شماره خبر : 14244
منتشر شده در مورخ : ۱۷ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 18:46
راوی گفت: قرار بود ورودیهای شهر از حالت فروشندگی سد معبری و کشتار دام، خارج شوند

راوی گفت: قرار بود ورودیهای شهر از حالت فروشندگی سد معبری و کشتار دام، خارج شوند


مدتی پیش شهردار اهواز خبر از ساماندهی ورودی های شهر داده بود، اخیراً هم یکی از مدیران سازمانها اعلام کرده که میادین غیر مجاز فروش و کشتار دام در ورودی‌ها جمع آوری خواهد شد، اما هنوز از اجرایی شدن چنین طرحی خبری نیست و همچنان ورودی ها بصورت بازارهای نامرتب یا محل فروش و کشتاردام باقی مانده اند و مᅢموران اجرائیات به هر دلیل کاری به آنها ندارند.
در حال حاضر ابتدای ورودی شهر اهواز از طرف  جاده اهواز- شوشتر بصورت یک بازارچه، حتی در مواردی مثل رو به روی کوی ملت تا وسط خیابان یا وسط جاده مثل رو به روی زرگان، بعد از چراغ قرمز کوی ملت تا میانی جاده بساط‌هایی بزرگ تر از یک مغازه راه انداخته اند و بیش از ظرفیت یک سوپری انواع اجناس، به خصوص میوه عرضه کرده و فروش می کنند. در همین ورودی ها فروش دام و کشتار  آن بشدت رواج دارد و لاشه های گوشت در معرض دید مسافران و سایر مردم‌اند.  ‌
علاوه بر این سد معبرها، خودروهائی که برای خرید این اجناس کنارشان توقف می کنند، دیگر راهی برای عبور نگذاشته اند، تریلرها و کامیون ها هم با سرعت از این محل عبور می کنند. در این مورد لازم است شهرداری های مربوطه یا شهردار مرکزی با مشارکت سازمان دامپزشکی، این مناطق را مدیریت کرده و سامان بدهند. معلوم نیست چرا در این شهرستان، هر کس آزاد است هر نقطه شهر بساط پهن کند، بعد آن را تبدیل به یک شبه مغازه کرده و چهره شهر را از آن چه هست بدتر جلوه دهد. چرا شهردار اهواز نمی خواهد در اهواز مشابه تهران و شیراز، بازارهایی در چند نقطه شهر به صورت آبرومند و با پرستیژ بالا ایجاد و اجناس  در آنجا بی واسطه با قیمت های مناسب عرضه شود و فروشندگی های سد معبری را ساماندهی کند¿  آقای امینی اگر از این بازارچه ها بی اطلاع است ( که بعید است) سفری به تهران داشته باشد و از آنجا الگو بگیرد. برخی از ورودی ها در محدوده و حوزه کاری مسئولان شهر و حومه هستند و علاوه بر شهرداران، فرمانداران و بخشداران هم می‌توانند در این ساماندهی ها کمک کنند، اما ظاهراً احساس مسئولیت نمی کنند، به همین دلیل ایجاد کنندگان سد معبر و تخریب کنندگان چهره ورودی شهر، از آنها حساب نمی برند.
سازمان های اقتصادی بر اثرسوء مدیریت سودی برای استان ندارند
سازمان هائی داریم که از ظرفیت های بالایی برخوردارند و اگر مسئولیت آنها به اهلش سپرده شود، می توانند در آبادانی، توسعه و ارتقاء شهرهایی که در آنجا مستقرند بیش از حد مفید واقع شوند، اما متاسفانه بیشتر به عنوان حیات خلوت یا قلکی از آنها بهره برداری شده و می شود. این سازمان‌ها که بیشتر برای انجام امور اقتصادی و صادرات و واردات ایجاد شده اند، بر اثر سوء مدیریت به جای ایجاد درآمد، به حالت زیان ده درآمده و دچار روز مرگی شده‌اند، در حالی که اگر افرادی متخصص و با تجربه سکان این سازمان ها را به دست گیرند، اهداف ایجاد آنها محقق خواهد شد. شاید اشکال آنجاست که افرادی به هر قیمتی باید در جایگاه های مدیریتی قرار گیرند و از این رو هر کس را که جائی برایش نداشتند به سازمان های اقتصادی می فرستند و سمتی به آنها می دهند که باعث بی اعتباری آنجا می شود.  ‌
نگذارید دانش آموزان خانواده های بی بضاعت ترک تحصیل کنند
اعلام شده که 300 هزار دانش آموز، هنوز کتاب تهیه نکردهاند در حالی که مدارس دایر و محصلین وارد سال تحصیلی شده اند. تحلیل این اتفاق آنست که خانواده هایی توان خرید کتاب های درسی و لوازم التحریر را ندارند. 
دانش آموزان چنین خانواده هایی یا باید بدون کتاب تا هر وقت که بودجه خرید کتابهایشان را نداشته باشند، بی کتاب درس بخوانند که ادامه این وضع ممکن نیست، یا بخاطر هزینه های بالای تحصیلی ناچار به ترک تحصیل شوند. واقعاً شناسایی این دانش آموزان وظیفه کدام دستگاه یا ارگان است¿ می دانیم که در آموزش و پرورش بخشهای گوناگونی است که اگر به وظایفشان عمل کنند، می توانند راهکارهایی برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت یا بی‌بضاعت پیدا کنند.  ‌
کمیته امداد و بهزیستی هم باید در مقررات و شاخص های زیر پوشش قرار دادن خانواده های فقیر، تجدید نظر کنند تا اگر شعار تحصیل رایگان فراموش شده، لااقل در حدی که فقر باعث ترک تحصیل دانش آموزان نشود، مساعدت هایی انجام دهند. در حال حاضر اگر موسسه های خیریه به داد مردم فقیر نرسند، امیدی به کمک های دولتی نیست، اما مگر تا چه حد می‌توان آن ها را یاری کرد؟ 
عرضه بنزین بی کیفیت، مصرف سوخت در استان را بالا برده است
میزان مصرف بنزین در خوزستان که از مراکز نفت خیز و دارای پالایشگاه است، در مقایسه با مصرف سوخت در سایر استان ها متفاوت است و این به دلیل نوع و کیفیت بنزین است.
 قرار بوده در اهواز بنزین یورو 4 عرضه شود اما یا اصلاً نیست یا خیلی کم و در یکی دو جایگاه وجود دارد، در حالی که با وجود پالایشگاه آبادان نباید بنزین از خارج استان برای ما بیاورند. واقعاً چرا استاندار، فرماندار و متولیان امور سوخت برای تامین بنزین یورو 4 در استان اقدامی نمی کنند¿ باور کنید در هیچ برهه ای از نیم قرن اخیر، این همه مشکل یا کمبود عرضه مواد نفتی بی کیفیت نداشته ایم. اگر غیر از این است، مسئولان پاسخ و آدرس بدهند تا اطلاع رسانی شود.
بوها و دودهای آزار دهنده، مردم را از استان فراری می دهد
بوی زننده ( حالا ناشی از سوختن زباله یا چیز دیگری است) همچنان مشام اهوازی ها را آزار می دهد و کسی پاسخگو نیست. 
اگر این بوی بد و تند از سوزاندن زباله نیست در حالی که به وضوح معلوم است، پس از چیست¿ قرار نیست مردم در پائیز هم مثل تابستان، به خاطر گرمی هوا، از خانه بیرون نیایند و آلودگی های گوناگون هم آنها را تهدید کند.این بو به قدری در برخی مناطق بد است که مردم ترجیح می دهند، باز هم در خانه بمانند.  ‌بو و گاهی دود مردم را ناگزیر می کند به خاطر حساسیت ناشی از آن ها برای رفع مشکل تن به مهاجرت دهند چون علاوه بر تحمل سختی های ناشی از حساسیت و آلودگی هوا، باید هر ماه مبلغ زیادی از درآمد خود را صرف ویزیت و دارو کنند.
 

برچسب ها : كشتار دام مصرف سوخت موسسه های خیریه