ورود کمیسیون اصل نود به پرونده علل حوادث جادهای
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی علل حوادث جاده ای در این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثهخیز را شناسایی کرده و اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ طی گزارشی به کمیسیون ارائه کند.
علی خضریان در گفتوگو با ایسنا، در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی علل حوادث جادهای و راههای حادثه خیز گفت: تصادفات جادهای از مهمترین علل مرگ و میر و جرح افراد در کشور است که در گزارشات مختلف در صدر ردیف معضلات و مشکلات اجتماعی به ویژه در حوزه حمل و نقل قرار دارد. در همین راستا کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به اهمیت موضوع و به دنبال وصول شکایت در این حوزه با ورود به بحث و تشکیل پرونده به بررسی همه جانبه ابعاد علل تصادفات جادهای پرداخت.
وی افزود: در این زمینه کمیسیون تلاش کرد بتواند با شناخت دقیق ابعاد، دلایل و عوامل مختلف و نقش هر یک از دستگاهها، هزینه سنگین مادی و معنوی ناشی از تصادفات، مرگ و میر، مصدومیت و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن را کاهش دهد و با مکاتبه با دستگاههای مرتبط و دریافت گزارشات ۳ فاکتور عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه را در بروز تصادفات احصاء کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جلسه کمیسیون دستگاههای مختلفی نظیر فرماندهی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان پزشکی قانونی، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، سازمان اورژانس کشور، بیمه مرکزی ایران، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و معاون درمان وزارت بهداشت حضور داشتند و گزارشاتی ارائه کردند. در امتداد رسیدگی کمیسیون همچنین روند انجام وظایف صندوق تأمین خسارت بدنی کشور و ستاد دیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به لزوم فرهنگسازی در حوزه کاهش تصادفات توضیح داد: دستگاههای متولی آموزش و توسعه فرهنگ ترافیکی نظیر آموزش و پرورش و صدا و سیما مکلف به همکاری در مسیر پرونده شدند و در ادامه بررسیها، گفت و گو هایی نیز با کمیسیون ایمنی راهها و دیوان محاسبات کشور انجام و گزارشات این دستگاهها استماع شد و پیگیریهایی نیز برای ایجاد مرکز ایمنی و بررسی سوانح و حوادث حمل و نقل کشور صورت گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در پایان مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثهخیز را شناسایی و اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ طی گزارشی به کمیسیون ارائه کند؛ همچنین بیمه مرکزی نیز میزان خسارات پرداختی و نوع خسارت از نظر جانی، مالی و یا مصدومیت و همچنین علت وقوع حادثه را به کمیسیون گزارش دهد تا کمیسیون پس از جمعآوری اطلاعات مختلف گزارش خود را جهت اطلاع عموم مردم در صحن مجلس قرائت کند.
برچسب ها : حوادث جادهای ورود کمیسیون اصل نود کمیسیون اصل نود
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
- مدیرکل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی : بیمهشدگان دارای سابقه کمتر از ۱۵ سال باید ۳۵ سال خدمت کنند
- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یافت
- به بهانه روز جهانی زنان خانه دار/ وقتی «خانهداری» وظیفه زنانخانهدار میشود
- موتورسیکلتهای سنگین حتی از خانه تا پیست هم اجازه تردد ندارند
- نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو اهواز؛ فرصتی برای معرفی تولیدات ایرانی باکیفیت
- افتخارآفرینی ورزشکار خوزستانی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ارتش های جهان
- مدیرکل آموزش و پرورش استان: مدارس خوزستان یکسوم روزهای سال تحصیلی تعطیل بودهاند
- کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان برگزار شد؛ هشدار درباره تشدید بحران زیستمحیطی و آموزشی در خوزستان
- راوی گفت: عوامل وزارت کشور به جای کمک به تسریع پروژه قطار شهری، سنگ لای چرخ می گذارند
- راوی گفت: حاشیه هایی از نشست جمع بندی سفر معاون رئیس جمهور به خوزستان/با وجود ادغام بانک آیندگان در بانک ملی و کمبود نیرو، مجوز استخدام نمی دهند
- راوی گفت: خط و نشان های دادستان مرکز خوزستان، امیدی تازه برای برخورد با قصور در کاهش آلودگی هوا/رسیدگی به مطالبه گری کارکنان برق اهواز، مانع از خسارت بار شدن مردم است
- راوی گفت: آزاد شدن تردد خودروهای ایرانی و عراقی در مرز، نیازمند مدیریت چالش ها و تقویت زیرساخت هاست/فشارهای پشت پرده مانع از تعیین تکلیف شورای شهر اهواز است
