شماره خبر : 33265
منتشر شده در مورخ : ۱۶ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 15:31
محرّم و محافل عاشورائی پرور حسینی

محرّم و محافل عاشورائی پرور حسینی

                                                           
بفضل الهی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هم برگزار شد و بر اساس اطلاعات بدست آمده از بسیاری از حوزه های انتخابیه، شور شرکت مردم در این دوره بیشتر از دور اوّل بوده است که می تواند معیاری گویا از وفاداری مردم به نظامی باشد که خود بوجود آورده و برای حفظ و تعالیش از فداکردن جان و مال خود دریغ نداشته اند.
تحلیل دور دوم انتخابات را به بعد از اعلام کامل نتیجه آن موکول می کنیم و بدلیل فرا رسیدن ماه محرم؛ ماه برپا دارنده انقلاب اسلامی و احیاء اسلام ناب و شور آزادگی در جهان، به این مناسبت می پردازیم.
آری امشب، شب اوّل مجرم است و فرصت مغتنم دیگری فراهم شده است تا بتوانیم با معیار محرّم خود را بسنجیم و تلاش مضاعفی جهت کاستن از فاصله خود با عاشورائیان و فهم پیام عاشورا آغاز کنیم.
عاشقان ثار ... برای رساندن پیام عاشورا در تلاشی خستگی‌ناپذیر، به آماده‌سازی مساجد و تدارک محافل حسینی پرداخته اند، محافلی که بیش از هزار سال است کانون نشر معارف اسلامی و عامل انتقال پیام عزّت و شهامت و شهادت است، و برای شیعیان مایه ماندگاری و استواری در صراط مستقیم اسلام ناب بوده اند. حفظ و نگهداری این محافل انسان‌ساز و حیات‌آفرین، به همان شکل تاثیرگذار همیشگی، وظیفه ای همگانی است و به ویژه بر علما و مبلغان و بانیان و برگزارکنندگان است که این سرمایه عظیم معنوی را از دستبرد دشمنان و پیرایه های غلط دوستان نادان حفظ کنند، چراکه با آشکار شدن تاثیرگذاری گسترده و عمیق و ماندگار مجالس حسینی در حفظ اسلام و تقویت روحیه آزادگی، و نیز پافشاری دوستداران اهل‌بیت، علیهم‌السّلام به برگزاری این مجالس، دشمنان دین و معنویت، از گذشته تا حال، بسیار کوشیده اند تا با تحریف حادثه بزرگ عاشورا و دستکاری در محتوا و شکل اداره این محافل، از تاثیرگذاری آن کاسته و در صورت امکان مجالس مزبور را با منافع خود همسو سازند.
از امشب مجالس وعظ و خطابه و مراسم عزاداری در مساجد و تکایا برگزار می شود و بانیان و خدمتگزاران این مجالس با عشق و اخلاص به میدان آمده اند تا بانی انتقال پیام اسلام‌خواهی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی عاشورا و ارتقای معرفت دینی و معنویت در جامعه باشند، امّا همانطور که اشاره شد، دشمنان و به ویژه آنان که از انقلاب عاشورائی ملّت ایران ضربه خورده اند و از مطرح شدن پیام عاشورا زیان می بینند، در تلاش گسترده برای دور کردن مردم بویژه جوانان از این محافل انسان ساز، تهاجم فرهنگی و شبهه پراکنی وسیعی را آغاز کرده اند و می کوشند تا با زمینه سازی برای تغییر در شکل و محتوا، از تأثیر گذاری آنها بکاهند. باید با حفظ کامل چارچوبهای سنتی عزاداری، شامل موعظه و مرثیه، که در حفظ و انتقال پیام عاشورا و زنده نگه داشتن اسلام حقیقی عملکردی بی نظیر داشته است، کارکرد این مجالس همچنان حفظ شود و این محافل، به عنوان کانون شور و شعور شیعی، با کیفیتی بهتر و بهره برداری از شیوه هائی مؤثّرتر، عامل تربیت نسلهای عاشورائی و انتقال پیام آزادی و آزادگی باشند. ارادتمندان سالار شهیدان باید با هوشیاری کامل در جهت خنثی کردن توطئه های یزیدیان زمان و ایادی داخلی‌شان، که با طرح شبهات و نفوذ افراط و تفریط در برگزاری مراسم، سعی در مخدوش ساختن چهره تابناک و شورآفرین قیام کربلا دارند، دست به دست هم دهند و با جلوگیری از لکّه‌دار شدن این اظهار ارادتهای خالصانه، دشمنان را در رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام گذارند.ان‌شاء ... .

موسوی زاده
 

 

برچسب ها : محرّم عاشورای حسینی اربعین