شماره خبر : 13571
منتشر شده در مورخ : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 9:43
اسکوچیچ یا کی روش، کدام مربی برای نیمکت ایران در جام جهانی مناسب‌تر است؟

اسکوچیچ یا کی روش، کدام مربی برای نیمکت ایران در جام جهانی مناسب‌تر است؟

برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، با موضوع تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی روی آنتن رفت.

نتایج رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، آغازگر برنامه مجله فوتبال شبکه خبر بود. پیروزی میلان مقابل اینتر در دربی شهر میلان مهمترین نتیجه امشب فوتبال اروپا بود. سپس یک گزارش پیش بازی از دیدار فردای منچستریونایتد و آرسنال مهمترین دیدار هفته ششم لیگ جزیره پخش شد.

پس از فوتبال اروپا، رویکرد برنامه به سمت فوتبال داخلی رفت و یک گزارش از احتمال تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پخش شد. پس از روی کار آمدن مهدی تاج، زمزمه‌های بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود.  

علی لطیفی پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان امشب مهمان برنامه بود. لطیفی در خصوص اخراج اسکوچیچ و جابجایی او گفت: من خودم یکی از منتقدان اسکوچیچ هستم، اما در زمان فعلی فرصتی برای جابجایی مربی نیست. به نظر من کارلوس کی روش هیچ دستاوردی در هشت سال حضورش در فوتبال کشورمان نداشته است. اگر به هر مربی ایرانی هشت سال اجازه می‌دادند در تیم ملی سرمربی باشد، همین نتایج و حتی بهتر از کی روش نتیجه می‌گرفت. کی روش در زمان حضورش در ایران در همه ارکان مدیریتی فوتبال ما دخالت می‌کرد.

او ادامه داد: البته کی روش نکات مثبتی هم داشت. به جز بحث مدیریتی و اقتدارش، در بخش دفاعی تیم ملی را تقویت کرد و خط دفاع تیم ملی ما مستحکم شده بود. با این حال من معتقدم اگر همین اختیاراتی که به کی روش در ایران داده بودند را به یک مربی ایرانی هم می‌دادند، می‌توانست مقتدر و خوب عمل کند. کی روش هر کشوری مربیگری کرده ناموفق بوده. او فقط یک دستیار عالی و یک مربی خوب برای تیم های پایه است.

لطیفی عنوان کرد: مهدی تاج مدیری ورزشی و هم سیاسی است. این می‌تواند توانایی‌های تاج را بیشتر نمایان کند. او خیلی با سیاست گفته که من کی روش را می‌آورم، اما نگفت چه زمانی کی روش را خواهد آورد. کی روش در زمان حضورش در فوتبال ایران هر کاری دلش می‌خواست می‌کرد. او از اول اینطور نبود بلکه پس از دیدن انفعال مسئولان فدراسیون فوتبال و خنده‌های علی کفاشیان اینطور شد و به خودش اجازه داد در هر کاری دخالت کند.  

سیروس دین محمدی پیشکسوت فوتبال کشورمان هم روی خط برنامه آمد و گفت: در سال ۱۹۹۸ وقتی ما هفت گل از رم خوردیم همه نگران بودند، اما نمی‌دانستند ایویچ برای همه بازی‌های ایران در جام جهانی برنامه دارد و متاسفانه ایویچ را عوض کردند. ما اگر چه بعد از اخراج ایویچ در جام جهانی خوب نتیجه گرفتیم، اما آن نتایج خوب فقط بخاطر تمرینات بدنسازی ویژه‌ای بود که ایویچ برای تیم ملی در نظر گرفته بود و هفت گل رم هم بخاطر همان بدنسازی بود. ما آن زمان در شرایط بدنسازی بودیم که هفت گل از رم خوردیم.

او ادامه داد: در زمان فعلی من می‌گویم تغییر اسکوچیچ اشتباه است، زیرا او خصوصیات بازیکنان را می‌شناسد و برنامه ریزی کرده است. او در شرایط دشوار تیم ملی را به جام جهانی برده و باید از او حمایت کرد.

لطیفی در ادامه صحبت‌های دین محمدی هم گفت: در سال ۱۹۹۸ ما یک روز قبل از بازی با رم بدنسازیمان تمام شد و خود ایویچ هم گفته بود که ممکن است ما ۲۰ گل بخوریم در بازی‌های دوستانه، اما مهم نیست. با این حال یک توطئه علیه او در تهران اتفاق افتاد و تنها چند روز قبل از جام جهانی او را اخراج کردند و جلال طالبی جانشین او شد. طالبی مرد بسیار خوب و مدیری موفق است، اما در بحث فنی قابل قیاس با مرحوم ایویچ نبود.  

لطیفی خاطرنشان کرد: تاج یک کرسی در آسیا دارد و می‌توانیم از پتانسیل او استفاده کنیم. ما باید از تاج حمایت کنیم و  کی روش و کی روش‌ها را فراموش کنیم. اگر یک سال تا جام جهانی مانده بود، خود من منتقد اول اسکوچیچ بودم، اما حالا زمان تغییر سرمربی نیست و زمان بسیار کمی داریم. همه باید از اسکوچیچ و مهدی تاج حمایت کنیم تا در جام جهانی نتیجه خوبی بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان  ورزشی  فوتبال و فوتسال

برچسب ها : اسکوچیچ کی روش ایران در جام جهانی