شماره خبر : 11839
منتشر شده در مورخ : ۶ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 19:3
راوی گفت: سفر نمایشی وزیر میراث فرهنگی حاصلی برای خوزستان نداشت

راوی گفت: سفر نمایشی وزیر میراث فرهنگی حاصلی برای خوزستان نداشت

جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی استان در نامه ای سرگشاده از عزت ا... ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به خاطر نحوه دیدارش از خوزستان که ابنیه های تاریخی را در اولویت قرار نداده، گله کردند.
در بخشی از این نامه خطاب به ضرغامی آمده است : از حضرتعالی که اصالتی خوزستانی دارید و لاجرم باید با فضاهای میراثی استان آشنایی نسبی داشته باشید و تنها برای دیدن کارون وقت نگذارید چون کارون برای خوزستانی ها و بلکه برای همه مردم ایران شناخته شده است، انتظار این بود به جای گردش و دیدار از مکان هایی که از قبل آنها را می شناختید با فعالان و سازمان های این حوزه دیدار و گفت و گو داشته باشید و با ظرفیت های استان که مغفول مانده آشنا می شدید. این فعالان اظهار امیدواری کرده اند که ضرغامی مجدداً سفری کاری به خوزستان داشته باشد.
گلایه فعالان حوزه میراث فرهنگی کاملاً به جا و منطقی است چون اگر قرار باشد منظور از انجام یک سفر به استان، قرار گرفتن وزیر یا مقام مربوطه در جریان مسایل حوزه مربوطه نباشد و به بازدیدهای گزینشی اکتفا کند، چه سود از این سفر نمایشی؟ ضمناً با توجه به حضور آقای ارسطو زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان که مدیری با تجربه در حوزه میراث فرهنگی است، انتظار نمی رفت، آمدن وزیر میراث به خوزستان تا این حد بی حاصل باشد که امیدواریم جبران شود.
بهتر بود رئیس جمهور برای گرانی های سال بعد چراغ سبز نشان نمی داد
رئیس جمهور گفته : « با مجلس صحبت کردیم که برخی از موارد اقتصادی را با توجه به این که امسال اصلاح اقتصادی را انجام دادیم، بقیه را امسال انجام ندهیم و این کار را به تأخیر اندازیم که چند علت تورمی در یک سال اتفاق نیفتد و می شود آنها را در سال های بعد اقدام کرد. یعنی با مجلس صحبت شده که برخی از افزایش ها را برای سال بعد بگذاریم و الان کار را مدیریت کنیم که بتوانیم از این مرحله با کمک مردم عبور کنیم.»
کاش رئیس جمهور این حرف را نزده بود چون خیلی شفاف گفته که سال آینده هم منتظر افزایش قیمت ها باشید و مردم فکر می کنند به این ترتیب بنزین حتماً سال بعد گران خواهد شد، به اضافه سایر اقلام و اجناس. 
ضمناً در حال حاضر هم گرانی مهار نشده و خبری از ثبات قیمت ها نیست.
همین دو روز پیش گفته شد لویبا چیتی کلی گران شده، برنج هم که قیمت ثابتی ندارد. دارو هم که رئیس جمهور و بقیه می گویند گران نشده، گران است و در مواردی هم کمیاب. مرغ هم که همچنان بالای پنجاه هزار تومان است و پوشاک هم که آتش به اختیار مانده و با چراغ سبزی که آقای رئیسی برای افزایش قیمت ها در سال بعد نشان داد، پیش بینی آینده، دشوار نیست. شاید هم بیان این مطلب رئیس جمهور به این سبب باشد که بعداً اگر افزایش قیمت (بطور رسمی) و با مجوز ستاد تنظیم بازار پیش آمد مردم آمادگی داشته باشند و شوکه نشوند.
نماینده اهواز امیدی به توسعه استان در شرایط موجود، ندارد
سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در پاسخ به موضوع هایی که در فضای مجازی حاشیه ساز شده، بیانیه ای منتشر کرد که ضمن آن متذکر شده : بنده وکیل مردم و ملزم به حفظ امانت هستم و باید زبان گویای آنان باشم و اگر اظهار نظری شد، دور از شأن خودم و مردم عزیز می دانم که برای سبد رأی باشد چرا که همیشه در این امور پیشرو بوده ام.
وی این را هم عنوان کرده که : در استانی که استاندار آن یک ماه به زیارت خانه خدا می رود و مردم را به خدا می سپارد، مدیرانی که چند صباحی بیشتر میهمان استان نیستند حق خود می دانند که جولان بدهند و ما در این شرایط، امیدی به توسعه و پیشرفت نداریم و بر حسب وظیفه خود عمل می کنیم.
قرار است این بار کلانشهری بدون مناطق محروم داشته باشیم
شهرداری اهواز خبری منتشر کرده بود مبنی بر تشکیل جلسه ای با حضور شهردار و برخی معاونت ها و مدیران شهرداری به منظور ارائه گزارش روند پیشرفت محرومیت زدائی توسط مجریان پروژه های محرومیت زدائی، بررسی مشکلات و موانع سد راه اجرای پروژه ها و برنامه ریزی به منظور تسریع در افتتاح پروژه های مربوطه و در پایان شهردار اهواز اظهار امیدواری کرده که با تلاش همکارانش شاهد کلانشهری بدون وجود مناطق محروم و ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان اهوازی باشند.
این جور خبر نویسی و دادن گزارش به مردم جذابیتی برای شهروندان ندارد چون خیلی کلی است و معلوم نمی شود قرار است چه کارهایی در شهر بشود یا تا حالا چه اقداماتی شده که بوی محرومیت زدایی بدهد. می دانیم که وقتی یک سازمان، به خصوص جائی مثل شهرداری قرار است برای بهتر شدن اوضاع یک شهر کارهایی انجام دهد، باید تعریف شوند و با زمان بندی همراه باشد تا مردم در جریان آن ها قرار گیرند و اگر به موقع اجرا نشوند، شهروندان طلب کار مسئولان باشند. منظور این که مثل قضیه قول قبلی شهردار که وعده داده بود، اهوازی متفاوت تحویل مردم خواهد داد و بعد خبری نشد، نشود.
وقتی صحبت از محرومیت زدائی در اهواز می شود، واقعاً نمی توان گفت که کدام نقطه محرومیت ندارد و همه جا این نقصان مشهود است منتهی برخی نقاط را نمی توان منطقه شهری دانست چون بُعد محرومیت آنقدر بالاست که به گوشه ای از یک روستا بیشتر شبیه است و واقعاً وضعی حاکم است که باید موجب شرمندگی مسئولان باشد. مسلماً مردم هم راضی هستند که به این نقاط اولویت داده شود اما این موضوع به آن معنی نیست که کاری به بقیه شهر نداشته باشند و مثل قضیه اسفالت که اولویت به مناطق حاشیه ای داده شده نشود و انتظار این است ضمن رسیدگی به تمام شهر، به قول شهردار « توازن و عدالت شهری » در همه مناطق شهری ایجاد و مناطقی که با استانداردهای شهری فاصله دارند، از وضع فعلی خارج و شبیه شهر یا کلانشهر شوند.

برچسب ها : وزیر میراث فرهنگی خوزستان نماینده اهواز ضرغامی