شماره خبر : 12071
منتشر شده در مورخ : ۱۴ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 15:17
رئیس قوه قضائیه: خانواده، متفاوت از متهم یا مجرم است/ قبل از احضار و بازداشت اسناد را جمع آوری کنید

رئیس قوه قضائیه: خانواده، متفاوت از متهم یا مجرم است/ قبل از احضار و بازداشت اسناد را جمع آوری کنید

 

رئیس عدلیه گفت: خانواده (متهم یا محکوم) را در ملاقات دادن و تسهیل امور مربوط به نزدیکانشان همراهی کنید.

محسنی اژه‌ای در بازدید از دادسرای جرائم امنیتی گفت: تا آنجایی که مقدور است قبل از مرحله بازرسی و جلب فرد، نسبت به جمع‌آوری ادله ، اسناد و مدارک ناظر بر انتساب اتهام به فرد، اقدام شود.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان دادسرا گفت: در جریان دستوراتی که خطاب به ضابطین صادر می‌کنید، باید دقت داشته باشید که تا حتی الامکان، اطلاعات پیرامون اتهام انتسابی به فرد، قبل از بازداشت او به دست شما برسد؛ البته در برخی از موارد تحقق این امر ممکن نیست اما اهتمام شما باید آن باشد که تا حد مقدور، این مورد لحاظ شود.

به گفته اژه‌ای ما مسئول تفهیم اتهام به متهم هستیم اما در برخی موارد این خانواده متهم بازداشتی است که با قرار گرفتن در جریان امور می‌تواند به روشن شدن برخی از ابعاد پرونده یا قانع کردن عضو بازداشتی خانواده خود بواسطه نفوذ کلامی که بر او دارد، کمک کند.

او افزود: لازم است در صورتی که متهم در خیابان و مکانی غیر از منزل مسکونی بازداشت می شود، مراتب به اطلاع خانواده اش برسد.

اژه‌ای گفت: در برخورد با افرادی که به اشکال مختلف آرامش مردم را سلب می‌کنند و امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند باید با نهایت سرعت، دقت و جدیت اقدام شود.

رئیس عدلیه تاکید کرد: روی پرونده اشراف داشته باشید و تازه بعد از سه ماه دستور ندهید که شش ماه هم انجام دستورات شما طول بکشد.

باشگاه خبرنگاران جوان  اجتماعی  حقوقی قضایی

برچسب ها : متهم مجرم رئیس قوه قضائیه اژه‌ای