شماره خبر : 33151
منتشر شده در مورخ : ۹ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 22:39
این بار؛ دور دوم انتخابات مهمتر از دور اوّل!

این بار؛ دور دوم انتخابات مهمتر از دور اوّل!

                                                     
با اعلام رسمی خاتمه شمارش آراء و اعلام نتایج نهائی و عدم توفیق هیچیک از نامزدها در کسب اکثریت مطلق آراء، انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده و واجدین شرایط رأی دادن یک بار دیگر در 15 تیر باید پای صندوقهای رأی حاضر شده و این بار از بین دو نامزدی که در دور اوّل بیشترین آراء را کسب کرده اند یک نفر را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.
شهد توفیق حضور در انتخابات اخیر کام مردم سرافراز و وفادار ایران را شیرین کرده است و تمام شرکت کنندگان در انتخابات، از موفقیت در ادای تکلیف و مشارکت فعال در تعیین سرنوشت خود، خداوند را شاکرند. شیرینی این پیروزی و شادمانی این موفقیت وقتی تکمیل می‌شود که در دور دوم انتخابات که قرار است جمعه آینده برگزار شود، فعالتر از دور اول حضور یابیم و با انتخابی آگاهانه ضمن تکمیل کار ناتمام خود مانع فاجعه دوباره استقرار نااهلان در مسند قدرت شویم.
همه آنها که نتیجه را فرع بر ادای تکلیف و انجام وظایف دینی و اجتماعی می‌دانند، می‌پذیرند که در دور دوم با وجود کاهش رقبا و فراهم شدن امکان انتخاب آسانتر اصلح از بین دو نفر، چیزی از اهمیت حضور مردم کم نشده است، بلکه با توجه به وجود ویژگی‌های متفاوتی که در هر دو نفر راه یافته به دور دوم وجود دارد، حضور گسترده‌تر مردم متدیّن و انقلابی اهمیت و ضرورتی دو چندان یافته است و لذا لازم است که بهیچوجه شرکت در دور دوم انتخابات ترک نشود.
چالش‌های مهمی در داخل کشور و مشکلاتی که با برخی قدرتهای سلطه گر داریم پیش روی رئیس جمهور آینده قرار دارد لذا انتخاب فردی از بین دو نامزد راه یافته به مرحله دوم، که روحیه برخورد با فساد، شجاعت دفاع از ارزشها، توانایی ایستادگی در مقابل توقعات بی جا، اندیشه نو در حل مشکلات، امکان تزریق خون تازه در شریان های مدیریتی دستگاه های اجرایی و شهامت نه گفتن به زیاده خواهی های بیگانگان را داشته باشد، ادامه دهنده راه شهید خدمت آیت ... رئیسی و حلال مشکلات و چالش‌های داخلی و خارجی خواهد بود و با توجّه به فرصت نسبتاً کافی که در دور اوّل برای شناسائی نامزدها فراهم شده بود، گمان نمی رود که کمترین تردیدی برای عموم مردم در تشخیص و انتخاب اصلح وجود داشته باشد.
ذکر این نکته نیزبسیار لازم است که برخلاف معمول که گمان می رود شرکت در مرحله اوّل انتخات ضرورت بیشتری دارد و در مرحله دوم انتخابات حضور پر رنگ مردم چندان ضروری نیست، این بار در دور دوم انتخابات، با توجّه به تفاوت بنیادین بین تفکر دو نامزد راه یافته به دور دوم، حضور حداکثری نیروهای دلسوز انقلاب بسیار ضروری است تا با کثرت حضور وفاداران به انقلاب و آرمانهای شهیدان، مسئولیت سنگین و سرنوشت ساز ریاست جمهوری به کسی واگذار شود که حقیقتاً در خط انقلاب بوده وادامه دهنده راه و روش شهید خدمت آیت ... رئیسی در خدمت به مردم و باور به توانائیهای داخلی و اقتدار دیپلماسی ایرانی باشد و در دفاع از منافع ملّی خصوصاً در برابر دشمنان بیگانه، شجاعت لازم را داشته باشد و اطرافیان و مشاوران او را افراد پاک دست، خوش سابقه، امین، متدین و شجاع تشکیل دهند که از امتحان خود در خدمت بی ریا به مردم و کشور و دفاع از منافع ملّی در هر مسئولیتی که بوده اند سربلند بیرون آمده باشند.
موسوی زاده

 

برچسب ها : انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ریاست جمهوری انتخابات