شماره خبر : 33083
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 10:26
مشارکت حداکثری در ساختن ایرانی قوی و سرفراز!

مشارکت حداکثری در ساختن ایرانی قوی و سرفراز!

                                        
اگرچه ضرورت شناخت و گزینش شایسته ترین نامزد در انتخابات توسط مردم، امری بدیهی بوده و قابل اغماض نیست و تمام تلاشهای وسیعی که به اشکال گوناگون برای معرفی و شناساندن نامزدها و برنامه های آنان صورت می گیرد نیز بمنظور کمک به مردم برای تسهیل شناخت بیشتر نامزدها است، امّا مشارکت گسترده مردم در انتخابات بعضاً از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و در تقویت نظام بسیار تأثیر گذار است. همچنانکه در طول عمر پربرکت جمهوری اسلامی دریافته ایم که تثبیت و سرآمدی انقلاب اسلامی ایران مرهون دو عامل است۱- حضور فقیهی آگاه و شجاع و از خودگذشته در راس نظام.  ۲- مشارکت گسترده مردم در صحنه های سرنوشت ساز اجتماعی، سیاسی، دفاعی و فرهنگی، که صحنه انتخابات یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین آنهاست.  مردم با شرکت گسترده در انتخابات، آگاهی سیاسی، حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی و اعتقاد خود را به مؤثّر بودنشان در سرنوشت کشور به نمایش می گذارند و با این کار ضمن کمک به انتخاب فرد یا جریان فکری دلخواه برای مشارکت در اداره حکومت، پیامی رسا از حضور در صحنه و حمایت از نظام مورد علاقه خود را به جهانیان مخابره می کنند، که در ناامیدی دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب، تسریع در حل مشکلات کشور و پشتگرمی کارگزاران نظام برای انجام کارهای بزرگ بسیار مؤثّر است.
بهمین دلیل است که در بیانات رهبر فرزانه انقلاب بویژه در زمان انتخابات و از جمله انتخابات بسیار حسّاس پیش رو بارها شاهد تأکید ایشان بر اهمیت و اولویت مشارکت حداکثری بوده ایم که آخرین آن بیانات ایشان در دیدار عمومی روز گذشته بمناسبت عید غدیر بود که بر این نکته و آثار مهم آن تصریح کرده اند. ایشان در گذشته نیز ضمن توصیه هائی برای گسترش مشارکت مردم در انتخابات، قدرت اقناع نامزدها را یکی از راههای جلب مشارکت حداکثری مردم ذکر می کنند و در جائی گفته اند که مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد و برای مردم، این هم مهم نیست که این فرد چه عنوانی دارد و یا از چه جناحی است، البته شاید این موضوع برای گروه‌های سیاسی مهم باشد ولی برای عامه اینگونه نیست. مهم این است که نامزد‌‌‌ها مردم را اقناع کنند که مشکلات جامعه را می‌شناسند، مدیر و مدبّر و با صداقت هستند و توانائی اداره کشور را دارند. در این صورت مردم با مشارکت بالا در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.
در این میان باید تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری که در حال حاضر مورد بحث ما است از اهمیت بیشتری نسبت به انتخابات های دیگر برخوردار است زیرا رئیس جمهور اگر چه برای ۴ سال انتخاب می شود اما با جایگاهی که در قانون اساسی و اداره امور کشور دارد تاثیری بسیار دراز مدت‌تر و عمیق تر بر مصالح و مسائل کشور می‌گذارد، لذا رأی به رئیس جمهور رأی به آینده کشور است و مشارکت حداکثری مردم در انتخاب وی هم در بالا بردن اقتدار وی برای حل مشکلات کشور و اتّخاذ تصمیمات مهم و سرنوشت ساز و اعمال ابتکارات سازنده بسیار مؤثّر است و هم با توجّه به عقب نشینی های مکرّر قدرتهای استکباری در برابر اراده ملّت ایران در صحنه های گوناگون، می تواند کارآمدی دولت را در تعاملات بین المللی چندبرابر کند.  ان شاء  . … 
موسوی زاده

 

برچسب ها : نتخابات مشارکت حداکثری ایران