شماره خبر : 14398
منتشر شده در مورخ : ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 9:36
راوی گفت: وزیر پیشنهادی کار، به خوزستان نگاه مثبت دارد

راوی گفت: وزیر پیشنهادی کار، به خوزستان نگاه مثبت دارد


سید صولت مرتضوی باباحیدری به عنوان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد. وی 60 ساله و در حیدرآباد چهارمحال بختیاری متولد شده و دارای مدرک دکترای حقوق عمومی است. زمانی که محمد نجار وزیر کشور بود او معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور شد و تا پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد فعالیت داشت و سمت هایی مانند شهردار مشهد، مدیر عامل موقوفات آستان قدس رضوی و رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان را در کارنامه اش دارد و آخرین سمت وی معاون اجرایی آقای رئیسی رئیس جمهور بوده است.
آقای مرتضوی سفرهایی به خوزستان داشته و در خصوص مسائل استان نظر مساعد دارد. از جمله در سفر وی به شهرستان دزفول با دستور وی به وزارت  نفت، مساعدت های لازم به منظور تکمیل اعتبارات بیمارستان 400 تختخوابی یازهرا میسر شد.
وی همچنین با دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهوری که خوزستانی است روابط نزدیک دارد. این امیدواری هست که در صورت گرفتن رأی اعتماد مرتضوی از مجلس، بتوان در زمان تصدی وزارت ایشان قدم های مثبتی به سود استان خوزستان برداشت، به شرطی که نمایندگان و مسئولان استان فرصت را از دست ندهند و به جای خواست های شخصی، کارهای بزرگی به منظور رفع مشکلات استان مرتبط با وزارت کار، مطالبه و پی گیری کنند.
اتحادیه نانوایان به جای عنوان کردن مشکلات و کمبودها، وظایفش را انجام دهد
رئیس اتحادیه نانوایان گفته : سهمیه آرد یارانه ای واحدهای نانوائی خوزستان نسبت به استان های دیگر کمتر است که این مسأله یکی دیگر از عوامل تشکیل صف های طولانی است.
به گفته وی آرد به صورت عادلانه تقسیم نمی شود به شکلی که به بیش از 100 واحد نانوائی کمتر از 150 کیسه آرد یارانه ای تعلق می گیرد. تعداد نانوائی ها هم نسبت به جمعیت شهر نامتعارف است.
وقتی وضعیت نانوائی ها در استان به این شکل است و مسائلی دارد، مگر وظیفه رئیس اتحادیه نانوایان نیست که به آنها بپردازد و موانع را برای بهبود وضع نان، نانوایی ها و خریداران نان برطرف کند؟
چه کسی بهتر از رئیس اتحادیه می تواند برای بهبود سهمیه آرد یارانه ای واحدهای نانوایی استان اقدام کند؟ همین طور وقتی اتحادیه وظیفه دارد در خصوص تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال برای صدور پروانه کسب به اتاق اصناف پیشنهاد بدهد، اگر تعداد نانوایی ها نسبت به جمعیت شهر نامتعارف است، چرا رئیس اتحادیه در این مورد پیشنهاد نمی دهد و پی گیری و اقدام نمی کند؟ همین طور برای افزایش تعداد کیسه های آرد یارانه ای نانوایان که رئیس اتحادیه نانوایان، آن را مطرح می کند، چرا ایشان دست به کار نمی شود؟
غیر از این ها خیلی وظایف دیگر اتحادیه نانوایان دارد مثل ایجاد تسهیلات برای آموزش های مورد نیاز افراد صنفی به طور مستقل یا با کمک سازمان های دولتی و غیر دولتی و ایجاد شهرک های صنفی و تمرکز تدریجی کالاها و معاملات عمده فروشی در میادین و مراکز معین شهری متناسب با احتیاجات شهر، که اگر به این وظایف عمل می شد، حال و روز نان مردم به صورتی که هست، نبود.
بنابراین به رئیس اتحادیه نانوایان پیشنهاد می شود، به جای عنوان کردن مشکلات و نواقص کار، خودش و اعضای اتحادیه، مسائل نان را دنبال کنند و هر جا از سوی مسئولان شهری، به خصوص فرمانداری ها، همکاری نشد، موضوع را رسانه ای کند.
ساخت آب شیرین کن، بهترین راه برای مقابله با کم آبی است
معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از صدور موافقت اصولی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با احداث تأسیسات آب شیرین کن در منطقه بحرکان هندیجان خبر داده است.
اقدام خوبی است هر چند دیر به فکر ایجاد این تأسیسات افتاده اند، اما به هر حال اگر پروژه به خوبی آغاز و خوب پیش برود، می توان به بهره برداری از کارخانه آب شیرین کن در استان امیدوار بود، چرا که بهترین راه برای مقابله با کم آبی است.
به گفته یک اقتصاد دان مسئله شیرین کردن آب دریاها دارای پیشینه نسبتاً طولانی است ولی در طول چند دهه اخیر، به ویژه در منطقه خلیج فارس به علت وجود نفت و صنایع مختلف که نیاز به آب فراوان دارند ( مانند پتروشیمی و پالایشگاه ها) این صنعت رشد زیادی کرده به طوری که در حال حاضر ظرفیت نصب شده آب شیرین کن ها در جهان 90 میلیون مترمکعب در روز است و بیش از 40 درصد آن در خلیج فارس است. یک واحد آب شیرین کنی در بندر عباس در دست ساخت است که شامل 8 واحد با ظرفیت 200 هزار مترمکعب در روز خواهد بود و اگر این 8 واحد به بهره برداری برسند می توان عنوان کرد که با تولید یک میلیون و ششصد هزار مترمکعب آب در روز ایران صاحب بزرگترین کارخانه آب شیرین کن های جهان خواهد شد. در حال حاضر بزرگترین آب شیرین کن های جهان، یکی در ایالت کالیفرنیای امریکا و دیگری در عربستان صعودی قرار دارد.
 به علت از کار افتادن نازل ها، معطلی مردم در جایگاه های فروش بنزین زیاد است
مدتی است میزان معطلی مردم اهواز در جایگاه های پمپ بنزین زیاد شده که علت آن از کار افتادن تعدادی از پمپ های هر جایگاه است.
رئیس جایگاه داران فروش بنزین در این مورد گفته : سامانه فروش بنزین، 15 سال است کار می کند که فرسوده شده و چون قطعات آن وارد نمی شود، تدریجاً از کار افتاده و مشکلاتی بوجود آورده است.
وی این را هم گفته که با وجود این که بیشتر اعضای کمیسیون انرژی از نمایندگان خوزستان هستند، جای تأسف است که چرا برای حل این مشکل استان قدمی برنمی دارند. به گفته وی برای ساخت قطعات نازل های بنزین قراردادی با یک شرکت دانش بنیان بسته شده، اما این شرکت هنوز به تولید انبوه نرسیده است.
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : وزیر پیشنهادی کار کار خوزستان