شماره خبر : 5678
منتشر شده در مورخ : ۱۱ مهر ۱۴۰۰
ساعت : 20:20
راوی گفت: در شبکه استانی، بکارگیری نیروهای خلاق باید جای انحصار طلبی را بگیرد

راوی گفت: در شبکه استانی، بکارگیری نیروهای خلاق باید جای انحصار طلبی را بگیرد

 
 
  اینطور که معلوم است مقامات کشوری و اعضای کابینه دولت فعلی از رئیس جمهوری گرفته تا وزیران و حالا هم رئیس رسانه ملی به این نتیجه رسیده اند که خوزستان متبرک است و همان جائی است که برای ورود به برخی شهرهایش باید وضو داشت، چرا که آقایان شروع کارشان را متبرک به سفر استان کردند و اگر خدا بخواهد می خواهند ثابت کنند نگاه ویژه به خوزستان در دستور کارشان است. کیست که نداند خوزستان استانی است که افتخار آفرینانش رده سنی نمی شناسند و همانطور که سردار هاشمی ها و علم الهدی ها را دارد، علی لندی ها را هم دارد که می توانند برای تمام اعصار در سنین مختلف الگو باشند و شاید مقامات متوجه شده اند که دعای مادران این افتخار آفرینان که در راه اهدافشان از عزیزترین چیزی که داشتند (جانشان) گذشتند، تا این سرزمین ویژه شود و مقامات کشوری ملزم به داشتن نگاه ویژه به آن شوند، اثر گذار است.
و اما بعد، رئیس جدید رسانه ملی هم خوزستان را اولین سفر استانی خود انتخاب کرد و ای کاش ترتیبی داده می شد که مخاطبان شبکه استانی می‌توانستند در خصوص چگونگی برنامه های این شبکه و سیاست رسانه ای آن با آقای جبلی گفتگوی چهره به چهره داشتند تا نسبت به رفع نواقص و غنی تر شدن برنامه ها پیشنهادهائی مطرح کنند.
آقای جبلی در جریان باز دیدش از بخش های شبکه استانی و یک منطقه محروم اهواز گفته این رسانه اجازه نمی دهد مشکل مردم روی زمین بماند و بر پاسخگو بودن مسئولان و پی گیری حرف مردم تا حل مشکلات تاکید کرد.
از حق نگذریم شبکه استانی در پیگیری مشکلات مردمی و طرح ضعفها و تنگناهای شهرها و روستاها و مناطق مختلف استان خوب عمل می کند اما این کل وظیفه این رسانه نیست و ارائه برنامه های با محتوی، نوگرایی و بکارگیری چهره ها و نیروهای آگاه و خلاق که بتوانند مخاطب را جذب کنند از اهم اموری است که باید در شبکه استانی مد نظر و اجرایی شود.
تقسیم کار در شبکه استانی خیلی مهم است در حالی که این موضوع مغفول مانده است. یعنی باید مشخص شود چه کسی گوینده، چه کسی مجری و چه کسی خبرنگار یا گزارشگر است.  ‌
مدیران نالایق گذشته باید تاوان به فلاکت کشاندن خوزستان را پس بدهند
محاسبات نشان داده که شاخص فلاکت در 20 استان از میانگین کشوری فراتر رفته است و دست کم هشت استان از حیث فلاکت، یعنی مجموع نرخ بیکاری و تورم در محدوده بالای 60 درصد است.
متاسفانه براساس این محاسبات، خوزستان به همراه استانهای ایلام، کهگیلویه و بویر احمد کردستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری کرمانشاه و هرمزگان در محدوده قرمز بالای60 درصدی شاخص فلاکت قرار گرفته اند، این در حالی است که استان هایی مانند قم، تهران و سمنان از حیث شاخص فلاکت و نرخ تورم پائین تر از سایر استان ها هستند.
اگر بخواهیم دلیل فلاکت استان خودمان را بررسی کنیم، بدون شک به این نتیجه می رسیم که بیشترین عوامل آن حضور مدیران ناکارآمد و نمایندگان بی تفاوت در گذشته بوده که با عملکرد ضعیف و ارائه کارنامه مردوی، مانع از پیشرفت خوزستان شدند و آن را به فلاکت کشاندند.
کیست که نداند خوزستان به اندازه اداره یک کشور امکانات و منابع دارد و اگر از این مواهب خدادادی بهره می بردند، امروز مردم این استان وضعیتی نداشتند که مهمترین شغل جوانان آن دستفروشی باشد و سرقت بیداد کند. به غیر از مشکلات معیشتی و بالا بودن نرخ بیکاری، در زمینه عمرانی هم کاری از پیش نرفته، بیایند نشان بدهند چقدر به راههای جاده ای و ریلی استان اضافه شده، چرا احداث فرودگاه جدید منتفی شد و بی‌عرضگی ها تا آنجا پیش رفت که حتی رودخانه‌ها و تالاب های استان را هم رو به خشکی گذاشت.
دولتی که با شعار عدالت محوری و فساد ستیزی کارش را شروع کرد باید تاوان این همه بی عدالتی و قهقرا بردن استان را از مدیران نالایق گذشته استان که خوزستان را به فلاکت کشاندند، بگیرد.
انتصاب مدیر کل حوزه استانداری خوزستان  ‌
خلیلیان استاندار خوزستان در حکمی مهدی رفیعی دهکردی را به عنوان مشاور و مدیر کل حوزه استانداری منصوب و از تلاش های آقای حسین فرهادی بابادی در این سمت قدردانی کرد.
آقای رفیعی دهکردی پیش از این معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بوده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد
طی حکمی از سوی رئیس جمهوری، علی سلاجقه به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.  معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از جمله سوابق سلاجقه است.
 
 
 
 
 
 

برچسب ها : انحصار طلبی حفاظت محیط زیست خوزستان