شماره خبر : 56409
منتشر شده در مورخ : دوشنبه 28 اردیبهشت 1405
ساعت : 9:30
گواهی صرفه‌جویی گازوئیل به‌زودی روی تابلوی بورس انرژی ایران می‌رود

گواهی صرفه‌جویی گازوئیل به‌زودی روی تابلوی بورس انرژی ایران می‌رود

معاملات گواهی صرفه‌جویی گازوئیل به‌زودی روی تابلو‌های بورس انرژی ایران آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در راستای اسناد بالادستی کشور و با هدف تنوع‌بخشی به دارایی‌های پایه گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی، بورس انرژی ایران در شهریور ۱۴۰۴ و به درخواست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گواهی صرفه‌جویی انرژی محقق‌شده نفت‌گاز (گازوئیل) این شرکت را پذیرش کرد.

پس از انجام مراحل پذیرش، پیگیری‌ها و اقدامات لازم از سوی بورس انرژی ایران و شرکت ملی پالایش و پخش برای تخصیص نخستین گواهی‌های صرفه‌جویی گازوئیل به سرمایه‌گذاران این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت و در چارچوب اجرای مفاد یکی از مصوبات شورای اقتصاد که در سال ۱۴۰۲ با هدف جایگزینی سوخت CNG به جای بنزین در خودرو‌های عمومی و مسافربری شخصی ابلاغ شده است، حدود ۳۶ میلیون لیتر اوراق گواهی صرفه‌جویی گازوئیل به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان سرمایه‌گذار این طرح تخصیص یافت.

هدف اصلی این مصوبه مدیریت مصرف بنزین و کاهش نیاز به واردات این فرآورده است.

منبع: بورس انرژی

برچسب ها : بورس گازوئیل بورس انرژی