شماره خبر : 14273
منتشر شده در مورخ : ۱۸ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 18:27
راوی گفت: چرا استخدام معلم در زمان مناسب انجام نمی شود؟

راوی گفت: چرا استخدام معلم در زمان مناسب انجام نمی شود؟


نمایندگان مجلس به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند 25 هزار نفر استخدام کنند و در مدت کوتاهی گزینش شوند. اولاً حالا که سال تحصیلی شروع شده چه وقت این کار است و چرا با توجه به تعطیلی طولانی مدارس و آموزش در فضای مجازی، این کار را با برنامه و تأمل انجام ندادند چرا که استخدام معلم متضمن طی دوره های آموزشی مدت دار است. ثانیاً اگر شما مثل قبل از انقلاب نمی خواهید معلم های جدید را بعد از طی دو سال آموزش در دانشسرای مقدماتی سر کلاس بفرستید، لااقل مقدمات این کار را فراهم کنید و کسانی را برای تعلیم و تربیت فرزندان مردم استخدام کنید که الفبای آموزش را بدانند و صلاحیت این کار را داشته باشند.
طلسم توسعه ایستگاه راه آهن اهواز شکسته می شود؟
یک عضو هیأت مدیره راه آهن کشور گفته : «توافق های خوبی با شهرداری اهواز برای توسعه ایستگاه راه آهن با شهرداری اهواز صورت گرفته و طراحی آن هم نهایی شده است.» 
مدیر کل راه آهن جنوب هم گفته : مبلغ 80 هزار میلیارد ریال در سفر رئیس جمهوری به خوزستان تصویب شده که تاکنون حدود 1200 میلیارد آن تخصص یافته که به مصرف تکمیل طرح های راه آهن خوزستان برسد و این امر موجب تسریع در اجرای این طرح ها خواهد شد. درویش زاده این را هم گفته که طرح دو خطه کردن مسیر اهواز به اندیمشک 86 درصد و خط اهواز به بندرامام 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طرح راه آهن اهواز – ایذه، اصفهان هم در دستور کار است.
توسعه ایستگاه راه آهن اهواز، بارها مطرح شده اما به مرحله اجرا در نیامد که مصوب شدن بودجه ای برای این کار امیدی برای توسعه آن را در دل ها پدید آورد و امیدواریم با پی گیری مسئولان استانی و احیاناً نمایندگان، شاهد تغییراتی در وضعیت ایستگاه راه آهن که در یکی از بهترین نقاط اهواز واقع شده و در مقاطعی بحث تغییر محل آن و انتقال ایستگاه به خارج شهر بوده، باشیم.
در حال حاضر زمین های مناسب و بزرگی در حریم راه آهن اهواز قرار دارد که بلا استفاده مانده و تا حالا مسئولان راه آهن راضی به واگذاری آنها به شهرداری نمی شدن اما اکنون مدیر کل راه آهن جنوب از امکان واگذاری آنها به شهرداری به منظور رفع مشکل ترافیکی شهر خبر داده است.
ایستگاه راه آهن اهواز سال 1217 افتتاح شد و با توجه به جمعیت استان و انبوه مسافران قطار، توسعه و تجهیز و به روز کردن آن ضرورت دارد. البته راه آهن جنوب علاوه بر نقش بسزائی که در جا به جائی مسافران استان دارد، در زمینه حمل بار هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوری که رتبه چهارم حمل و نقل بار و مسافر در کشور را دارد و حمل بار در 
خوزستان از پنج میلیون تن به 11 میلیون تن در سال های اخیر افزایش یافته است.
اجرا کردن طرح جریمه عابرین قبل از همسان سازی پیاده روها به ضرر مردم است
رئیس پلیس راهور گفته : باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم. او این را هم گفته که : ما سامانه مربوطه را طراحی کرده ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم و می توان تطبیق داد و جریمه کرد و اگر عابر پیاده تخلف کرد، می توان با این شیوه او را جریمه کرد.
این طور که پیداست مسئولان مملکتی به این نتیجه رسیده اند که به جای هر گونه فرهنگ سازی، حربه بازدارندگی مردم از تخلفات، جریمه کردن و درآمد زایی از جیب مردم است که حالا نقشه کشیده اند با توجه به این که ریش و قیچی ( کد ملی و چهره افراد) در اختیارشان است، عابران را با این راهکار نقره داغ کنند. شاید اجرای این طرح در شهری مثل تهران قابل اجرا باشد چون در آنجا پیاده روها همسان اند و بالا و پائین ندارند اما شما در اهواز و شهرهای دیگر استان یک پیاده روی درست و حسابی نمی بینید و جلوی هر خانه به سلیقه و نظر صاحبخانه یا بالاتر از پیاده روی همسایه یا به صورت پل و سُرسُره مانند ساخته شده که امکان عبور آدم سالم از آنها سخت و غیر ممکن است کجا برسد به افرادی که از ناحیه پا مشکل دارند. نتیجه آن می شود که عابرین ناچار از سواره رو عبور می کنند و در معرض خطر هستند. 
سالهاست بحث طرح همسان سازی پیاده روهاست که آن هم به سرنوشت طرح همسان سازی حقوق ها دچار شده و خبری از اجرای آن نیست. به هر حال اگر این طرح در تهران به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرائی شد، دلیل نمی شود که در شهرهای دیگر استان ها قابل اجرا باشد، مگر این که اول تکلیف پستی و بلندی پیاده روها روشن شود.
مدیریت مرده ها، از زنده ها پیشی گرفته !
مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران، از آماده سازی 15 هزار قبر اضطراری برای مواقع بحران خبر داده است. 
معاون شهرداری تهران هم این اقدام را به منظور واکنش مناسب در برابر بحران های احتمالی نظیر زلزله دانسته و اعلام کرده روزانه 10 هزار قبر آماده دارد. این اقدامات در حالی است که مسئولان می دانند در صورت وقوع زلزله، بیشترین تلفات و خسارات متوجه مناطقی است که بافت فرسوده در آنجا وجود دارد و تاب مقاومت در برابر زمین لرزه را ندارند، همین طور ساختمان هایی که از نظر فنی مشکل دارند. 
به گفته معاون شهردار، فقط در تهران سه هزار و 200 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که قاعدتاً شهرداری ها باید قبل از تدارکات برای آماده سازی قبر، به فکر زنده ها باشند. البته آینده نگری هم خوب است حتی برای مرده ها!

برچسب ها : استخدام معلم استخدامی معلمان