شماره خبر : 5495
منتشر شده در مورخ : ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
ساعت : 20:22
راوی گفت: زمان تحقق وعده های رئیس جمهور برای کاهش قیمت‌ها فرا رسیده

راوی گفت: زمان تحقق وعده های رئیس جمهور برای کاهش قیمت‌ها فرا رسیده


مردمی که از گرانی و بالا بودن قیمت ها در بازار بستوه آمده اند، انتظار داشتند و دارند وعدهایی که در خردادماه برای کنترل بازار و کاهش قیمت ها داده شده بود و عملی شود، اما تا حالا چنین نشده بلکه روز به روز شاهد گرانتر شدن اقلام مورد نیاز هستند. 
فقط در بحث سیمان مقداری وضع تغییر کرد که البته آنهم هنوز به یک قیمت مناسب و پایدار نرسیده و تا قیمت تثبیت نشود، امکان صعود مجدد وجود دارد.
در بحث اساسی ترین اقلام مورد نیاز مردم یعنی گوشت، مرغ و تخم مرغ نه تنها هیچ امیدی به پایین آمدن قیمت ها نیست، بلکه روز به روز قیمت ها  افزوده می شود اگر هم بعضی وقت ها اندکی قیمت پایین می آید، دو روز بعد به قیمت سابق بر می گردد. 
متاسفانه وقتی موضوع گرانی ها تحلیل می شود، بازهم همان حرفهای دولت سابقه به میان میآید یعنی وجود دلالان و واردات بی رویه مطرح می شود. 
از جمله اینکه مافیاهای وارد کننده مواد اولیه مانع از کاهش قیمت ها هستند و این اواخر هم گفتند که بخش خصوصی آتش به اختیارات است و حتی ادعا شد که مسئولان سازمان دامپزشکی توسط بخش خصوصی انتخاب میشوند و مافیای واردات نهاده‌های دامی عامل بالا ماندن قیمت هاست. 
بهرحال اکنون قیمت مرغ ناپایدار است و تولید کننده می گوید وقتی دان را از بازار آزاد خریداری می‌کند، چطور انتظار دارند آن را به قیمت دولتی بفروشد. 
در چنین وضعیتی هنوز رئیس جمهور در آخرین جلسه ستاد اقتصادی حرفی از <باید> ها و ضرورتها زده در حالیکه زمان بایدها گذشته و انتظار این است ایشان همانطور که چند روز پیش عنوان نمود، از فعل‌های ماضی و مضارع نگوید نوید حال و آینده بهتری را بدهد که امیدواریم حرفها به عمل بدل شود. 
از سرنوشت شهردار انتخابی اهواز چه خبر؟ 
با گذشت مدتی از مصوبه شورای شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار، هنوز تکلیف این بنده خدا مشخص نشده، هرچند به اعتقاد شورای شهر، کار تمام است و علت تاخیر در اجرای مصوبه، نرسیدن جواب وزارت کشور است، آنهم به این دلیل است که وزیر کشور با توجه به تازه کار بودنش، کمیسیونی تشکیل داده و به آن تکلیف کرده احکامی را که قرار است وی امضا کند، ابتدا در این کمیسیون بررسی و پس از تایید به امضای وزیر کشور برسد که شورا مطمئن است حکم شهردار انتخابی اهواز امضا خواهد شد. 
از نظر شورا، فرمانداری نباید در انتخاب شهردار دخالت می کرد و در هیچ جای کشور یک شهردار انتخابی توسط فرماندار  رد نشده و اگر شورا بخواهد پیگیر موضوع باشد می تواند موضوع را به کمیسون حل اختلاف بکشاند اما چون مطمئنا وزیر کشور حکم را امضا خواهد کرد چنین اقدامی انجام نشد. 
ضمنا اگر قرار بود فرمانداری درباره شهرداران چنین نظراتی بدهد، باید زمان شهردار سابق که حتی حاضر نبود در جلسات فرمانداری شرکت کند برخورد می کرد. 
با توجه به جوسازی‌هایی که بعد از اقدام فرمانداری و هیات تطبیق در شهر بوجود آمد حالا مدتی است فرماندار تصمیم گرفته هیچ مصاحبه ای نکند تا ماجرای رسانه ای شدن خبر مخالفت با مصوبه شهردار انتخابی تکرار نشود یا الاقل کش پیدا نکند. ضمنا فرماندار توضیح داده که او گفته مصوبه شورا توسط هیات تطبیق رد شده و نگفته شهردار انتخابی رد شد. 
بهرحال همه چیز درباره روشن شدن وضع شهردار انتخابی، منوط به اعلام نظر وزارت کشور دارد. 
به عمل کاربرآید، به سخندانی نیست
مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در جلسه روز 24 شهریور مجلس گفته:< ما باید در عمل برای خوزستان و تخصیص اعتبارات لازم تصمیمگیری کنیم و فقط نباید آنچه گفته می‌شود تنها در رسانهها درج شود.> این، حرف درستی است چون گوش مردم از حرفهای مسئولین و مقامات کشوری (از رئیس‌جمهوری، تا وزیران و زیرمجموعه‌های آنان و استانداران) پر است و نیازی به تکرار آنها نیست. سالهاست مقامات و مدیران به  جای آنکه گزارش کارهای انجام شده را بدهند، همانند مردم عادی هرجا تریبونی ببینند، از مشکلات حرف می‌زنند و در مقام انتقاد بر میآیند و پیشدستی می‌کنند، که این رویه هیچ سودی برای مردم ندارد. 
حتی استاندار جدید هم از روزی که مشغول کار شده مدام سخنرانی می کند و می خواهد وانمود کند از همه چیز خبردارد، در حالیکه بهتر است مدتی سکوت کند و به جای حرف زدن آنطور که انتظار هست انقلابی کار بکند و از مسئولان کار بکشد چون همه می دانند به عمل کاربرآید، به سخندانی نیست.
بازرسان ببینند گوشت های زیر قیمت چه وضعیتی دارند
در بازارچه چهار راه نادری قصابی ها در بلندگو اعلام میکنند گوشت گرم گوسفندی هرکیلو70 هزار تومان و گوساله 60 هزار تومان و این قیمت‌ها را با چاشنی مبارزه با گران فروشی عنوان می‌کنند، که مسولان و ناظران کنترل مواد غذیی شهرستان بهتر است سری به این قصابیها بزنند و ببینند چطور گوشت بالای صدهزار تومان را به این قیمت ها می‌فروشند و چه گوسفند و گوسالهای است که فروش آن با این همه زیر قیمت مقرون به صرفه است. 

 

برچسب ها : شهردار انتخابی اهواز رئیس جمهور گرانی