شماره خبر : 11797
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 20:9
راوی گفت: این همه قابلیت ها، به نام خوزستان اما به کام دیگر استان ها

راوی گفت: این همه قابلیت ها، به نام خوزستان اما به کام دیگر استان ها

حجت الاسلام کلاه کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفته وجود نیشکر از ظرفیت های خوزستان است اما بیشتر کارخانه های شکلات سازی و شیرینی در اصفهان، تبریز و ارومیه است و کارخانه های ما در این زمینه فعال نیستند، در حالی که می توان استان را به کانون تولید شیرینی تبدیل کرد. 
همین طور از ظرفیت های صنایع جانبی نیشکر و کارخانه‌های کاغذسازی و پتروشیمی استان بهره نمی بریم.
 حرف درستی است و ما، در استان به هیچ وجه از  ظرفیت‌هایی که می تواند هم درآمد زا و اشتغال زا و هم در صادرات فعال باشند، بهره نمی بریم و در خیلی موارد به نام خوزستان اما به کام دیگر استان ها هستیم. حتی در خرما که رکورد داریم نتوانسته ایم از فرآورده های آن تولیداتی داشته باشیم. همین طور در بحث فرآورده های نفتی می بینیم نیاز استان از دیگر استان ها که پالایشگاه دارند، رفع می شود و همه این مسائل و نقصان ها، از سوء مدیریت است و متاسفانه خوزستان معمولاً پله کان افراد است و نیروهای مدیر و مدبر و خلاق به استان نمی فرستند و ضعف مدیریتی از شخص اول استان گرفته، تا زیر مجموعه و دیگر مدیران، بیداد می کند که نتیجه اش فقدان تیم اقتصادی در استان است که یکی از عواقب این کمبود، غافل شدن از ظرفیت های استان، با وجود این همه قابلیت هاست.
مردم چه کنند ؟ ماسک بزند یا نزنند؟
تناقض در اطلاع رسانی مربوط به کرونا هم به دیگر مشکلات مردم اضافه شده. مثلاً در خبرهای روز شنبه از قول ستاد ملی کرونا اعلام شد که مردم می توانند در فضای باز ماسک نزنند. اما همین چند شب پیش بود که در برنامه خندوانه، حاضران در استودیوی ضبط ماسک ها را برداشته بودند و با وجود این که رامبد جوان در توجیه این موضوع اعلام کرد که این اقدام با مجوز همراه بوده اما مقامات بهداشتی از این کار انتقاد کردند و آن را در تضاد با مصوبات و ابلاغ های ستاد ملی مبارزه با کرونا دانستند.  ‌
رئیس مرکز بهداشت خوزستان هم در پاسخ به این سوال که چرا مجدداً  کرونا در استان شایع و در یک روز 11 بیمار و یک فوتی داشته ایم عنوان کرد که وضع موجود شکننده و بیماری در حال افزایش است که علت آن رعایت نکردن شیوه های بهداشتی، به خصوص نزدن ماسک است، ضمن اینکه فقط 24 درصد از مردم استان واکسن نوبت سوم را زده اند، در حالی که کرونا مثل آنفولاآنزا شده و هر سال باید واکسن آن تزریق شود. خصوصاً استانی مثل خوزستان که تردد مسافران از مرزهای آن در جریان است و خطر از این بابت، بیخ گوش ماست.  ‌
رئیس بیمارستان طالقانی آبادان هم گفته افزایش بیماران کرونایی، خطری برای جنوب غرب خوزستان است.
نظر کارشناسی رسیدگی به پرونده متروپل این هفته اعلام می شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفته هیات کارشناسی رسیدگی به پرونده حادثه متروپل آبادان، این هفته نظر خود را اعلام خواهد کرد و در این باره پی گیری های لازم انجام شده و پرونده در کمترین زمان، با تنظیم کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.
به گفته آقای جعفر چگنی تاکنون 16 نفر در ارتباط با حادثه متروپل بازداشت شده اند.
ضرورت بازشناسی ارزش های فرهنگی آبشارهای شوشتر
رضا کیانیان بازیگر معروف، به مناسبت سالروز ثبت جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر، در صفحه شخصی اینستاگرام، نوشت :
شایسته است فراتر از نگاه موزه ای، به بازشناسی ارزشهای فرهنگی و کشف آموزه های علمی فنی از دل این مجموعه شاهکار نبوغ کهن ایران زمین اهتمام بورزیم.  ‌
امیدواریم چنین شود.
متفاوت شدن پیش کش، مشکل جمع آوری زباله و نخاله ها هم حل نشد
در حالی که شهردار اصفهانی منتخب شورای شهر وعده متفاوت شدن کلانشهر اهواز را داده بود، پس از گذشت این همه مدت، همچنان وجود زباله و تراکم نخاله، مهمترین مساله شهر است و به قول یکی از دوستان فهیم، شاید در کمتر جائی از ایران، زباله مسئله مند است. 
ضمناً با توجه به فصل تابستان، این روزها مردم به سفر می روند و می بینند و مسائل اهواز را با دیگر شهرها مقایسه می کنند و افسوس می خورند که نه تنها شهر اهواز هیچ تغییری نسبت به قبل نکرده، حتی از نظر نظافت هم از دیگر شهرهای استانها عقب تر است.  ‌مدتی پیش شهردار اهواز وعده داده بود برخی پیمانکاران جمع آوری زباله که سالهاست به دلایلی با وجود نواقصی که در کار دارند، پا برجا مانده اند، تغییر می کنند که معلوم نشد این وعده به کجا کشید.در بحث جمع آوری نخاله ها هم، برخی مناطق شهری کارهایی کرده و می کنند اما به نقطه مطلوب نرسیده اند.
به اعتقاد شهروندان که با راوی ارتباط دارند، علت اصلی تراکم نخاله ها در شهر، وجود زمین های وسیع خالی متعلق به کسانی است که به عنوان ثروت آنها را نگه داشته اند اما با وجود این که برای سکونت و احداث بنا خریداری کرده اند، از ساخت آن ها امتناع می کنند تا گرانتر شوند.
در این مورد بهتر است شهرداری به مالکان این زمین ها اخطاریه بدهد و برای ساخت آن ها مدت تعیین کند و چنانچه در مهلت مقرر اقدام نکردند، شهرداری آنها را حصارکشی و هزینه مربوطه را هنگام گرفتن جواز ساخت دریافت کند. راوی به یاد دارد، در منطقه محل سکونتش، زمین چند هزار متری خالی بود که سالها در آن بناهای نیمه کاره ای وجود داشت و مالک گوش به تذکرات شهرداری نمی داد. چند روزی این محل در اختیار دستفروشها قرار گرفت، بلافاصله آمدند و شروع به ساخت و ساز کردند تا مبادا زمینشان تصرف شود.

 

برچسب ها : خوزستان مركز بهداشت خوزستان شهردار اهواز