شماره خبر : 10243
منتشر شده در مورخ : ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
ساعت : 11:58
قالیباف: گزارشی از تحقیق و تفحص های انجام شده ارائه شود

قالیباف: گزارشی از تحقیق و تفحص های انجام شده ارائه شود

 

رئیس مجلس گفت: تحقیق و تفحص های دوره های گذشته خروجی لازم را نداشته است، معاونت نظارت گزارشی از تحقیق و تفحص های انجام شده در دو دوره اخیر ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در تذکری در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: تحقیق و تفحص هایی که در مجلس انجام می شود و گزارش آن قرائت شده و برخی نیز به قوه قضائیه ارسال می شود باید موثر باشد، حالا که با همت رئیس مجلس بُعد نظارتی تقویت شده است، باید تحقیق و تفحص ها سامان یافته و گزارشی ارائه شود تا ما بدانیم نتایج این تحقیق و تفحص ها چه بوده است.
صباغیان بافقی افزود: اگر برای این کار نیاز است آیین نامه اصلاح شود ، این کار صورت گیرد و می خواهم معاونت نظارت گزارشی ارائه دهد تا ما ببینیم تحقیق و تفحص های گذشته چه سرنوشتی پیدا کرده و چه تاثیراتی داشته اند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بعد از تذکر محمدرضا صباغیان بافقی گفت: این موضوع مهم و روشن است که تحقیق و تفحص ها باید شفاف باشد و من با مطالعه و بررسی هایی که داشتم دریافتم که تحقیق و تفحص هایی که در دوره های گذشته بوده، خروجی لازم را نداشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از معاونت نظارت مجلس می خواهم یک بررسی از تحقیق و تفحص ها در دوره جاری و دوره قبل انجام و گزارش آن را به صحن ارائه کند.همچنین در تفاهم نامه اخیری که با قوه قضائیه انجام شده است، بر توجه و رسیدگی به موضوع تحقیق و تفحص های ارائه شده به قوه قضائیه تاکید شده است. البته یکی از ابزارهای مهم نظارتی ما تحقیق و تفحص است و باید با قوت ادامه یابد، ولی دقیق و موثر.

برچسب ها : قالیباف تحقیق و تفحص مجلس