شماره خبر : 15520
منتشر شده در مورخ : ۱۸ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 19:35
راوی گفت: علت را کد ماندن واحدهای تولیدی معلوم نیست!/در تغییر استاندار، آمدن یک نیروی ضعیف تر از قبلی، تکرار نشود

راوی گفت: علت را کد ماندن واحدهای تولیدی معلوم نیست!/در تغییر استاندار، آمدن یک نیروی ضعیف تر از قبلی، تکرار نشود

در تغییر استاندار، آمدن یک نیروی ضعیف تر از قبلی، تکرار نشود
در پی تصمیم رئیس جمهوری برای تغییر چند مدیر استانی و ملی، شنیدنی ها حاکی از تغییر چند استاندار از جمله خوزستان مطرح است و با توجه به این که مدت هاست بحث تغییر استاندار خوزستان به میان آمده  انجام آن در همین روزها، دور از انتظار نیست. معمولاً در چنین مواقعی دغدغه این بوده که استاندار جدید فردی توانمند و یک سَر و گردن از استاندار قبلی بالاتر باشد و نکند که عکس این قضیه اتفاق بیفتد و یک سر موضوع هم این بوده که مبادا نمایندگان راضی به قبول فرد ناکارآمد برای تحویل سکان استان به او شوند. اما حالا یکی از مسئولان سابق استان گفته وقتی موضوع را با یکی از نمایندگان استان مطرح کرده، از تغییر استاندار اظهار بی اطلاعی نموده و گفته با آن ها حرفی زده نشده! اگر این طور باشد و این بار آقایان از آن طرف بام افتاده باشند خیلی مصیبت است. البته وزارت کشور این تجربه تلخ را دارد که نمایندگان خوزستان معمولا بر سر انتصاب ها، با یکدیگر هماهنگ نیستند و اتفاق نظر ندارند و هر کدام یک گزینه را مطرح می کند در نتیجه از خیر همفکری با آنها می گذرند و خودشان یک نفر را انتخاب و به استان تحمیل می کنند و بعد مردم می گویند صد رحمت به قبلی! 
منظور این که برخی از نمایندگان استان که نسبت به بقیه نفع استان را بر منافع شخصی ترجیح می دهند، به هوش باشند تا باز هم سریال تکراری یک انتصاب ضعیف در باره خوزستان تکرار نشود. از ما گفتن!
قرار  است طرح استفاده از دوچرخه در اهواز چطور اجرا شود؟
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز، از اجرای طرح «اهواز، شهر پاک» خبرداده که به موجب آن استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل شهری در نظر گرفته خواهد شد. تا آنجا که خبرداریم در شهرهایی که چنین طرحی اجرا شده، مسیرهای معینی برای عبور دوچرخه سواران در نظر گرفته می شود تا حرکت آنها ایمن باشد، حالا باید دید در اهواز با توجه به کم عرض بودن خیابان ها و ناقص ماندن تعریض آنها قرار است چه تمهیداتی بشود که با توجه به وضعیت ترافیک فعلی و تردد سه چرخه های غیر استاندارد که بدون هیچ ضابطه ای  میان وسایل نقلیه عمومی جولان می دهند، دوچرخه سواران بتوانند رفت و آمد کنند و خطری آنها را تهدید نکند. خواهشاً اول مکانی برای « مناره» پیدا کنید، بعد به فکر جا به جا کردن آن بیفتید!
علت را کد ماندن واحدهای تولیدی معلوم نیست!
رئیس سازمان صنعت و معدن خوزستان، از راکد بودن 24 درصد واحدهای تولیدی استان خبر داده که تلاش می شود برای بازگشت به تولید حدود 120 واحد تا پایان امسال، اقدام شود. کل واحدهای صنعتی بهره بردار در استان حدود 1800 واحد است و این همه واحدهای نیمه فعال و راکد در استانی که به صنعتی بودن مشهور است، عجیب به نظر می رسد. بدتر از آن این که رئیس سازمان صمت این را هم گفته که ستاد تسهیل و کمیته های عارضه یابی برای این واحدها تشکیل شده تا علل راکد بودن این واحدها مشخص شود. یعنی این که حتی علت تعطیل شدن واحدها هم معلوم نیست و این خیلی حرف است. با توجه به این که صحبت از راه اندازی یک شهر صنعتی جدید بوده، بهتر است همین ها را که داریم فعال کنیم، بعد به فکر شهر جدید برآئیم تا باز هم واحدهای آن روی دستمان نماند.
آمارهای بیکاری با وعده های ایجاد شغل نمی خواند
بررسی ها نشان می دهد که وخیم ترین وضعیت بیکاری در تابستان امسال در استان هرمزگان تجربه شده که نرخ بیکاری آن نسبت به سال قبل 6/22 درصد محاسبه شده است. بعد از آن خوزستان است که نرخ بیکاری آن با رشد 1/3 درصد به 15/6 درصد رسیده است. با چنین آماری مشخص می شود که وعده های مقامات و مدیران کشوری که همواره از ایجاد هزاران شغل جدید حرف می زنند، چقدر با واقعیت فاصله دارد و باید به فکر چاره بود.
خوزستان در شرف بحران ازدواج است؟
معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفته : خوزستان مسیر ناخوشایندی را در زمینه ازدواج طی می کند که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود. 
وی این را هم گفته که خوزستان جزو نقاط بحرانی کشور در زمینه ازدواج نیست ولی در شرف بحران است. وی با اشاره به آمار طلاق زوج هایی که زیر 2 سال زندگی مشترک دارند، گفته : باید در خصوص تربیت خانوادگی و آموزش زوج های جوان، بیشتر تلاش کرد. به گفته وی آموزش های لازم برای 2 سال اول ازدواج برای زوجین به علت ناآشنائی با یکدیگر ضروری است که مراکز ازدواج و مشاوره قبل و بعد از ازدواج فعال هستند و در صورت افزایش ظرفیت آنها می توانند در پایداری ازدواج جوانان موثر واقع شوند. این موارد می تواند از عوامل افزایش طلاق باشد اما به نظر می رسد آنچه بیش از همه در جدائی زوج های جوان نقش دارد، بیکاری و مسائل معیشتی است که بیشتر ناشی از تحقق نیافتن قول های مقامات کشوری است چون بیشتر ازدواج ها با عشق و علاقه شروع می شوند اما وقتی زندگی چهره واقعی را نشان می دهد و شور و شوق و علاقه ابتدای ازدواج فروکش می کند، زندگی مشترک دستخوش تزلزل می شود. بنابراین باید برای به بن بست نرسیدن جوانانی که به امید حل مشکلات ازدواج می کنند چاره اندیشی کنند هر چند اکثر جوانان از ترس مشکلات، تن به ازدواج نمی دهند.
مردم مرغ بخرند و ذخیره کنند تا ماه بعد قیمت بالا نرود!!
تا حالا معمول این بوده که اتحادیه ها و مسئولان، علت کمبود برخی مواد غذائی را حریص بودن مردم برای خرید و پر کردن فریزرها عنوان می کردند و از همه می خواستند تا به مقدار نیاز خرید کنند. آنها همچنین مردم را مورد انتقاد قرار می دادند که خانه های خود را به صورت انبار غذا در می آورند و باعث کمبود می شوند، اما چند روزی است در خصوص مرغ توصیه می شود که مردم برای کمک به تنظیم بازار، مرغ خریداری و در منازل خود ذخیره سازی کنند تا قیمت آن در ماه بعد گران نشود. واقعاً که ! اگر قرار است مردم مرغ فریز شده استفاده کنند، فرقش با مرغ منجمد چیست؟

برچسب ها : استاندار خوزستان مرغ معاون اداره کل ورزش و جوانان خوزستان