شماره خبر : 12036
منتشر شده در مورخ : ۱۳ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 19:27
راوی گفت: بگوئید شورای شهر اهواز، از فرصت استثنائی و ظرفیت هایش برای این کلانشهر چه کرده؟

راوی گفت: بگوئید شورای شهر اهواز، از فرصت استثنائی و ظرفیت هایش برای این کلانشهر چه کرده؟

از <دور اندیشی > به عنوان یک روش استراتژیک برای آینده بهره ببریم  ‌
به اعتقاد اهل فن، موضوع دور اندیشی سازمانی، یک ضرورت است، زیرا موفقیت سازمان ها در گرو درک سریع متغیرهای محیطی و پیش بینی تهدیدها و فرصتها و احراز آمادگی های لازم است.
بنابراین از دور اندیشی به عنوان روشی استراتژیک نام برده شده است که به تحولات و نونگری سازمانی می‌انجامد.  ‌
کارشناسان همچنین معتقدند دور اندیشی سازمانی بر دو سو توانی سازمان تاثیر مثبت و معنا داری دارد.
در زبان فارسی، دور اندیشی دو مفهوم تشخیص و تصمیم را در برداشته و تعریف جامعی که در این زمینه ارائه شده، عبارتست از : تلاش منظم برای دانش، فناوری و اقتصاد آینده جامعه، با هدف شناساییهای عام نو ظهور و تقویت حوزه های راهبردی برای کسب بیشترین منافع اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی. بنابراین در دنیای کنونی که سرعت تحولات و پیشرفتها به بیشترین مقدار خود تا به حال رسیده، دور اندیشی برای مواجهه با آینده در همه زمینه ها ضروری است. به عبارت دیگر، دور اندیشی، آمادگی برای آینده است.
اگر به بررسی علل موفقیت کشورهای پیشرفته در تمام زمینهها بپردازیم، متوجه می شویم که <دور اندیشی> مدیران و متولیان کشورشان در گذشته به منظور برنامه ریزی برای سالهای بعد که چه بسا خود آنها هم حضور ندارند چون عمرشان کفاف نمی دهد، مهمترین عامل جهش و پیشرفت آنها بوده است.
مثالی بیاوریم : رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن گفته : می خواهیم میزبان جام جهانی سال حدود 2050 288 سال بعد) باشیم و قهرمان بشویم. از او سوال شده اما تو آن موقع که زنده نیستی. جواب داده: هم من زنده نیستم، هم بچه هایی که باید آنجا باشند هنوز به دنیا نیامده اند، اما باید برنامه داشته باشیم و وقتی برنامه بود، کار خود به خود پیش می رود و نیازی به من و شما ندارد.
خودمانیم، در چه زمینه ای ما دور اندیشی داریم و برای سالهای آینده، برنامه ریزی می کنیم؟ آیا وقت آن نرسیده که فقط حال را در نظر نگیریم¿ البته واقعیت این است که برنامه ریزی برای آینده، از جانب آنها که برای هدایت صحیح جامعه در حال، مانده اند، بعید است چون دور اندیش نیستند.
بگوئید شورای شهر اهواز، از فرصت استثنائی و ظرفیت هایش برای این کلانشهر چه کرده؟ 
شهردار اهواز گفته: میان شهرداری و شورای شهر اهواز، انسجام و وحدت بسیار خوبی برقرار است و به جرات می توان گفت مجموعه شورای اسلامی شهر اهواز، نمونه و یک فرصت استثنایی برای شهر اهواز است تا از این ظرفیت استفاده نمائیم. 
وی این را هم گفته که می‌توانیم در جمع شهروندان حضور پیدا کنیم و اطلاعات مناسبی را از مشکلات محل زندگی آنها به دست آوریم.
آقای امینی شهردار، حرف های خوب و امیدوار کننده ای می زند اما باید دید این مطالب تا چه حد با وضعیت امروز اهواز و روابط بین مردم و شورا وفق دارد.
مثلاً شورای شهر اهواز از این فرصت استثنائی که شهردار مدعی آن است چه کاری برای این شهر انجام داده و چرا آقایان عملکرد نمی دهند تا اگر کارهایی شده مردم در جریان آنها قرار بگیرند و حقشان ضایع نشود! البته منظور اجرای پروژه های جدید و نه فخر کردن به ادامه کارهای گذشته، آن هم نه در کلان برنامه هاست.
آیا شورای شهر توانسته برای شکستن طلسم پروژه قطار شهری قدمی بردارد؟ 
آیا حریف پیمانکارانی شده که شهردار مدعی بوده آنها را تغییر خواهد داد تا نظافت شهر و جمع آوری زباله‌ها عملی شود¿ اهواز در زمان این دوره از شورای شهر و شهردار انتخابی آنها چه تغییر محسوسی کرده؟
چقدر در جذب سرمایه گذار برای مشارکت در امور شهری موفق بوده¿ تا چه حد در جمع شهروندان حضور می یابند و از مشکلات محل زندگی مردم خبر دارند؟  
شورا چه تسلطی بر سازمان های زیر مجموعه شهرداری دارد و برای رفع کمبودها و دادن اقتدار به سازمان هایی مثل اتوبوسرانی و تاکسیرانی موفق بوده است؟  چقدر شورا توانسته حق شهرداری را از شرکت‌های بزرگ بابت آلایندگی ها مطالبه و وصول کند. برای بیرون بردن صنایع آلوده به خارج شهر چه کرده اند؟
 ساماندهی بازارچه چه شد¿ برای زیباسازی چهره شهر، کدام حرکت انجام شده و چرا همچنان فاضلاب در جای جای شهر وجود دارد، حتی امانیه که محل اداره شوراست؟
که اگر بخواهیم از این دست گلایه ها بکنیم باز هم نمونه های بسیار داریم و صد البته که حق جوابگویی برای دوستان شورای شهر محفوظ است اگر لااقل سکوت را بشکنند و چه مکتوب و یا در صحن علنی شورا از خود دفاع کنند.
بعضی شرکت های هواپیمائی
با کدام مجوز بلیط دو میلیون تومانی به مردم می فروشند؟ 
این همه پز مبارزه با گرانفروشی می دهند و پشت سر هم گزارش از بازرسی ها و جریمه کردن ها می دهند، آن وقت خیلی راحت، بلیط هواپیمایی اهواز - تهران را دو میلیون تومان و بعضی وقتها بیشتر به مردم می‌فروشند و کاری به کارشان ندارند و اگر هم خط و نشانی برایشان بکشند، بیدی نیستند که به این بادها بلرزند. تصویر بلیط هم برای راوی فرستاده شده که مربوط به پرواز ساعت 15/20 روز یکشنبه 12 تیر 1401 یکی از شرکت های هواپیمائی است. قضیه چیست، مگر قرار است فقط فروشندگان مواد غذایی شامل سخت گیری ها شوند؟ 
 

برچسب ها : شورای شهر اهواز شهردار اهواز خوزستان