان از این بابت متفاوت است. 
بنابراین هر چه بهتر برگزار کردن این گردهمائی عظیم، نیازمند عزم و اراده ملی است، حال آن که اعتبارات در اندازه و میزان پوشش تردد زوار نیست. وزارتخانه ها و زیر مجموعه های آن ها هم باید در این پیمایش جهانی مشارکت کنند. مثلاً وزارت راه مکلف شود جاده های منتهی به پایانه ها را احداث کند که البته راه و شهرسازی استان همکاری دارد اما باید از وزارتخانه پشتیبانی و تقویت شود.
همین طور وزارت نیرو در ایجاد برق و آب پایدار، امکانات استان را فراهم سازد، به خصوص با توجه به گرمای شدید، نیاز به تمهیداتی به منظور نجات زواری که دچار گرما زدگی می شوند محسوس است. شلمچه تنها مرزی است که زوار خارجی از آنجا می آیند و باید آمادگی این کار در آنجا داشته باشیم. تأمین نیازهای سرمایشی برای مواکب خیلی مهم است و موکب داران خواستار کمک مالی و وام برای این منظور هستند. خوشبختانه پروژه بیمارستان قلب که در شلمچه تعطیل شده بود، فعال و راه اندازی شد اما چذابه از این نظر کمبود دارد، مگر این که بیمارستان صحرائی احداث شود. به هر حال با توجه به رکود کاری دو ساله به خاطر شیوع کرونا فعالیت های مضاعفی انجام شده که معاونت عمرانی استانداری در این مورد تلاش چشمگیری داشته و مدیران استان هم با تمام نیرو برای آماده ساختن زیر ساخت های پیاده روی اربعین می کوشند و همان طور که عنوان شد مقامات کشوری باید استان را در این مورد همراهی کنند تا سایر امور هم روال عادی خود را داشته باشد.
دفتر فنی استانداری برای راه اندازی پل نهم اهواز، ورود کند
پُل نهم اهواز، از سال 92 شروع به ساخت شد و مدتهاست عملیات اجرائی آن تمام شده اما به خاطر جزئی کاری که در جاده ورودی دارد، بلااستفاده مانده که همین وضعیت یعنی تردد نداشتن وسایط نقلیه از روی آن باعث شد که قطعاتی از پل و حتی پایه های برق آن را سرقت کنند که حالا باید آنها را جایگزین نمایند و شرکت برق می گوید تا تردد شروع نشود، نصب آنها فایده ندارد چون دوباره دزدیده می شوند.
شهردار اهواز می گوید نیروهای پیمانکار مشغول کارند اما آنها که گذرشان به پل افتاده می گویند کسی کار نمی کند. خلاصه معلوم نیست چرا این همه بی تفاوتی دیده می شود و در حالی که پروژه ای شروع نمی شود، یک کار تمام شده را هم حاضر نیستند راه اندازی کنند، آن هم پروژه ای که می تواند در ترافیک بخش مهمی از شهر اثرگذار باشد. پل نهم اهواز در شمالی ترین قسمت شهر ساخته شده و در صورت راه اندازی، خودروهایی که از مناطق شمالی شهر مانند کوی ملت و زیتون، قصد تردد به کیان پارس را دارند، به جای پل سوم، می توانند از پل نهم عبور کنند. راوی نمی داند چند بار دیگر باید این موضوع را گوشزد کند تا گوش شنوائی در شهرداری پیدا شود و قال قضیه را بکند. شاید هم بهتر باشد دفتر فنی استانداری به موضوع ورود کند و طلسم بازگشایی پل را بشکند.
شهردار اهواز وظایف شهرداران مناطق را به آنان گوشزد و مسئولیت بخواهد
شهردار اهواز گفته : شهرداری بیش از 300 وظیفه دارد و هر چه مردم از اقدامات مثبت مدیران شهری بیشتر مطلع باشند، آستانه تحمل شان بیشتر تقویت می شود.
امینی این را هم گفته که « هر چه اطلاع رسانی بیشتر شود، کیفیت زندگی بهتر خواهد شد، بنابراین باید تلاش شود با اخباری که منتشر می شود، روحیه امید و نشاط افزایش یابد.»
عرض شود که آقای شهردار بهتر است این حرف ها را به شهرداران مناطق بگوید و از آنها بخواهد اگر کاری در راستای امید دادن و نشاط برای مردم انجام می دهند، اطلاع رسانی کنند، چون تا آنجا که شهروندان شاهد نحوه کارشان هستند، برنامه ای که قابل طرح باشد ارائه نمی دهند و کل اخبارشان، در بازدیدهای روزانه ( که وظیفه شان است) و انتشار پیام های مناسبتی خلاصه می شود و جا دارد آقای امینی تعدادی از این 300 وظیفه شهرداری را به شهرداران مناطق یادآور شود و اصلاً از آنها بپرسد وظایف شهرداران چیست چون اکثراً برای این کار آموزش دیده نشده اند. چند نیروی آموزش دیده هم به عنوان روابط عمومی منصوب شود تا پلی بین مردم و شهرداری باشند.
گرانی قیمت ها، گرما و کاهش قدرت خرید مردم باعث کم شدن مصرف مواد غذایی شده است
رئیس اتحادیه بار فروشان گفته تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی 50 تا 60 درصد کمتر شده که علت آن کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوا و کم شدن تقاضا در ماه محرم بوده است و با کم شدن تقاضای خرید، اکثر بارها روی دست کشاورزان مانده و خریدار ندارد.
البته باید توجه داشت که عامل اصلی کاهش خرید مردم علاوه بر میوه، افزایش قیمت های مواد غذایی است. مثلاً گوشت از 130 هزار تومان به کیلویی 170 هزار تومان و بالاتر، مرغ به بالای پنجاه هزار تومان، تخم مرغ از 4900 تومان هر شانه به بالای 70 هزار تومان، برنج داخلی که به حدود هر کیلو 100 هزار تومان و لبنیات با حدود چهل درصد افزایش قیمت و بقیه مواد بیشترین بالا رفتن قیمت ها در ده سال اخیر را داشته اند که این روند همچنان ادامه دارد و مگر خدا به داد مردم برسد چون به متولیان امور نمی توان برای تغییر وضع، امیدی داشت.

برچسب ها : راه پیمائی اربعین گرانی قیمت ها شهردار اهواز