شماره خبر : 12146
منتشر شده در مورخ : ۱۸ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 16:41
در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشد

در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا؛ ورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشد

 

رئیس جمهور با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا با توجه به شرایط جدید این بیماری، گفت: ورود مسافر از تمامی مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی، امروز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت روز عرفه و تبریک به مناسبت عید سعید قربان، درباره شرایط کرونا در کشور گفت: با وجود مشارکت مردم و زحمات کادر درمان، باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود تا با سویه جدیدی از بیماری روبرو نشویم یا اگر سویه جدیدی نیز ایجاد شد، گسترش و فراگیری در کشورمان پیدا نکند.


ورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشدورود مسافر از تمامی مرزها باید همراه با تست کرونا باشد

رئیس جمهور با اشاره به تأثیرگذار بودن رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: لازم است افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن نوبت یادآور واکسن، اهتمام بیشتری داشته باشند.

آقای رئیسی، نقش رسانه‌ها در افزایش و استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از کرونا را مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها با کمک وزارت بهداشت، موضوع آموزش مبارزه با کرونا را در جامعه ادامه دهند و تقویت کنند.

رئیس جمهور، همچنین با اشاره به ضرورت افزایش آزمایش تشخیص ویروس کرونا برای تقویت بیماریابی در سراسر کشور، بر ضرورت توسعه تزریق نوبت یادآور واکسن برای پیشگیری از بیماری، تأکید کرد.

آقای رئیسی، نظارت بر ورود مسافران از مرز‌های کشور را ضروری خواند و گفت: ورود مسافر از همه مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام آزمایش تشخیص کرونا باشد.

رئیس جمهور درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی و اهمیت برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، گفت: یقین داریم امسال در مراسم اربعین با حجم بسیار زیادی از علاقه‌مندان برای زیارت آقا اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، روبرو خواهیم شد. این مراسم از اواخر ماه محرم، آغاز و تا انتهای ماه صفر ادامه خواهد داشت؛ هر چند خود مردم، زمان سفر به عتبات عالیات را مدیریت می‌کنند، اما ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را تدوین کند و به صورت فعالانه، کارهای لازم را انجام دهد.

آقای رئیسی با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده، شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور هستیم، تصریح کرد: از همین امروز باید نسبت به آنچه لازم است در مدارس و دانشگاه‌ها برای مقابله با کرونا انجام شود، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

رئیس جمهور با تقدیر از سازندگان واکسن کرونا در کشور، گفت: امیدوارم با این تعداد واکسن ساخته‌شده ایرانی و واکسن‌های تأمین‌شده خارجی، دیگر نیازمند واردات واکسن کرونا نباشیم و با همین شیب تولید واکسن در کشور، نیازهای ما تأمین خواهد شد.

برچسب ها : ستاد ملی مقابله با کرونا تست تشخیص کرونا کرونا