شماره خبر : 9243
منتشر شده در مورخ : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 9:25
مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان: ۱۴ نیروگاه جدید در خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان: ۱۴ نیروگاه جدید در خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد راه‌اندازی می‌شود

 

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده تا ۱۴ نیروگاه جدید با ظرفیت هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نصب و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دشت بزرگ بعد از ظهر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح بهره‌برداری از ۸۹ پروژه عمرانی به اعتبار ۶ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۲ پروژه عمرانی به اعتبار یک هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان اظهار کرد: پست ۴۰۰ کیلوولت پیروزان دومین پست افتتاحی برای شهرستان کارون است.

وی افزود: تا تابستان سال آینده ۲۹ پروژه برق در استان خوزستان افتتاح می‌شوند؛ برق منطقه‌ای خوزستان در بین ۱۶ شرکت از این نظر رتبه اول را در کشور دارد و بزرگترین کارگاه سازندگی صنعت برق کشور در خوزستان فعال شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: برق منطقه‌ای خوزستان، این استان و کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۵.۶ میلیون نفر تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد که معادل هفت درصد جمعیت کشور هستند؛ گستره جغرافیایی که تحت پوشش عملیات این شرکت قرار دارد نیز ۸۰ هزار و ۴۸۲ کیلومتر مربع است.

دشت بزرگ عنوان کرد: ۳۲ پست فوق توزیع در این شرکت داریم که ۳۲ گیگا ولت آمپر جمع ظرفیت آن و ۱۱ درصد ظرفیت کشور و دارای رتبه دوم است.

وی با اشاره به اینکه به‌صورت متوسط ۶۷ درصد بارگیری از این تأسیسات انجام می‌شود اما در اهواز ۷۲ درصد است و در حال تلاش برای کاهش آن به ۵۰ درصد هستیم، بیان کرد: برای اولین بار بزرگترین ترانسفورماتور ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت را در این شرکت با ساخت داخلی ایجاد کردیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد: بزرگترین قرارداد ساخت پست‌های GIS در خوزستان وجود دارد؛ همچنین برای اولین بار صاحب تکنولوژی ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر شدیم.

دشت بزرگ ادامه داد: بزرگترین مقره‌شوی کشور در خوزستان ثبت اختراع شد که در شرایط خط گرما با وجود برق دار بودن تنظیمات شبکه انجام می‌شود؛ ما تا دو سال قبل فاقد نیروگاه‌های GD بودیم که ظرفیت آن را به ۱۰۰ مگاوات رساندیم و نیروگاه چهارم را که در دزفول قرار دارد، افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: بار شبکه ما امسال به هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که بعد از تهران رتبه دوم را کسب کردیم؛ نیاز استان ۱۰ هزار مگاوات بود و با تغییر تایم اداری و همکاری صنایع رشد مصرف را به خوبی مدیریت و منفی شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در تابستان امسال هفت نیروگاه خارج از نیروگاه‌های استان را به خدمت گرفتیم تا مصرف تابستان را مدیریت کنیم؛ همچنین برنامه‌ریزی شده تا ۱۴ نیروگاه جدید با ظرفیت هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات را در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نصب و راه‌اندازی کنیم.


کد خبر 5421951

برچسب ها : محمود دشت بزرگ شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیروگاه برق کهگیلویه و بویراحمد