شماره خبر : 13980
منتشر شده در مورخ : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
ساعت : 20:7
راوی گفت: همچنان شتابی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و وفای به عهد مسئولان دیده نمی شود

راوی گفت: همچنان شتابی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و وفای به عهد مسئولان دیده نمی شود

 صدا و سیمای خوزستان باید صدای مردم و معرف جاذبه های استان باشد
مسلم رحیمی پس از 9 سال مدیریت در صدا و سیمای خوزستان، جای خود را به داریوش دقیقی داد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکترای علوم سیاسی است و مدیر کلی صدا و سیمای مرکز استان مرکزی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان و معاونت صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد را در رزومه خود دارد که ضمن خوش آمد به ایشان، برایشان آرزوی موفقیت در سمت جدید را داریم.
و اما بعد! یکی از ویژگی ها در سازمان ها تغییرات مدیریتی است تا حتی اگر عملکرد قابل قبولی داشته باشند، بر اثر طولانی شدن ماندنشان به روز مرگی نیفتند چون ظرفیت آنها تمام می شود. تغییرات گاهی به حسب ضعف و زمانی به خاطر قوت است که از وجودش در جای دیگری استفاده شود و در معنا، هر تودیعی، یک نوع معارفه هم هست.
مدیری که به صدا و سیما می آید، دو وظیفه بر عهده اوست. یکی مدیریت بر سازمان و دیگر مدیریت بر افکار عمومی، چرا که تاثیرگذاری صدا و سیما در جامعه، با سایر ارگان ها تفاوت دارد و هر قدر برنامه ها هوشمندانه باشد، تاثیر بهتری بر رفتار و کردار و حتی تکیه کلام های مردم خواهد داشت.
معمول این است که مدیر جدید با نشان دادن ضعف‌های مدیر قبلی، خود را قوی نشان دهد، حال آن که بهتر است عنوان کند که با وجود کمی و کاستی ها، او در حد توان کار کرده و از خدماتش قدردانی کند. امید اینکه این شیوه در سازمانها، به هنگام تحویل و تحول باب شود.
درست است که صدا و سیما با بودجه دولتی اداره می‌شود، اما باید صدای مردم باشد. چون ادعای مردم سالاری داریم.
معمولاً بعد از ورود مدیر جدید ابتدا در راستای پاسخگو بودن به مردم حرکتی می کند اما تدریجاً پس از مدتی به سردی می گراید که امیدواریم این بار چنین نباشد.
صدا و سیمای استان باید آئینه تمام نمائی از منابع مختلف و ویژگی های خوزستان باشد و با مستند سازیهای هنرمندانه، جاذبه های این سرزمین کهن و باستانی را نه تنها در کشور بلکه به لحاظ گستره بیننده فرامرزی، در دنیا معرفی کند.
با توجه به وجود رنگین کمان اقوام در خوزستان، صدا و سیمای استان باید مرکز ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام باشد و این نقش را به خوبی ادا کند، بطوری که تمام اقوام و نه بعضی از آنها دیده شوند.
جای تحلیل اخبار و رویدادهای استان در صدا و سیمای خوزستان خالی است و این سازمان باید دارای کارشناس سیاسی و اجتماعی برای ارائه نظر داشته باشد و این یک ضعف رسانه ای است.
ادامه این بحث کارشناسی را در شماره بعد خواهیم داشت.
همچنان شتابی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و وفای به عهد مسئولان دیده نمی شود
با وجود قول هایی که شهردار اهواز برای بهره برداری از یک مسیر تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه تا آخر شهریور داده، نحوه ادامه کار که برای شهروندان مشهود است، چندان امیدوار کننده نیست، مگر این که در این چند روز باقیمانده حرکتی و شتابی دیده شود. در مجموع معلوم نیست چرا پروژه های عمرانی مثل همین تقاطع یا مترو طلسم شده‌اند و حرف های امیدوار کننده با عملکردها نمی خواند.
علاوه بر این ضعف، هیچ نشانی از مرمت خیابانهای تخریب شده نیست و عبور از آن ها، به سختی و به قیمت آسیب دیدن خودروها انجام می شود، ضمن اینکه ساکنان این مناطق تمام شبانه روز از بلند شدن خاک در آنجا عذاب می کشند.  ‌
واقعاً چرا شهرداران مناطق بی تفاوت شدهاند و شهرداری مرکزی بر آنها نظارت ندارد و جا دارد لااقل استانداری بر این اوضاع نیم نگاهی داشته باشد و برخی مدیریت های شهری را متوجه وظایفشان سازد. از شورای شهر هیچ نمی گوئیم چون امیدی به حرکت آن نیست.
الگوئی برای ارائه خدمات پزشکی مردمی با وجود داشتن  پست وزارتی
در حالی که برخی پزشکان روی دیوار مطب شان نوشته‌اند: با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم و  فقط در بیمارستان‌های خصوصی اعمال جراحی تخصصی را انجام می دهند، در عوض پزشکانی هم هستند که نقطه مقابل آنها و در انجام خدمات خداپسندانه به مردمی بودن حرفه خود می اندیشند و در این راه پسندیده قدم برمی دارند که باید سپاسگزار آنها بود و به آنها ارج نهیم هر چند در مقابل کارشان انتظار خاصی ندارند.
از جمله اطلاع پیدا کردیم که دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت و درمان که استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران است و تاکنون سمت‌های کلیدی زیادی داشته، از تخصص خود که ارتوپدی و جراح زانو و انواع بازسازی غضروف است، روش و اعتقاد خاصی دارد. ایشان با وجود مشغله کاری حساسی که دارند، اما ترجیح می دهند از کار اصلی خود که پزشکی و در خدمت مردم است، غافل نباشد و حضور در مطب و جراحی و درمان را به جد حفظ کرده و برای انجام این امور وقت می گذارد.
نکته مهم دیگر این که این پزشک متعهد فقط در بیمارستان های دولتی کار می کند و ارتباطی با بیمارستان‌های خصوصی ندارد، بیمارانی هم که تاکنون توسط ایشان درمان شده اند، از نتیجه کار رضایت دارند و او را دعا می کنند. 
راوی معتقد است چنین خدمتگزاران ارزنده جامعه باید معرفی شوند و شما هم اگر چنین پزشکانی را می شناسید اطلاع رسانی کنید. ضمناً ایشان دستیاران رشته ارتوپدی را در دانشگاه علوم پزشکی تدریس می کنند تا پزشکانی همانند خود تحویل جامعه دهد.

برچسب ها : پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت خدمات پزشكی