شماره خبر : 11335
منتشر شده در مورخ : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 19:29
راوی گفت: استاندار و نمایندگان خوزستان پی گیر پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان باشند

راوی گفت: استاندار و نمایندگان خوزستان پی گیر پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان باشند


رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفته : «تصمیم افزایش 10 درصد حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی، زیر پا گذاشتن قانون است. وی این را هم گفته که دولت باید تکلیفش را با سازمان و بدهی های بسیار بزرگی که به این سازمان دارد، روشن کند تا جلوی ورشکستگی سازمان گرفته شود، نه اینکه با زیر پا گذاشتن قانون به اسم عدالت، عین بی قانونی و بی عدالتی را رواج دهد.»
طولانی شدن پروسه پرداخت افزایش مستمری بگیران حاشیه هایی بوجود آورد، این در حالی است که وزیر تعاون و کار تاکید داشته هیچ مانعی سد راه تسری مصوبات شورای عالی کار به بازشستگان نیست و وی قول داده بود بازنشستگان با حقوق اردیبهشت، آن را دریافت خواهند کرد که چنین نشد و بعد رئیس سازمان تأمین اجتماعی وعده پرداخت آن را با حقوق خرداد داد.
مستمری بگیران با انتقاد از پائین بودن مبالغ تعیین شده نسبت به قطعی بودن افزایش مستمری و مزایا، تردید دارند و برخی بازنشستگان بر غیر منصفانه بودن افزایش مستمری های سال 1401 تأکید دارند، ضمن این که معتقدند مزایا باید برای تمام بازنشستگان و مستمری بگیران یکسان باشد و تنها حقوق بر مبنای سابقه تعلق گیرد. حرف اکثریت بازنشستگان این است که مگر حقوق بازنشستگان را دولت می دهد؟ این مستمری سالها از حقوق بازنشستگان کم شده و چگونگی پرداخت آن برای دولت ضرری ندارد، ضمن اینکه چرا همه چیز ده، بیست برابر شده اما حقوق ها حدود دو برابر و در مواردی هم کمتر افزایش می یابد.
به هر حال اجرای مصوبه افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان با وجود کم و کسری ها و ناعادلانه بودن به زعم آنها، همچنان به تأخیر افتاده و به صورت دغدغه این قشر ضعیف درآمده و انتظار دارند مسئولان بیش از این با وعده و قول، خاطر آنان را آزرده نسازند. 
نکته دیگر این که در پی اعتراض های بازنشستگان، برخی استانداران و نمایندگان استان ها در مجلس پی گیر مطالبات و درخواست های بازنشستگان بوده اند اما چنین واکنشی از مقامات استانی خودمان و نمایندگان خوزستان ندیدیم.
قطار گرانی را با هر «وسیله ای» می دانید متوقف کنید!
قطار گرانی با سرعت غیر مجاز پیش می رود و هیچ نیرویی قادر به توقف آن نیست، مگر اینکه یک بیل میکانیکی روی ریل آن قرار بگیرد. همواره مسئولان و مقامات کشوری دستور می دهند که گرانی افسار گسیخته باید مهار شود، پس کی و توسط کدام عامل بازدارنده قرار است چنین کاری بشود؟ آنچه مشهود و ملموس است، نه تنها هیچ عزمی برای پائین آوردن یا حتی کاهش گرانی ها نیست، بلکه آنها که باید آبی روی این آتش شعله ور بریزند، خود به آن دامن می زنند. یعنی هر چند روز یک گرانی جدید شایع و بعد به همان شکل تحقق می یابد و رسمی می شود که آخرین مورد، افزایش قیمت شوینده هاست. البته از مدتی پیش قیمت ها بدون مصوب شدن، گران شده بودند یا به خاطر این که فروشندگان از گران شدن قیمت آنها خبر داشتند، شوینده ها را مخفی کرده بودند و حالا که باز هم به لطف سازمان حمایت از مصرف کننده تصویب شد که قیمت ها بالا بروند، همه چیز فراوان و قفسه ها پر از انواع شوینده شد. سایر اقلام و مایحتاج مردم هم روزانه گران می شوند و این گرانی، منحصر به مواد غذایی یا کالاهای خانگی و غیره نیست بطوری که اگر بخواهید کالایی را خریداری کنید پیش خرید می گیرند و مابقی را موکول می کنند به روز تحویل که به قیمت همان روز بفروشند. 
اصلاً قیمت ها معقول نیستند و گر نه خدا راضی است که مردم مثلاً یک سطل ماست را حدود صد هزار تومان بخرند؟ انصاف است 10 درصد به حقوق ها اضافه کنند، آن وقت همه چیز صد درصد و گاهی بیشتر گران بشود، آنها هم که حقوق بگیر نیستند و کار دائم ندارند خدا به دادشان برسد. روند فعلی گرانی حکایت از آن دارد که کاری از سازمان های نظارتی ساخته نیست و تمام ایرادها هم متوجه خرده فروشان نیست چون وقتی به قیمت بالای آنها اعتراض می شود، قسم می خورند که جنس را گران خریده اند و فقط درصدی روی آن کشیده اند و آنها که اهل حساب و کتابند حاضرند فاکتور خرید را نشان بدهند. واقعاً چه باید کرد؟
سازمان های نظارتی بر گودبرداری ها نظارت کنند
یکی از شهروندان در تماس با راوی گفته همسایه آنها برای بازسازی خانه شان، اقدام به پی کنی کرده که در نتیجه آن، دیوار خانه این بنده خدا ریخته است و خدا رحم کرده که موقع ریزش کسی کنار دیوار نبوده. او این را هم گفته که حالا خانه دیواری ندارد و محل امنی برای ساکنان خانه نیست و شب تا صبح باید نگهبانی بدهیم که خطری متوجه خانه و خانواده نباشد.
از سازمان راه و شهرسازی و هر دستگاه و نهادی که مسئولیت نظارت بر ساخت و سازها را دارد، انتظار می رود بر پی کنی و گودبرداری ساختمان های در دست احداث نظارت جدی داشته باشند تا ضرر و زیان جانی و مالی متوجه همجواران ساختمان سازی ها نباشد.
بستن پل فولاد گره های ترافیکی اهواز را بیشتر کرد
با بسته شدن پل فولاد، گره دیگری به ترافیک مشکل دار اهواز، اضافه شد و هر روز شاهد راه بندان در بخش هایی از شهر هستیم. انتظار این است با توجه به این که این پل راه اصلی ارتباط کارخانه نورد و صنایع فولاد در دو سوی رودخانه کارون است، با کمک این صنایع در تعمیر و رفع نقص پل تسریع و  مشکلات ترافیکی در این بخش از شهر رفع شود.
می دانیم که مدتی پیش قطعاتی از زیر پل فولاد سرقت شد، اما در پی آن تعمیرات اساسی انجام نشد.
مسیر جایگزین برای تردد خودروهای سنگین، کمربندی شمال شرق اهواز و برای خودروهای سبک، سایر پل های شهری تعیین شده که ترافیک سنگینی دارند.

برچسب ها : استاندار خوزستان مستمری بازنشستگان بازنشستگان پل فولاد