شماره خبر : 12162
منتشر شده در مورخ : ۱۹ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 9:46
به بهانه تمدید قرارداد ایوب والی با فولاد؛ وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کیست؟

به بهانه تمدید قرارداد ایوب والی با فولاد؛ وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کیست؟

 

در تاریخ فوتبال ایران بازیکنانی حضور داشته‌اند که در تمام دوران خود به یک باشگاه وفادار ماندند.

به گزارش ایسنا، ایوب والی، کاپیتان فولادی‌ها که در تمام دوران بازی خود تنها در جمع سرخ‌پوشان خوزستانی حضور داشته است قرارداد خود را تمدید کرد تا از او به عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران یاد شود. والی سال ۱۳۸۷ وارد باشگاه فولاد شد و مدت حضور این بازیکن در جمع فولادی‌ها به ۱۴ سال رسیده است. او وفادارترین بازیکن ایرانی است که هنوز در مستطیل سبز به عنوان بازیکن فعالیت می‌کند.  

به بهانه تمدید قرارداد والی با تیمش، بازیکنان دیگری را که در تاریخ دوران حضور خود فقط در یک باشگاه حضور داشتند بررسی خواهیم کرد:

در میان بازیکنان خارجی کارلس پویول، فرانچسکو توتی، پائولو مالدینی، رایان گیگز، جیمی کرگر و پل اسکولز از وفادارترین بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا بودند. پائولو مالدینی، اسطوره باشگاه میلان پس از پایان دوران بازی خود هم همچنان در این باشگاه فعالیت می‌کند.  

وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کیست؟

اما در میان بازیکنان ایرانی فرزاد حسین‌خانی در سال ۱۳۷۶ در ۱۷ سالگی وارد باشگاه مس کرمان شد و تا سال ۱۳۹۸ در جمع مسی‌ها فوتبال بازی کرد و هیچ‌وقت باشگاه خود را تغییر نداد. او رکورددار عنوان وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است که تنها در یک باشگاه فعالیت داشته است. حسین خانی پس از پایان دوران بازی خود به عنوان مربی در این باشگاه مشغول شد. حسین خانی به همراه مس کرمان توانست به لیگ برتر صعود کند و اکنون نیز سرمربی مس کرمان در لیگ برتر است.  

وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کیست؟

مجید بصیرت، کاپیتان سال‌های دور تیم سپاهان پس از حسین خانی بیشترین مدت زمان حضور در یک باشگاه را تجربه کرد. او از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۱ در سپاهان ۲۰۰ بازی انجام داد. بصیرت اولین بازی خود را در رده بزرگسالان در سن ۱۵ سالگی برای سپاهانی‌ها انجام داد. او در ابتدای سومین دوره لیگ برتر در لباس سپاهان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و پس از آن مدتی به عنوان دستیار و سرپرست در این باشگاه حضور داشت. 

ابراهیم صادقی، هافبک سابق سایپا از وفادارترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر است. او از سال ۱۳۷۹ که وارد باشگاه سایپا شد به مدت ۱۷ سال در جمع نارنجی‌پوشان تهرانی حضور داشت. ابراهیم صادقی، سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی و قهرمانی در لیگ برتر به همراه سایپا را در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۰۷ یکی از کاندیدهای بهترین بازیکن سال آسیا بود. صادقی پس از پایان دوران فوتبال خود در لیگ نوزدهم و بیستم سرمربی تیمش شد. او در میانه لیگ بیستم از سایپا جدا شد.

وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کیست؟

حسین بغلانی، مدافع صنعت نفت آبادان در تمام دوران خود و با وجود مشکلات بسیار زیاد این باشگاه، در آبادان ماند و جزو وفادارترین بازیکنان ایرانی لقب گرفت. او همچنان فوتبال بازی می‌کند و قدیمی ترین بازیکن آبادانی‌هاست. بغلانی از سال ۱۳۸۹ تا امروز به مدت ۱۲ سال در جمع طلایی‌پوشان حضور داشته است.

وفادارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران کیست؟

البته بازیکنانی مثل حسین پاپی، مجید ایوبی، محرم نویدکیا، اسماعیل فرهادی، محسن بیات، قاسم حدادی‌فر، ابراهیم کریمی و علیرضا رمضانی را می‌توان نامبرد که بیش از ۱۰ سال در باشگاه‌های خود حضور داشتند و در میان بزرگان باشگاه‌های خود قرار دارند اما پس از حضور در باشگاه‌های دیگر در این لیست قرار ندارند.

انتهای پیام

برچسب ها : ایوب والی مجید بصیرت فرزاد حسین خانی تيم فوتبال سپاهان