شماره خبر : 12309
منتشر شده در مورخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 20:40
راوی گفت: پل نهم اهواز به  خاطر 500 متر آسفالت  بسته مانده است  ‌

راوی گفت: پل نهم اهواز به  خاطر 500 متر آسفالت  بسته مانده است  ‌

 سرپرست راه و شهرسازی استان، از جنس مدیران خاکی و کاری است  ‌
پیرو انتصاب سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و ورود بدون تشریفات وی به استان خبردار شدیم که ایشان منتظر معارفه رسمی نشده و معتقد به کار و خدمت شبانه روزی است و از نخستین ساعات بامداد تا پاسی از شب دنبال آشنایی با پروژه هاست،  البته نه در اتاق دربسته و با خواندن گزارش بلکه با رفتن به شهرستان ها و سرکشی جاده ها و در مجموع مدیری است از جنس کرمی نژاد مدیرعامل آبفای استان که با وجود سن نسبتا بالا اما بیشتر از جوانها پی گیر کارهاست و ما و همه آنها  که طالب پیشرفت استان،  خصوصا در بعد عمرانی هستند،  جز این چیزی نمی خواهند. داریوش حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی،  28 سال سابقه کار و 20 سال سابقه مدیریت دارد.
 رئیس اداره راه و شهرسازی الیگودرز،  مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان،  مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و مدیرکل راه و شهرسازی همدان،  از سوابق کاری حسینی است.  ‌
در زمینه مهمترین امور مربوطه به اداره کل راه و شهرسازی،  به نظر می رسد،  با توجه به اینکه مهمترین بحث دولت مسکن است،  انتظار این است که مدیریت جدید راه و شهرسازی ضمن اقدام برای تکمیل پروژه های ناتمام مسکن،  توجه به جاده های استان را در اولویت کاری خود قرار دهد و با تعریفی که از روحیه و خاکی بودن حسینی می دهند امیدواریم بتواند سابقه خوبی از خود در استانی که مردم قدردان مدیران خدوم هستند،  از خود بجا بگذارد. ضمنا حالا که استانداراز سفر مکه آمده،  هروقت که آمادگی داشته باشد،  مراسم رسمی معارفه انجام خواهد شد. هرچند انتظار این بوده که از نیروهای بومی استفاده شود اما به هرحال کسی که سابقه مدیرکلی در چند استان را داشته و آشنا به وظایف حوزه کاری راه و شهرسازی دارد می تواند برای این استان هم مناسب باشد و قطعا ایشان از نیروهای جوان و کاری استان بهره خواهد برد چون هیچ مدیری بدون برخورداری از همکاران با انگیزه و در عین حال توانمند موفق نخواهد بود.  ‌
پل نهم اهواز به  خاطر 500 متر آسفالت  بسته مانده است  ‌
پروژه های زمین مانده اهواز،  یکی دو تا نیست،  این پروژه ها دو دسته اند،  یکی از آنها مثل قطار شهری که بیشتر از15 سال است بلاتکلیف اند و مردم با دیدن دیوارهای فرسوده اطراف ایستگاه ها،  دلشان به درد می آید،  یکی هم پروژه هایی که با هر مصیبتی بوده کار تمام شده اما به خاطر بی توجهی و یا بهتر بگوییم بی عرضه گی مسئولان،  بخش پایانی آن ناقص مانده و به مرحله بهره برداری نرسیده است، مثل پل نهم. این پل با اعتباری بالغ بر480 میلیارد ریال در مدت حدود شش سال ساخته شد و در اسفند سال 98 افتتاح و به بهره برداری رسید اما به دلائلی که اعلام شد،  مسدود و همچنان بلااستفاده مانده است،  در حالیکه با بهره برداری از آن بخشی از مشکلات ترافیکی مناطق اطراف پل برطرف می شود. هدف از احداث این پل،  تسهیل در ترافیک عبوری از کلانشهر اهواز و اتصال آن به جاده های کریدرغربی کشور بوده است. طول پل 495 متر و عرض آن 1206متر است.  ‌
پل نهم در سه خط رفت و برگشت از پارک شهروند ملی راه (ساحلی شرقی) شروع و به انتهای خیابان وهابی (ساحل غربی ختم می شود و ترافیک کیانپارس را کاهش می دهد.کابلی بودن پل و تعداد کم پایه های در رودخانه کارون (که در صورت زیاد بودن منجر به رسوب گذاری در رودخانه می شود) از ویژگی‌های خاص این پل است.  
‌اینطورکه شنیده شده قبل از ورودی پل نهم،  شاید 500 متر نیاز به آسفالت دارد که تا حالا از انجام آن خودداری شده در حالیکه محدوده نفت است اما نه نفت برای ترمیم و آسفالت آن همت می کند و نه شهرداری که معلوم نیست چرا آنجا را خراب و به حال خود رها کرد (البته زمان شهردار سابق) چند ماه پیش فرمانداراهواز ضمن بازدیدی که از این پل داشت از بازگشایی پل نهم درآ ینده نزدیک خبر داد که ظاهرا هنوز زمان این آینده نزدیک نرسیده است.  ‌
بهرحال حیف است بعد از آنهمه ماجرای پل از جمله سرقت بعضی ستونهای برق و حفاظ های آن،  همچنان بی استفاده باقی بماند و توجه معاون عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر فنی استان را به این موضوع جلب می کنیم.  ‌
اگر کرونا اوج بگیرد، دستورهای نسنجیده خریدار ندارد  ‌
معاون  آموزشی وزارت علوم گفته: اگر شیوع کرونا دوباره افزایشی شود،  به هیچ وجه تعطیلی نداریم،  بلکه باید روی آموزش ترکیبی کار کنیم.
عجیب اینست که پس از تجربه دوران طولانی وضعیت کرونایی کشور،  مسئولان آموزشی از واکنش های مردم در برابر برخی تصمیمات و دستورهای مطالعه نشده عبرت نگرفته اند.  
‌شک نیست که آموزش حضوری چه در سطح دانشگاه ها و چه مدارس بازدهی بهتر و بیشتر دارد و همه طالب آن هستند،  اما اینکه بگویند اگر شیوع کرونا افزایشی باشد< به هیچ وجه> تعطیلی در کار نیست، از آن حرفهاست! 
چطور مسئولان نمی‌دانند اگر کرونا اوج بگیرد مثل گذشته این خانواده ها هستند که تصمیم می گیرند بچه ها به کلاسها بروند یا نروند چون حساب جان فرزندانشان مطرح است و عاقلانه این است که بگویند در صورت افزایشی شدن کرونا،  برای نحوه حضور در کلاسها یا آموزش مجازی تصمیم گیری و برنامه ریزی خواهد شد،  مثلا کاهش تعداد دانش آموزان یا دانشجویان در کلاسها با یک روز درمیان رفتن هردانشجو یا دانش آموز و تصمیمات مشابه.  ‌
باید از مسافران قطار مشهد- اهواز و مردم خوزستان اعاده حیثیت شود
موضوع درگیری مسافران قطار مشهد- اهواز و پرسنل این قطار و استفاده از اسپری فلفل بر روی مسافران به دلیل اعتراض مسافران به خاموش شدن کولرهای قطار،  عواطف مردم استان را جریحه دار کرد. 
این همه بی مسئولیتی از نیروهای جایی مثل قطار در برابر مردمی که برآنها جفا شده،  خیلی عجیب و تاسف بار است و جا دارد ضمن اعاده حیثیت نه  تنها از مسافران خوزستانی ،  بلکه از تمام  مردم استان،  با مسببان حرکت دادن قطار دارای نقض فنی،  برخورد جدی شود تا در آینده باردیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.
البته راه آهن ضمن پوزش از مسافران،  حاضر شده نیمی از هزینه بلیط ها را بپردازد اما این کافی نیست ومسئولان و شرکت راه آهن جنوب و استاندار خوزستان باید مطالبه گر این بی مهری و کم توجهی در حق مردم استان باشند.  ‌

برچسب ها : پل نهم اهواز آسفالت كرونا