شماره خبر : 13108
منتشر شده در مورخ : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 10:36
کشتی آزاد جوانان جهان/ قهرمانی نسل جدید کشتی ایران

کشتی آزاد جوانان جهان/ قهرمانی نسل جدید کشتی ایران

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان با قهرمانی تیم ایران در صوفیه بلغارستان به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، نتایج مسابقات و کشتی گیران ایران به این شرح است:

وزن ۶۱ کیلوگرم:
آرمین حبیب زاده در دور اول استراحت کرد و در دور یک هشتم نهایی ۱۱ - ۰ میکیتا آبراموف از اوکراین را ضربه فنی کرد. حبیب زاده در دور یک چهارم نهایی در دیداری نزدیک ۱۳ - ۱۱ از سد بوزاکیس از آمریکا گذشت و در دور نیمه نهایی ۳ - ۰ حمزه آرسامیرزایف از فرانسه را برد و در دیدار فینال دیشب ۳ - ۵ از یوتو نیشی اوچی از ژاپن شکست خورد و نایب قهرمان شد.
وزن ۷۴ کیلوگرم:
عرفان الهی در دور نخست استراحت کرد و در دور یک هشتم نهایی ۵ - ۴ از سد آلکساندر فاکوندو از آمریکا گذشت. الهی در یک چهارم نهایی ۵ - ۱۰ از ساگار جاگلان از هند شکست خورد و با شکست این حریف در نیمه نهایی الهی حذف شد و در رده یازدهم قرار گرفت.

وزن ۸۶ کیلوگرم:
عارف رنجبری در دور نخست استراحت کرد و در دور یک هشتم نهایی ۱۱ - ۰ ژولین ایوانوف از بلغارستان را ضربه فنی کرد و در دور یک چهارم نهایی ۰ - ۱۰ برابر رحیم ماگامادوف از فرانسه ضربه فنی شد و با صعود این حریف به فینال، رنجبری به جدول بخت مجدد رفت که امروز در دور اول این جدول استراحت کرد و در دور دوم ۳ - ۰ آنگلوس کوکلاریس از یونان را شکست داد. رنجبری در دیدار رده بندی دیشب ۳ - ۱ از سد صبوحی امیراصلانوف از جمهوری آذربایجان گذشت و سوم شد.

وزن ۹۲ کیلوگرم:
امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول، در دور یک هشتم نهایی ۱۰ - ۰ ساتوشی میورا از ژاپن را ضربه فنی کرد. فیروزپور در دور یک چهارم نهایی هم با همین نتیجه کریشتین آنگیال از مجارستان را پشت سر گذاشت و در نیمه نهایی ۱۰ - ۰ عدلان ویشخانوف از فرانسه را ضربه فنی کرد و در فینال ۱۱ - ۰ اندرو مارگیشویلی از گرجستان را ضربه فنی کرد و قهرمان شد.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:
امیررضا معصومی در دور نخست استراحت کرد، در دور یک چهارم نهایی با امتیاز عالی ۱۴ - ۴ مراب سلیماناشویلی از گرجستان را ضربه فنی کرد و در دور نیمه نهایی با امتیاز عالی ۱۱ - ۱ نیکولاس فلدمن از آمریکا را شکست داد. معصومی در دیدار فینال با امتیاز عالی ۱۳ - ۲ ماهیندرا گایکواد از هند را شکست داد و مدال طلا گرفت.

پیش از این در وزن ۷۹ کیلوگرم سبحان یاری به مدال طلا رسید، در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدی نژاد جوان، ۷۰ کیلوگرم حسین محمدآقایی و ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا به مدال برنز دست یافتند و در ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری نهم شد.

رده بندی مدالی پایانی:
۱- ایران ۳ طلا، ۱ نقره، ۵ برنز
۲- آمریکا ۲ طلا، ۲ نقره
۳- جمهوری آذربایجان ۲ طلا، ۱ نقره
۴- ژاپن ۱ طلا، ۱ نقره، ۱ برنز
۵- ازبکستان ۱ طلا، ۱ برنز
۵- فرانسه ۱ طلا، ۱ برنز
در این دوره ۱۲ کشور مدال گرفتند.

رده بندی امتیازی پایانی:
۱- ایران ۱۵۹ امتیاز (قهرمان) ۲- آمریکا با ۱۳۲ امتیاز ۲- هند با ۱۱۲ امتیاز ۴- جمهوری آذربایجان با ۱۰۰ امتیاز ۵- گرجستان با ۹۸ امتیاز ۶- ترکیه با ۷۸ امتیاز
تیم ایران در دوره قبل نیز قهرمان شده بود.

برچسب ها : کشتی آزاد جوانان جهان کشتی ایران کشتی