شماره خبر : 12824
منتشر شده در مورخ : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 22:34
راوی گفت: نمایندگان استان به جای توقع از دولت، خودشان در کاهش بیماری نقش داشته باشند

راوی گفت: نمایندگان استان به جای توقع از دولت، خودشان در کاهش بیماری نقش داشته باشند


یکی از نمایندگان اهواز ضمن انتقاد از اینکه خوزستان رتبه دوم بیکاری در کشور را دارد گفته با وجود ظرفیتهایی مثل نفت، صنایع مادر و قطب پتروشیمی، این وضعیت قابل قبول نیست و انتظار داریم دولت به این مسئله به طور جدی ورود کند، چرا که بیکاری آفت است. 
بله، درست است بیکاری در استانی مثل خوزستان با توجه به قابلیت ها و نعمت های خدادادی و صنعتی آن، زیبنده و شایسته مردم نیست اما اینکه بقول شما مردم منتظر باشند که دولت به قول هایش درباره رفع بیکاری عمل کند، برای ایجاد اشتغال کافی نیست و لازم است 18 نماینده ای که مردم توقع دارند آنها به دلیل بودن کنار دولت و وزارتخانه ها در پیشترفت امور استان، از جمله رفع بیکاری قدم بردارند، تحرک بیشتری داشته باشند و به حرف و نطق و خطابه ، قناعت نکنند، چون برای حرف زدن نیاز نیست که حتما کسی نماینده باشد. شما نمایندگان به جای آنکه مرتب از دولت سوال کنید برای خوزستان چه کرده باید خودتان پاسخگو باشید که غیر از سخنرانی ، برای مردم چه کرده اید.آیا دولت باید سرمایه گذاران در استان را تشویق کند که به جای قرار دادن ثروتهایشان در بانکها و اکتفا به دریافت سود سپرده ها، درخوزستان ایجاد اشتغال کنند؟ شما چه قدم هایی برای ایجاد دلگرمی و حماست از سرمایه گذاران خوزستانی و حتی غیر بومی برداشته اید؟ برای احیای کارهای آبا و اجدادی مردم که در حال فراموشی است چه کرده اید؟ در بحث آموزش و مهارت آموی و گسترش هنرستانهای صنعتی و ایجاد بازار کار برای فارغ التحصیلان آنها چه آماری دارید؟ یک بار به اتفاق سری به شهرک های صنعتی اهواز زده اید تا ببینید چقدر از شرکت ها و کارخانه های آنجا تعطیل یا نیمه تعطیل است و با کمترین ظرفیت کار می کنند و برای راه اندازی ها اقدام کنید؟
چطور با دیدن این همه زباله گر اعم از کودکان کار، افراد مسن یا جوان برومند، دلتان برای آنها نمی سوزد که اگر می سوخت فکری برای نجات این قشر ناامید از همه جا آنهم در شهری که مرتب درگیر گرد و خاک و گرما و شرجی است، می کردید. بهرحال اگر معتقد هستید که از شما حرکت، از خدا برکت، (که انشاا... هستید) درکنار پی گیری کارهای استان از طریق ارتباط با دولت، خوتان هم یا علی بگویید و به عنوان مجموعه پارلمانی برای کاهش بیکاری در خوزستان قهرمان، همت کنید. 
مسئولان بعد از پایان ماموریتشان باید تاوان تخلف یا اشتباهاتشان را پس بدهند
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفته: کالاهای تعدادی از کانتینرهایی که 13 سال در انبارهای سازمان اموال تملیکی خاک می خورد، به دول از چشم ماموران ربوده شده است. به گفته وی کالاهایی از دهه 80 در انبارها وجود داشته، همچنین برخی از کالاها بیش از 15 سال پرونده دارند و در بوشهر باقی مانده است که باید پی گیری شوند و سازمان بازرسی و ریاست جمهوری و قوه قضاییه پی گیری آنها را انجام می دهند. 
عبدالمجید اجتهادی این راهم گفته که خودروهایی که قابلیت ورود ندارند، قاچاقی ظاهر قضیه را درست و پلاک جعلی برروی آنها نصب می کنند که از این موارد زیاد است و این خود یک سند برای نشان دادن قاچاق این کالاهاست.
دیگر از این واضح تر نمی شود پرده از تخلفات آشکار در یک سازمان برداشت و با توجه به اینکه اگر تقصیری متوجه مسولان باشد، بعد از پایان ماموریت آنها از برخورد و رسیدگی به تخلفات مصون نخواهند بود، قاعدتا باید موضوع از طریق دستگاه قضا و سازمان بازرسی رسیدگی و به سرانجام برسد. 
این درست نیست که در زمان مدیریت یک مسئول، هرکاری اراده کند، آنهم خلاف مقررات عمل کند و بعد از رفتن کاری به کارش نداشته باشند، بلکه لازم است موضوع جا بیفتد که مقامات باید عواقب عملکردشان بعد از کنار رفتن، عزل یا به هرطریق که باشد در نظر بگیرند چرا که لطمه زدن به اموال دولت که متعلق به تمام مردم است گناهی نابخشودنی است و مقصیرین باید تاوان پس بدهند. 
کاهش پروازها به خوزستان یک برنامه ریزی اشتباه است
واقعا تکلیف مردم با سئوال های بی جواب چیست؟ مثلا اینکه بلیط هواپیما یا قطار، حتی اتوبوس برای سفرهای برون استانی، بخصوص اهواز – تهران و بالعکس نیست و مسئولان آیا نمی دانند سرگردانی مسافران خوزستانی در تهران حتی برای یک شب چه هزینه هایی دارد؟
این مشکل علاوه بر مردم عادی، مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است، کما اینکه خانم عموری رئیس اتاق بازرگانی پی گیری مشکلات ایجاد شده در خطوط پروازی فرودگاه اهواز  ومطالبه فعالان اقتصادی است. وی کاهش پروازهای خوزستان را یک برنامه ریزی اشتباه می داند.

برچسب ها : نمایندگان استان خوزستان بیکاری