شماره خبر : 11184
منتشر شده در مورخ : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 20:19
راوی گفت: جواب های تکراری برای قطعی های برق، قانع کننده نیست

راوی گفت: جواب های تکراری برای قطعی های برق، قانع کننده نیست

بعضی تخلف ها اگر هم گزارش نشده باشند، نیازمند رسیدگی است
آن طور که یکی از مسئولان دستگاه قضائی عنوان نموده، رسیدگی به افرادی که در ماجرای فاجعه ساختمان متروپل به نوعی متهم هستند، منوط به این است که شاکی داشته باشند یا گزارشی علیه آنها در دست باشد، در حالی که این فاجعه ابعاد گسترده ای دارد که مواردی از این قبیل از طرف استاندار در یک گفتگوی ویژه عنوان شد. مثلاً وقتی کارشناس ناظر به موقع به شهردار گزارش نداده باشد یا در جای دیگر گزارش داده شده اما به آن عمل نکرده اند و علت این کوتاهی کردن ها به گفته استاندار روابط ناسالم پشت پرده اقتصادی و سیاسی بوده، چه بسا در این موارد گزارشی در پرونده نباشد اما وقتی خلاف به اثبات رسیده، اینجا دیگر مدعی العموم به موضوع ورود کرده و به تخلف ها رسیدگی خواهد کرد و این انتظاری است که مردم از دستگاه قضا دارند.
یا آنجا که به گفته استاندار، 20 – 30 درصد ساختمان را مالک فروخته در حالی که این ساختمان هنوز پایان کار نداشته، اصل موضوع مهم است نه اینکه گزارشی در پرونده وجود داشته باشد.
یا قضیه بیمه کارگران که تصور نمی شود گزارش شده باشد حال آن که هر جا ساختمانی شروع می شود، باید موضوع بیمه آن و کارگران ساختمانی در حین کار مد نظر بوده و در این باره اقدام کنند تا اگر برای این کارگران حادثه ای پیش آمد، حقشان ضایع نشود.
منظور این که انتظار مردم این است که وقتی باز هم به گفته استاندار همه چیز به قوه قضائیه سپرده شده حق این است که هیچ موردی در زمینه ارتکاب خلاف یا کوتاهی در انجام وظیفه که منجر به ریختن ساختمان متروپل شده نادیده گرفته نشود یا احیاناً دنبال تبرئه کسی نباشند تا خون به ناحق ریخته قربانیان این فاجعه و خسارت های وارده ناشی از این آوار پایمال نشود که بدون شک با دستورهای اکید رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
جواب های تکراری برای قطعی های برق، قانع کننده نیست
با آن که چند روز بیشتر از گرم شدن هوا نگذشته، اما در نقاطی از شهر اهواز، قطعی های برق داشته ایم، مثل کوی علوی، سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز، علت این قطعی ها را افزایش بار در زمان اوج مصرف و مصارف غیر مجاز عنوان کرده است.
این جور جواب ها حالا دیگر خیلی تکراری شده و بهتر بود قبل از شروع گرما با توجه به سابقه، مسئولان توزیع برق به مناطق شناخته شده می رفتند و فرهنگ سازی می کردند و هشدار می دادند که در صورت استفاده غیر مجاز از برق، قطعی خواهند داشت. البته دست آقایان برای بهره گیری از قوه قهریه در این مورد باز است اما تجربه نشان داده که این اهرم فایده ای ندارد و بهترین رویه، کار فرهنگی یا مشوق هایی برای مصرف پائین است مثل همین که اعلام شده برق مشترکین کم مصرف، رایگان خواهد شد.
در نقاط دیگر هم بعضی قطعی ها به گفته مسئولان شرکت توزیع برق از سرقت سیم ها ناشی می شود که در این موارد، اهالی تقصیری ندارند و انتظار از نیروی انتظامی است که این سارقین را شناسایی و دستگیر کند و مجازاتی بازدارنده در انتظار آنها باشد که قاطعیت دستگاه قضایی در این مورد می تواند مؤثر باشد.
مدیران، فرهنگ عذرخواهی و قول اقدام را از این مسئول جوان یاد بگیرند
اهالی کوی صادقیه اهواز شکایت کرده بودند که مدتهاست کار ترمیم فاضلاب محل تمام شده اما خیابان ها خاکی و نقاط شکافته شده به صورت حفره باقی مانده، بعضی جاها هم فاضلاب بیرون زده و خبری از رفع مشکل نیست. موضوع با مجری جوان طرح فاضلاب منطقه در میان گذاشته شد. ایشان در شبکه استانی ضمن قبول مشکل، از مردم منطقه عذرخواهی کرد و قول داد ظرف مدت 10 روز اقدام شود.
این برخورد مجری طرح فاضلاب کار بسیار پسندیده ای بود چرا که به جای عذر و بهانه آوردن برای انجام نشدن کار، ابتدا از مردم عذرخواست بعد هم قول رفع مشکل داد که این رویه در بین مسئولان ما بسیار نادر است و امیدواریم شاهد چنین اخلاق و برخورد مسئولانه از طرف مدیران و زیر مجموعه های آنها باشیم.
خرید ماهی مرغوب در استان برای خیلی ها رویا شده
شبکه استانی گزارشی از بازار ماهی اهواز داشت و در آن ماهی هایی نشان داده شد که مردم طبقه متوسط و پائین رویای خرید آنها را دارند. در این گزارش گرانترین ماهی، زبیدی از کیلوئی 300 هزار تا یک میلیون تومان دیدیم و ارزانترین آن قزل معمولی و قزل آلا بود که البته آن هم کیلوئی بالای 70 هزار تومان است. این در حالی است که خوزستان مهد پرورش ماهی است و مقادیر زیادی از آن صادر و دیگر هموطنان ما از استانهای دیگر به عنوان سوغات یا برای مصرف خود، خریدار آنها هستند، اما خوزستانی ها قدرت خرید ندارند و برخی صیادان محلی ماهی های نامرغوبی صید می کنند که با توجه به آلودگی رودخانه، نمی توان به سالم بودن آنها اطمینان داشت.
وقتی سیب زمینی با عزت و خریدار، خوار می شود
زمانی را به یاد داریم که افراد بی مصرف و خنثی را مانند سیب زمینی می دانستند و می گفتند این ماده خوراکی نه بو دارد، نه خاصیت و بین تره بار ذلیل بود. اما مدتی است نوبت به او رسیده که عزتمند شود تا آنجا که کیلوئی 17 هزار تومان تا 20 هزار تومان شده، در عوض برخی از مردم به علت ضعف مالی آن قدر خوار شده اند که سیب زمینی های جدا شده دو ریختنی را به قیمت ارزان می خرند و مصرف می کنند. مسئول اتحادیه مربوطه علت گرانی سیب زمینی را آخر فصل بودن آن می داند و مدعی است با آمدن سیب زمینی نو، قیمت آن پائین خواهد آمد که معمولاً هر چیز بالا رفت یا پائین بیا نیست یا خیلی کم کاهش می یابد. اصل قضیه این است که چرا در فصل فراوانی (البته حالا هم فراوان است اما گران) یک محصول در سردخانه ها ذخیره نمی شود تا به قول این مسئول، آخر فصل، گران نشود؟ واقعاً درجائی که نمی توانیم سیب زمینی را مدیریت کنیم چطور انتظار داریم قیمت های خودرو و برنج و روغن و کالای خانگی و ... را سر و سامان بدهیم بطوری که مردم به جای گرانفروشان نقره داغ نشوند؟!
وضعیت کرونا، آتش زیر خاکستر است
مردانی رئیس بهداشت مرکز شرق اهواز، وضعیت فعلی کرونا را آتش زیر خاکستر دانسته و از مردم خواسته، همه چیز را تمام شده ندانند.
به گفته وی همه باید واکسیناسیون و نکات بهداشتی را فراموش نکنیم و با این کار سعی در استمرار روند کاهشی کرونا داشته باشیم.
وی از برقرار بودن مراکز واکسیناسیون در اهواز و مرکز 17 شهریور بطور شاخص که هر روز تا ساعت 18 آماده حضور مردم است خبر داد.

برچسب ها : ماهی کرونا سیب زمینی مسئول جوان