شماره خبر : 25538
منتشر شده در مورخ : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 14:9
راوی گفت: نگذارید یک مدیر کاملا به فساد آلوده شود، بعد بسراغش بروید

راوی گفت: نگذارید یک مدیر کاملا به فساد آلوده شود، بعد بسراغش بروید

پائیز پر بارانی در پیش است مسئولان غافلگیر نشوند!
براساس پیش بینی مرکز تحقیقات آب و هوایی دانشگاه کلمبیای ایالات متحده امریکا، ایران طی فصل پائیز پذیرای بارش فراتر از نرمال با احتمال بالای 70 درصد است. مدل های جهانی هواشناسی هم خبر از باران های سیل آسا در ایران می دهد و هواشناسی خودمان هم از وقوع باد و باران های شدید در خوزستان را داده است که چنین وضعیتی ایجاب می کند مسئولان استان به فکر رفع مشکلات باقی مانده دفع آب های سطحی و مهمتر از آن اقدام سریع برای ترمیم حفاری های انجام شده در اهواز باشند تا باز هم نگویند غافلگیر شدند و مثل سال گذشته اعلام نشود بارندگی ها بی سابقه بوده است.
با تغییر مدیران ناکارآمد، اعتماد مردم را برگردانید
امام جمعه بندرامام خمینی از دولتمردان خواسته اعتماد مردم به دولت را برگردانند چرا که این اعتماد آسیب دیده و اگر می خواهیم این آسیب ترمیم شود، راهی جز خدمتگزاری به مردم نیست. وی این را هم گفته : < هر چه رئیس جمهور تلاش کند ولی بدنه دولت در همه سطوح همراهی نکند، پیشرفت مورد انتظار، محقق نخواهد شد.>
اگر واقعاً علت محقق نشدن پیشرفت مورد انتظار این است که بدنه دولت همراهی نمی کند، بهتر نیست مدیران ناتوان و کم کار بر کنار و نیروهای کار بلد و توانمند جایگزین آنها شوند؟  بطور مثال در همین خوزستان خودمان، مردم چقدر باید معطل ناکارآمدی مدیرانی که خودشان هم تعجب می کنند که چرا با وجود این که عملکرد بدرد بخوری ندارند، دست به ترکیبشان نمی زنند بمانند¿ مدیرانی که یا سالهاست عمر مفید کاری آن ها به سرآمده، یا بی تجربه و ناکارآمد هستند. استاندار هم که صبر ایوب دارد، هر چند وقتی هم که تغییری داده، انتخاب خوبی نداشته و از قبلی بدتر بوده، مگر خیلی موارد استثنائی که کار وزارتخانه مربوطه بوده است. بهر حال جلب اعتماد (به قول امام جمعه محترم ) نیاز به جراحی از نوع تسویه مدیران دارد.

کاهش اطاله دادرسی، خواست مردم است
رئیس کل دادگستری خوزستان در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک گفته : < از جمله برنامه های مهم دستگاه قضائی، احقاق حقوق عامه و کاهش اطاله دادرسی ها در استان است. دهقانی این را هم گفته که < دستگاه قضائی به صورت قاطع و اثرگذار با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد.>
ایشان به حق روی نکته مهمی انگشت گذاشته است چرا که مردم و مراجعین به دادگستری، واقعاً از طولانی شدن دادرسی ها ناراحت و گله دارند که شاید ناشی از کمبود قاضی باشد و کاهش این مهم که آقای دهقانی بر آن تاکید نموده ضرورت دارد که امیدواریم این موضوع در دستگاه قضائی استان اجرائی شود.

نگذارید یک مدیر کاملا به فساد آلوده شود، بعد بسراغش بروید
رای نهایی پرونده فساد مالی در فرمانداری ماهشهر، از سوی دادگاه تجدید نظر استان صادر شد. فرماندار وقت این شهرستان و یکی از معاونان وقت آبفای استان از جمله محکومان این پرونده فساد هستند. به گفته رئیس دادگستری ماهشهر، در سال 1399 پرونده قضائی با اتهامات مشارکت در اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع، تبانی در معاملات دولتی و اختلاس در فرمانداری ماهشهر تشکیل شد که متهم اصلی پرونده فرماندار وقت شهرستان ماهشهر بود.
به نظر می رسد این همه فساد و اتهام یکجا نبوده و تدریجاً توسط متهمین مرتکب شده و چرا دستگاه های مربوط که آگاه به مسائل می شوند صبر می کنند یک مدیر دولتی کاملاً به فساد آلوده شود، بعد سراغ او می روند¿  آیا در طول انجام این همه خلاف، سازمان های ناظر متوجه قضایا نشده اند که اگر از ابتدا به موضوع ورود کنند، فرد مسئول اول یک شهرستان به این شکل در منجلاب غرق نمی شود. منظور این که سازمان های مسئول نگذارند کار از کار بگذرد و از همان ابتدا وقتی ردی از تخلف پیدا می کنند، مانع از ادامه تخلف بشوند چون به هر حال کلی زمان و هزینه می شود تا یک نفر مدیر شود و باید مراقبت کرد که به آسانی آلوده نشده و به بیت المال و خودش این همه آسیب نرساند.

چرا عمر کاری شهرداران کوتاه شده اشکال از شوراها نیست؟ 
شهردار خرمشهر استیضاح و با 5 رای شورای شهر  از کار بر کنار شد. به یاد بیاوریم زمانی را که در این استان و دیگر استان‌ها یک شهردار حدود یک دهه بر سر کار بود و در زمان تصدی او، دهها و گاهی صدها طرح عمرانی و غیره اجرا و به بهره برداری می رسید اما حالا چه شده عمر یک شهردار که منتخب شوراست به زحمت یکسال طول می کشد و فرصتی پیدا نمی کند که برنامه هایی به اجرا گذارد. چرا استانداری که ناظر بر امور است آسیب شناسی نمی کند که ببیند مشکل کجاست و چرا عمر کاری شهرداران این همه کوتاه شده؟ 
تا عطسه کردید، آنتی بیوتیک نخورید
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان نظر داده که : با توجه به این که عامل بیماری‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی ویروس است، آنتی بیوتیکها هیچ تاثیری روی این بیماری ها ندارد، اما اگر بیماری شروع به بهبود کرده ولی ناگهان مجدداً عود کند، احتمالاً فرد دچار عفونت باکتریائی شده که در این هنگام با مراجعه به پزشک در صورت نیاز، برای درمان عفونت، باید آنتی بیوتیک مصرف شود. بنابراین تا چند عطسه کردید، سراغ آنتی بیوتیک و خود درمانی نروید که ضرر می کنید و بدنتان در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم می شود.

برچسب ها : آنتی بیوتیك شهردار خرمشهر استیضاح خوزستان