شماره خبر : 14425
منتشر شده در مورخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 8:51
راوی گفت: با پیمانکاران جمع آوری پسماندهای عفونی مطب ها که به تعهداتشان عمل نمی کنند، برخورد جدی کنید

راوی گفت: با پیمانکاران جمع آوری پسماندهای عفونی مطب ها که به تعهداتشان عمل نمی کنند، برخورد جدی کنید


رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفته : پیمانکار جمع آوری پسماندهای عفونی مطب ها در غرب اهواز به دلیل عمل نکردن به تعهداتش در مرحله فسخ قرارداد است. قرار این بوده که جمع آوری پسماند عفونی مطب ها و مراکز پزشکی کوچک شامل مراکز پزشکی به جز بیمارستان ها شامل کلینیک، درمانگاه، سونوگرافی و آزمایشگاه، به شرکت های پیمانکاری متخصص در مدیریت پسماند ( بخش خصوصی) واگذار شود.
وی این را هم گفته که سازمان نظام پزشکی با 2 شرکت در این زمینه قرارداد بسته که یکی از آنها به تعهداتش عمل نکرده، اما پیمانکار متولی جمع آوری زباله های عفونی در شرق اهواز فعلاً در حال کار است، هر چند عملکردش رضایت بخش نیست و قرار است تا پایان امسال او هم جایگزین شود. یک هزار و 800 مطب و مرکز پزشکی کوچک در اهواز فعال اند و پیش از این پسماند عفونی این واحدها توسط شهرداری اهواز جمع آوری می شد که با چالش مواجه بود. روزانه 10 تن پسماند عفونی در مطب ها و مراکز پزشکی کوچک اهواز تولید می شود. باید دید وضعیت قراردادهایی که با پیمانکاران بسته می شود به چه صورتی است که اگر به تعهداتشان عمل نکردند، نمی توان با آنها بلافاصله برخورد کرد و برایشان جایگزین انتخاب کنند و آقایان می گویند قرار است تا پایان سال جایگزین شوند. می دانیم که مسأله بهداشت، به خصوص وقتی که پسماند عفونی مطرح است، بسیار حساس و مهم است و هر یک روز که از انباشت آن ها در شهر می گذرد، مخاطراتی برای مردم دارد، بنابراین انتظار می رود دستگاه قضائی در این مورد وارد عمل شود و سازمان حفاظت محیط زیست را کمک کند تا دستش برای برخورد با متخلفین یا آنها که به تعهداتشان عمل نمی کنند، باز باشد.
طبق ماده 13 قانون مدیریت پسماندها، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش آنها در محیط و یا فروش و استفاده و بازیافت این نوع پسماندها، ممنوع است.
به قرار اطلاع حدود 90 درصد از زباله های شهری و عفونی در خوزستان به صورت غیر بهداشتی دفع، سوزانده یا در محیط رها سازی می شوند و این یعنی فاجعه.
تمایل تهرانی ها به خرید خانه در ترکیه بیشتر از پایتخت است!
سازمان آمار ترکیه اعلام کرده روس ها با خرید هزار و 196 ملک در رتبه اول و ایرانی ها با خرید 592 ملک در مدت 9 ماه رتبه دو خریداران بیشترین ملک در آن کشور را دارند، در حالی که شهروندان آلمان در رتبه چهارم هستند.
در خبر دیگری اعلام شده بررسی های میدانی از ادامه کسادی بازار مسکن در تهران حکایت دارد و رکود معاملات تشدید شده است. در این حال سرعت رشد قیمت ها با رکود معاملات به طور چشمگیری کاهش یافته و به صفر متمایل شده است.
به این ترتیب تمایل مردم، به خصوص تهرانی ها به خرید ملک در ترکیه بیشتر از کشور خودشان است که باید موضوع بررسی و علت یابی شود. البته این وضع مربوط به کسانی است که دارای درآمدهای بالا هستند و قادرند علاوه بر خانه یا خانه هائی که در ایران دارند، پایگاه هایی هم در دیگر کشورها به خصوص ترکیه داشته باشند و چند ماه از سال را آنجا بگذرانند.
شوشتری ها از سرعت عمل پلیس در دستگیری سارقان قدردانی کردند
چند روز پیش (21 مهر) سارقان مسلح یک مغازه طلافروشی در مرکز شوشتر را مورد دستبرد قرار دادند و فرار کردند، اما این طور که سرهنگ بیگدلی فرمانده انتظامی شوشتر گفته، در کمتر از 20 دقیقه سارقین توسط پلیس امنیت انتظامی شهرستان شوشتر شناسایی و دستگیر شدند. آنها در روستای گلالک شوشتر مخفی شده بودند که توسط پلیس مجروح و به دام افتادند. سرعت عمل نیروی انتظامی موجب خرسندی مردم شد و کسبه و بازاریان با اجتماع مقابل محل پلیس آگاهی شوشتر، از آنان قدردانی کردند.
البته پی گیری مجازات سارقین و اطلاع رسانی آن هم مهم است که تحقق این امر به عهده قوه قضائیه است.
مردم باید نوروز امسال تحول ناشی از پرداخت عوارض آلایندگی را در شهرها ببینند
پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری های استان به ویژه کلانشهر اهواز، انتظارات مردم را برای ارتقاء شهرها یا حداقل رفع مشکلات و نواقص ابتدائی آنها بالا برده که به حق است.
می دانیم که در حال حاضر شهرستان اهواز، هیچ شباهتی به یک کلانشهر ( به غیر از توسعه بی رویه) ندارد و فرسودگی در تمام زمینه ها بیداد می کند، نمایندگان این شهر هم ظاهراً کاری به این موضوع ندارند و بیشتر به نقاطی که می توانند در انتخابات آراء بیشتری کسب کنند مثل روستاها می پردازند.
معاون عمرانی استاندار گفته : از شورای شهر و فرمانداران انتظار می رود تحت هیچ فشاری و فقط با نیت کار برای مردم طرح های تعریف شده از اعتبارات آلایندگی را هزینه کنند.
خانچی این را هم گفته که نوروز امسال باید تحولی هماهنگ و چشمگیر را در مبلمان و ورودی شهرها شاهد باشیم و پرداخت عوارض آلایندگی فرصت خوبی برای تحول در این حوزه است. ببینیم و تعریف کنیم.
از تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه رفع نقص کنید
سرانجام یک ضلع تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه به بهره برداری رسید ( ضلع رفت از طرف جاده گلستان) و برگشت هم در حال اتمام و بهره برداری است.
اما همین اول کار، با عبور از روی آن دو بست سطح پل مشکل دارند و هنگام تردد خودرو صدا می کنند و انگار از جا کنده می شود که بهتر است آنها را به حال خود رها نکنند چون با عبور هر خودرو به پل ضربه وارد می شود و سرنشینان خودرو هم اذیت می شوند. یادمان باشد پل هائی داریم که پس از گذشت بیش از نیم قرن از ساخت آنها چنین وضعی ندارند و جا دارد حالا که پس از آن همه انتظار شهروندان در این شهر کاری شده در خصوص زیرسازی و انجام کارِ کارشناسی، کوتاهی نشود تا شیرینی پروژه در کام شهروندان بماند.
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : پسماندهای عفونی مجازات سارقین تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه اهواز