شماره خبر : 14034
منتشر شده در مورخ : ۳ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 20:40
راوی گفت: شهردار اهواز مشکل انشعاب برق مدارس را حل کند

راوی گفت: شهردار اهواز مشکل انشعاب برق مدارس را حل کند

 فقدان پیش دبستانی و مهد کودک دولتی آسیب جبران ناپذیر به کودکان و خانواده های ضعیف وارد می کند
آموزش پیش دبستانی در ایران به بخش خصوصی واگذار شده و بخش دولتی فاقد آن است این در حالی است که رده‌های سنی یک تا شش سال در رشد و پرورش شخصیت کودکان از نقش اساسی برخوردار است و از این بابت آموزش پیش دبستانی به عنوان بخشی از نظام آموزشی عمومی محسوب شده و دولت ها به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این عرصه می پردازند. اما با واگذاری پیش دبستانی ها به بخش خصوصی، خانواده های کم درآمد و متوسط قادر به بهره گیری از مهدهای کودک و پیش دبستانی نیستند، در حالی که کودکان این خانواده ها، چون مواجه با مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستند، نیاز بیشتری به توجه و آموزش دارند و سرمایه گذاری در امور کودکان پیش دبستانی آثار پیش گیرانه بر آسیب های دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی دارد و بسیاری از انحرافات اخلاقی، ریشه در کمبودهای روحی و روانی دوران کودکی دارند و ارتباط اولیه کودک با الگوهای شخصیتی، آینده او را رقم می زند.
به اعتقاد کارشناسان تعلیم و تربیت، در مقطع آموزش پیش دبستانی، والدین و مربیان کودک به شناسائی توانائی‌های بالقوه کودکان و رشد و توسعه چنین توانائی هایی مبادرت نموده، شعور و رفتارهای روانی کودک شکل گرفته و هدایت صحیح تجربیات کودک به خصوصیات روانی می‌انجامد که شخصیت او را پرورش می دهد.
این کارشناسان در اهمیت طی دوره پیش دبستانی معتقدند در جریان حضور در مراکز آموزش پیش دبستانی است که کودک شناخت نزدیک به واقعیتی از خود به دست آورده و خواسته های او به عنوان تبلوری از رشد عاطفی، عقلی و اجتماعی کودک شکل می گیرد. با وجود این همه اهمیت بخش پیش دبستانی، در سال های گذشته بارها برای حذف یا ایجاد تغییرات در آن اقدام شد و دست آخر به این نتیجه رسیدند که پیش دبستانی دولتی نداشته باشیم و این یعنی محروم کردن بخش بزرگی از خانواده هایی که توان پرداخت هزینه ثبت نام کودکانشان در پیش دبستانی های غیر دولتی را ندارند و در این میان وضعیت خانواد های بی سرپرست با تحت پوشش موسسه های خیریه از بقیه بدتر است و مادران این قبیل کودکان ناچارند برای تامین هزینه ثبت نام، تن به کارهای بیش از توان خود در خانه ها بدهند یا متوسیل به افرادی شوند که به آنها کمک مالی کنند. 
کودکانی که حتی این امکان را هم ندارند، پیش دبستانی نمی روند که در آن صورت تبعیضی بین آنها و کلاس دیده ها می شود و قادر نیستند در کلاس اول همانند سایرین پیش بروند. از این رو شایسته است یا پیش دبستانی های دولتی داشته باشیم یا به طریقی به خانواده های بی بضاعت در برابر ارائه مدارک مربوطه کمک هزینه یا معافی از هزینه ثبت نام اعمال شود.
حذف مجازات حبس، بازدارندگی مداخله در امور پزشکی را کم رنگ کرده است
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی گفته:<باید مجازات های سنگینی برای مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و درمانی در نظر گرفته شود و مردم نیز از پزشک بودن فردی که می خواهند امور درمان خود را به او سپارند اطمینان حاصل کنند تا گرفتار افراد شیاد و سودجو نشوند که با سلامت مردم بازی می کنند.
به گفته وی مجازات حبس از قانون مداخله در امور پزشکی حذف و تبدیل به 5 میلیون تومان نقدی شده که بازدارند نبودن این قانون باعث شده تا امروزه تخلفاتی در حوزه پزشکی انجام و جولان افراد پزشک نما بیشتر شود.
البته برخی خانواده های بیمارانی که عضوی از خانواده خود را در بیمارستان از دست داده اند مدعی هستند که احتمال قصور پزشکی در بیمارستان ها وجود دارد اما اثبات آن برای خانواده داغدار مشکل است و پی گیری ها به جائی نمی رسد، مگر این که وجدان و سوگند پزشکی مانع ادامه این وضع شود. حذف حبس موجب افزایش مداخله در امور پزشکی شده است.
تدارکچی های آینده، استان را به کجا می برند؟ 
واقعاً رسیدن به یک مسند و نشستن روی یک کرسی حتی اگر در این دنیا از همه چیز بی نیازمان کند، به این می ارزد که چوب حراج به ارزش ها بزنیم و یک استان و مردم آن را که سالها ادعای رفاقت و همدلی با آنها را داشتیم، فدای منافع خود بکنیم؟ 
حکایت، حکایت آنهاست که از خیلی وقت پیش خود را به آب و آتش زده و زمین و زمان را به هم می دوزند تا در جائی قرار بگیرند که بتوانند نردبان ترقی لابی های خود باشند و از بالا تا پائین مملکت تلاش می کنند تا او را آنجا که منافعشان ایجاب کند بنشانند که فردای روز انتخابات بدردشان بخورد، هر چند در این راه همه زیان ببینند و استان از این که هست عقب تر برود. هر کس در جریان بعضی انتصابات و سپردن امور سازمان های عریض و طویل به نااهلان باشد، معنی این چند سطر را به خوبی درمی یابد. راستی در چنین دیاری با کدام انگیزه می توان به آینده آن دل بست¿  بقول شاعر:
نهال سرکش و گل بی وفا و لاله دو رنگ
 در این چمن به چه امید، آشیان بندیم؟ 
شهردار اهواز مشکل انشعاب برق مدارس را حل کند
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره به کمبود حدود 500 معلم در این ناحیه گفته این کمبود از طریق 12 هزار اضافه کار حل خواهد شد، این در حالی است که مصوب شده از نیروهای با تجربه بازنشسته آموزش و پرورش استفاده شود که به این ترتیب می توان به جای فشار به معلم ها برای اضافه کاری از معلم های بازنشسته که بسیاری از آنها توان کار دارند بهره ببرند.
رئیس ناحیه یک اهواز مشکل انشعاب برق در برخی مدارس را که به علت همکاری نکردن شهرداریهای مناطق 2 و 6 است عنوان کرد. اولاً باید در تابستان به فکر حل این مشکل می بودند، ثانیاً از شهردار اهواز می خواهیم در این مورد اقدام و رفع مشکل کند.



 

برچسب ها : شهردار اهواز اهواز مدارس