اتصال کریدورهای اصلی کشور با احداث سه هزار کیلومتر خطوط ریلی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث سه هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور و اتصال کریدورهای شمال _ جنوب و شرقی و غربی در قالب برنامه هفتم در دستور کار قرار گرفته است.
خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در برنامه رویداد رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت چهاردهم رویکرد اصلی خود را وفاق ملی گذاشته که در جهت پیشرفت کشور برنامهریزی مناسب انجام شود گفت: یکی از مهم ترین حوزه های اقتصادی کشور تکمیل بخش های زیرساختی است تا از طریق آن بتواند به عنوان پیشران اقتصاد کشور برنامهریزی صورت گیرد و پروژه ها با اولویت بندی احداث و تکمیل شود.
وی ادامه داد:در بخش ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی پروژه های خوبی در پیش روی خود داریم و با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اتمام کریدور های ریلی عملیات اجرایی این پروژه ها کلید خورده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور توضیح داد: با ورود دولت چهاردهم توسعه و اتمام کریدور شمال _جنوب وشرق_ غرب در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با برگزاری مجامع مختلف در این حوزه بتوانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
خادمی تاکید کرد: طبق تاکید وزیر راه وشهرسازی اولویتهای اجرایی پروژه ها را تعیین کرده ایم و مقرر شده برنامه زمانی آنها در کمیسیون ها مصوب شود و با توجه به تقاضا برنامه ریزی برای تامین مالی با روش های مختلف در قالب برنامه هفتم صورت گیرد.
خادمی یادآور شد: در برنامه هفتم برروی توسعه شبکه ریلی و تعییر مد حمل ونقلی از جاده ای به ریلی تاکید شده که این موضوع هم در تعهد ما قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: احداث سه هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید با اولویت کریدورهای شمال _ جنوب در دستور کار قرار گرفته است تا از طریق این مسیر ریلی به مراکز اصلی بار و سواحل جنوب و شمال و همچنین مرزهای بین المللی اتصال پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: اجرای این پروژه ها نیاز به برنامه ریزی اجرایی و تامین مالی دارد که بخشی از آنها تامین مالی شده و بخشی دیگر هم در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی ادامه داد: با گفتمان جدید و با رویکرد وفاق ملی هماهنگی ها برای تکمیل زیرساخت ها با اولویت بندی به مرحله اجرایی می رسد و ما به جایگاه اصلی خود که به عنوان پل حمل ونقلی در جاده های کشور محسوب میشدیم باز خواهیم گشت.
مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملونقل کشور یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد از حمل بار از طریق حمل ونقل جاده ای است که در این زمینه رفع نقاط حادثه خیز و رفع گلوگاه ها در کریدورهای اصلی در دستور کار است.
خبرنگار : محبوبه کباری
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی
برچسب ها : حمل ونقل اتصال ریلی راه و شهرسازی
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
- مدیرکل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی : بیمهشدگان دارای سابقه کمتر از ۱۵ سال باید ۳۵ سال خدمت کنند
- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت
- به بهانه روز جهانی زنان خانه دار/ وقتی «خانهداری» وظیفه زنانخانهدار میشود
- موتورسیکلتهای سنگین حتی از خانه تا پیست هم اجازه تردد ندارند
- نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو اهواز؛ فرصتی برای معرفی تولیدات ایرانی باکیفیت
- افتخارآفرینی ورزشکار خوزستانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ارتش های جهان
- مدیرکل آموزش و پرورش استان: مدارس خوزستان یکسوم روزهای سال تحصیلی تعطیل بودهاند
- کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان برگزار شد؛ هشدار درباره تشدید بحران زیستمحیطی و آموزشی در خوزستان
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
