شماره خبر : 13763
منتشر شده در مورخ : ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 12:17
با لحاظ کردن استانداردهای فیفا؛ مددی: ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی مجهز به چمن «هیبریدی» می‌شود

با لحاظ کردن استانداردهای فیفا؛ مددی: ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی مجهز به چمن «هیبریدی» می‌شود

 

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی چمن ورزشگاه آزادی مطلوب است، گفت: با این حال طبق استانداردهای فیفا تعویض کلی چمن و استفاده از چمن هیبریدی در برنامه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی در حالی طی ۶ هفته گذشته محل برگزاری دیدارهای سرخابی ها بوده که بعضا زمین چمن این استادیوم با اضافه شدن متری یا به اصطلاح تکه تکه چمن آماده میزبانی آنها شده است.

در مجموع شرایط زمین چمن آزادی به خصوص در برخی دیدارهای برگزار شده تا به امروز خیلی ایده آل و مطلوب به نظر نمی رسد و این موضوع از تصاویر تلویزیونی هم مشهود است، حتی این نگرانی و ابهام هم وجود دارد که با توجه به در پیش بودن فصل سرما و حجم دیدارهای هفته های باقی مانده لیگ برتر، شرایط این زمین از وضعیت فعلی هم فاصله بگیرد.

البته که احمد مددی مدیر مجموعه ورزشی آزادی تاکید دارد زمین چمن استادیوم وضعیت مطلوبی دارد و این نتیجه اقداماتی است که برای حفظ و نگهداری این زمین بعد از بیست سال بهره برداری از آن انجام شده است. او همچنین می گوید با خنک تر شدن هوا و به واسطه اقدامات پیش بینی شده، سبزینگی و کیفیت چمن مطلوب تر هم خواهد شد.

احمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اضافه کردن متری و تکه ای چمن به زمین استادیوم یکصد هزارنفری گفت: به طور کلی بعد از پایان هر مسابقه فوتبال و با توجه به فشار بازی و فعل و انفعالات و تکلهای انجام گرفته توسط بازیکنان هر دو تیم بر روی چمن و همچنین آسیب ها و خرابی های ایجاد شده، کارکنان مجرب و آموزش دیده نسبت به ترمیم و جایگذاری قسمت های جدا شده چمن اقدام می کنند.

وی در این رابطه با بیان اینکه بذر چمن استادیوم از نوع بذر سردسیری است، تصریح کرد: این نوع چمن عملا در دماهای بالای ۳۰ درجه دچار تنش دمایی می‌شود که در برخی مواقع به دلیل تنش دمایی تابستان و نیز ورود افراد متفرقه در روزهای برگزاری بازی به چمن، بخش‌هایی از چمن دیگر قابلیت بهره برداری نخواهد داشت که در این صورت با چمن تازه که از خزانه منتقل شده تعویض می شود.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت چمن لازم به ذکر است که با تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و حمایت های ایشان و کار تخصصی همکاران‌مان، در حال حاضر چمن استادیوم آزادی چه از نظر یکنواختی زمین و چه از نظر سبزینگی تحت کنترل بوده و وضعیت مطلوبی دارد.

مددی: ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی مجهز به چمن «هیبریدی» می‌شود

مددی با اشاره به زمان آغاز لیگ برتر و تاثیری که بر روی مدیریت زمین چمن آزادی می گذارد، تصریح کرد:فصل گذشته لیگ برتر از مهرماه آغاز شد. بنابراین با تلاش های موثر صورت گرفته تنش دمایی در ماه های تیر و مرداد پشت سر گذاشته شده و مدیریت شد اما امسال این رقابت ها به دلیل فشردگی بازی های جام جهانی دوماه زودتر و از مردادماه شروع شد با این حال با اتخاذ تدابیر لازم مثل سم پاشی ها و کودپاشی ها و انجام آزمایش های موثر و مستمر و پایش های علمی لازم، وضعیت چمن به درجه مطلوب رسیده است.

مددی با بیان اینکه عمر مفید چمن بین ۵ تا ۷ سال است، تاکید کرد: این در حالی است که اکنون در سال بیستم بهره برداری از زمین چمن آزادی هستیم، این مهم نشان دهنده تلاش خستگی ناپذیر همکاران سختکوش آزادی در نگهداری از این چمن است اما تعویض چمن مطابق با آخرین استانداردهای فیفا در دستور کارمان قرار دارد که تامین اعتبار مورد نیاز آن از سوی مدیرعامل محترم و همکاران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در حال پیگیری است و در صورت تامین اعتبار اقداماتی بعدی را انجام خواهیم داد.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: تاکید فیفا استفاده از چمن هیبریدی است. این موضوع هم برای استادیوم یکصدهزار نفری مدنظر قرار گرفته است. کارهای کارشناسی لاز در این زمینه انجام شده، و برآورده هزینه هم شده است. به محض تامین اعتبار مرحله عملیاتی کار آغاز می شود.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه با خنک تر شدن هوا و تلاش های مستمر، سبزینگی و کیفیت چمن مطلوب تر هم خواهد شد، گفت: پرسنل زحمت کش نگهداری چمن طبق یک برنامه منسجم و با پیش بینی های لازم شامل سرویس سیستم هیتینگ و آماده سازی کاورهای مورد نیاز چمن و همچنین کاشت مجدد خزانه چمن، آمادگی کامل برای حفاظت از چمن در فصل سرما را دارند و با برنامه ریزی های صورت گرفته در فصل پاییز و زمستان نیز شاهد طراوت بیش از پیش چمن استادیوم آزادی خواهیم بود.


کد خبر 5584466

برچسب ها : سید احمد مددی ورزشگاه آزادی زمین چمن