شماره خبر : 10720
منتشر شده در مورخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
ساعت : 20:54
راوی گفت: فلسفه فروش کالاهای تولید گذشته به قیمت های جدید چه بود؟

راوی گفت: فلسفه فروش کالاهای تولید گذشته به قیمت های جدید چه بود؟

10 درصد جمعیت کشور مشمول  دریافت یارانه نمی شوند
یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته نزدیک به چهل شاخص اطلاعات اقتصادی خانوارها در دهک بندی ها مبنای محاسبه بوده است.
به گفته شهیدی 10 درصد جمعیت کشور در دهک دهم قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه نمی شوند، بنابراین بر خلاف برخی نظرها، فقط برخورداری از یک یا دو شاخص در دهک بندی ها دخیل نیست، ضمن اینکه سفر خارجی ملاک دهک بندی نبوده.
وی اطمینان داد با توجه به اطلاعات به روز، دهک بندی‌ها بررسی شود و ممکن است افراد دیگری مشمول دریافت یارانه شوند.
افرادی که به دریافت نکردن یارانه اعتراض دارند باید مراتب را در سامانه مربوطه ثبت کنند.
درگذشت پنج نماینده خوزستان ادوار مجلس در مدت سه ماه  ‌
عبدا... سامری نماینده مردم خرمشهر در مجالس نهم و دهم به علت بیماری در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت. طی سه ماه اخیر، این پنجمین نماینده ادوار مجلس خوزستان است که بر اثر بیماری فوت کرده است.  ‌
سهرابی نماینده مسجدسلیمان، سید عباس موسوی (باغملک) یونس محمدی (خرمشهر)، صید عیسی دارائی (اندیمشک) و عبدا... سامری (خرمشهر) پنج نماینده متوفی هستند. خدا رحمتشان کند.
فلسفه فروش کالاهای تولید گذشته به قیمت های جدید چه بود؟ 
شرکت ها و کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و غیر غذایی، قبل از اعلام قیمت های اخیر، تولیدات خود را عرضه نکردند تا پس از تعیین تکلیف قیمت ها، آنها را وارد بازار کنند.
همین طور عمده فروشان موجودی اقلام و موادی را که در اختیار داشتند، در انبارها نگهداری و پس از قیمت گذاری جدید، شروع به فروش کردند که از این رهگذر به درآمدهای میلیاردی رسیدند، خصوصاً از بابت احتکار موادی مثل ماکارونی و روغن، با اعلام رسمی اینکه تولید کنندگان می توانند کالاهایی را که تاریخ تولید گذشته دارند، به قیمت روز عرضه کنند، برای آقایان نور علی نور شد و آزادانه کالاهای تولید گذشته را با قیمت های جدید عرضه می کنند. 
حالا فلسفه صدور این دستورالعمل که فقط به سود تولید کنندگان بوده چیست، مسئولان و دستور دهندگان به این موضوع باید پاسخگو باشند.
آیا می توان امید به بازگشت اعتماد به بازار و کسب و کارها داشت؟ 
روزگاری نه چندان دور کاسب، خود را جیب خدا می‌دانست و در صداقت، امانت داری و حلال خوری ضرب المثل بود و از این رو مورد اعتماد مردم بودند.
نه نانوایی آرد سهمیه ای را آزاد می فروخت، نه کم فروشی وجود داشت و کاسب ها هم به سود عادلانه و با رعایت حال مشتری قانع بودند. از احتکار هم خبری نبود و مردم به کاسب های محل و تجار اعتماد داشتند. از بزرگترها شنیدیم که اعتماد چنان بود که مثلاً مردم هر محل نانوا را ازنظر صداقت و امانت داری کاملاً قبول داشتند بطوری که وقتی یکی از اهالی محل قصد سفر داشت، طلاهای خود را نزد نانوای محله به امانت می گذاشت. چقدر باید تاسف بخوریم که نتوانستیم آن فرهنگ اعتماد را حفظ کنیم و کار به جائی رسیده که برای هر فروشنده و نانوا باید یک بازرس گمارد. عیب و اشتباه کار کجا بوده که منجر به این همه سقوط اخلاقی شده است¿  و آیا می توان امیدوار بود که روزی فرهنگ اعتماد به جامعه، خصوصاً بازار، برگردد؟
 انتصاب سرپرست بیمارستان سینا
دکتر سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در حکمی دکتر احمد مشکورنیا را به عنوان سرپرست بیمارستان آموزشی و درمانی سینا منصوب کرد.  ‌
ریاست مرکز بهداشت شرق اهواز، مدیریت شبکه های بهداشت و درمان شهرستان کارون و دشت آزادگان و ریاست دانشکده پرستاری بستان از سوابق کاری دکتر مشکورنیا است.
وی متخصص بیماری های داخلی است. پیش از این دکتر کریم بیت سیاح ریاست بیمارستان سینا را عهده دار بود.
 

برچسب ها : فروش كالاهای تولید قیمت کالاهای جدید دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور