شماره خبر : 14183
منتشر شده در مورخ : ۱۱ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 17:29
راوی گفت: شباهت اتوبوس تهران – اهواز به اتوبوس شهری !

راوی گفت: شباهت اتوبوس تهران – اهواز به اتوبوس شهری !


یک شهروند اهوازی که با اتوبوس به اصطلاح کلاس بالای یکی از شرکت های تعاونی از تهران آمده بود، به راوی گفت : اتوبوس در طول راه مرتب توقف می کرد و مسافری بین راه پیاده می شد و بعد راننده به جای او یک مسافر سوار می کرد و بیشتر به اتوبوس شهری شباهت داشت تا اتوبوس مسافری. وی خواستار نظارت مسئولان اداره کل حمل و نقل و پایانه ها با اینگونه رانندگان شرکت های تعاونی در پایانه ها شد که انتظار به جائی است.
اهوازی ها از دیدن فعال شدن یک پروژه عمرانی ذوق زده شدند!
این روزها شهروندان اهوازی که از جاده گلستان تردد دارند، وقتی به میدان دانشگاه نزدیک می شوند و منظره فعال شدن کارگاه تقاطع غیر همسطح را می بینند، خوشحال به نظر می رسند چون زمانی طولانی می گذرد و شاهد چنین رخدادی نبوده اند، هر چند می دانند فعلاً قرار است بخشی از پروژه اجرا و به بهره برداری برسد. فعال شدن یک پروژه از یک طرف موجب عمرانی و آبادانی شهر می شود و از طرف دیگر اشتغال عده ای را همراه دارد و ای کاش این روند ادامه داشته باشد.
پروژه تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه 12 دی ماه سال 98 آغاز شد اما مدتی بعد متوقف شد. 
شهردار وقت اهواز در باره ابهامی که پیرامون این پروژه وجود داشت گفته بود : پروژه تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه، در مطالعات طرح جامع ترافیک اهواز در سال 86 وجود دارد و دارای مصوبه شورای ترافیک است.
این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم داده شده و انتظار می رفت در قالب یک کار جهادی به اجرا درآید، که این اتفاق عملاً رخ نداد و پروژه به دلایل مختلف تعطیل می شد. البته تعطیلی پروژه ها یا کندی در اجرای آن ها عوامل و علل مختلفی دارد. از جمله اینکه شاید در کشور سابقه نداشته باشد که وقتی بخواهند یک پروژه عمرانی در نقطه ای ازشهر اجرا شود، سازمان ها و دستگاه هائی که تأسیساتی در زیرزمین آن نقاط دارند، جلو بیایند و نتیجه آن می شود که حین انجام کار به لوله های گاز و آب و فاضلاب و موارد دیگر برخورد می شود و پروژه تا رفع این مشکلات تعطیل و مردم هم بخاطر بار ترافیکی ناشی از تغییر این خطوط به زحمت می افتند. برای پیشگیری از تکرار چنین وضعیتی بهتر است مدیریت شهری تأسیسات زیرزمینی را شناسنامه دار کند تا معلوم شود در نقاط مختلف شهر، زیرزمین چه خطوطی قرار دارد و قبل از اجرای هر پروژه هم سازمان های مربوطه با یکدیگر هماهنگ و قبل از تخریب، نفشه جا به جائی های تأسیسات تهیه و اجرا شود.
قدر پل فولاد را بدانید، دیدید بسته شدن آن چه به روز مردم آورد؟!
وعده شورای شهری ها برای بازگشائی پل فولاد قبل از موعد مقرر، تحقق یافت. البته در انجام این کار شرکت فولاد کمک های میلیاردی کرد تا شهرداری بتواند قطعات مورد نیاز را تهیه کند که اقدام با ارزشی بوده و انتظار این است سایر شرکت ها و کارخانه هایی که از تأسیسات شهری بهره می برند، همانند فولاد برای رفع مشکلات شهری پا جلو بگذارند. حقیقتاً تا قبل از بسته شدن پل فولاد که منجر به ایجاد گره های ترافیکی در بخش های وسیعی از شهر شد، معلوم نبود که وجود این پل چقدر اهمیت دارد و اکنون باید مراقبت های لازم انجام شود تا بار دیگر قضیه سرقت قطعات پل فولاد تکرار نشود.
به گفته رئیس شورای شهر اهواز، شهرداری بالغ بر 120 میلیارد ریال برای تعمیر پل فولاد هزینه کرده که 40 میلیارد ریال از این مبلغ را شرکت فولاد خوزستان تأمین کرده و قول اختصاص یک میلیارد تومان دیگر را داده است.
شهردارانی که «سوادکار» ندارند، نمی توانند پول عوارض آلایندگی را مدیریت کنند
همان طور که پیش از این هم اعلام شد. مبلغ 6 هزار میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی شرکت های نفتی به حساب شهرداری ها و دهیاری های خوزستان واریز شد که سهم شهرداری اهواز، از این مبلغ بیش از هزار میلیارد تومان است که پول خوبی به حساب می آید، به شرط آن که این پول ها خوب مدیریت شود. 
آن چه مسلم است اینست که شهردارانی که سواد کار را ندارند، نمی توانند این پول را به خوبی مدیریت کنند که در حال حاضر شهرداری دزفول صد درصد پول را به امور عمرانی اختصاص داده که در استان نمونه است. مسلماً اگر شهرداران از محل این بودجه بخواهند فقط به امور جاری بپردازند و حقوق ها و بدهی های خود را از این محل پرداخت کنند، هیچ بهره ای از این فرصت خوبی که به دست آمده نخواهند برد و با حال و روزی که اکثر شوراهای شهر و شهرداران دارند، بعید است در این باره با روش کارشناسی عمل کنند. حالا باید دید شهردار اهواز با این پول که نصیبش شده چه دسته گلی به این کلانشهر خواهد زد.
معمولاً هر شهردار در توجیه کندی کارها در شهر، نبود اعتبار و بودجه های مورد نیاز را علت و علل آن می داند که با واریز  این عوارض به حساب شهرداریها و دهیاری ها، فعلاً بهانه بی پولی نمی تواند قابل قبول باشد و مردم حق دارند در این مورد مطالبه گر باشند. 
ظریفی می گفت شهرداران با استفاده از این پول می توانند برای خود بین شهروندان وجهه ایجاد کنند و این یعنی معروف شدن آنها در شهری که خدمت می کنند و از این طریق می توانند به مجلس بروند  و به آمال و آرزوهایشان برسند!

برچسب ها : شهروندان اهوازی جاده گلستان اتوبوس اهواز اتوبوس شهری