شماره خبر : 14456
منتشر شده در مورخ : ۲۶ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 18:45
راوی گفت: مهار رشد نرخ تورم و بهبود خدمات دهی، بهتر از افزایش حقوق جواب می دهد

راوی گفت: مهار رشد نرخ تورم و بهبود خدمات دهی، بهتر از افزایش حقوق جواب می دهد


در روزگاری که پول از هر زمان دیگر بی ارزش تر شده، واقعاً بحث یک میلیون تومان اضافه حقوق بازنشستگان این همه مهم است که تمام کانال ها و خبرگزاری ها هر روز آن را به عنوان مهم ترین خبر خود عنوان می کنند؟ گیرم که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه برای هر فرزند هم 100 هزار تومان اضافه شد، آیا این مبلغ پول یک شلوار یا دو عدد ماهی می شود؟ بزرگ نمایی این موضوع باعث باز هم گرانی بیشتر و تورم است. مگر نمی شود بدون این همه تبلیغات و سر وصدا، مبلغی به حقوق ها اضافه کرد؟ گویا نمایندگان موضوع دیگری برای عنوان کردن در جامعه ندارند که این همه اضافه حقوق را قبل از اجرا بزرگ می کنند. برخی از کارشناسان معتقدند اگر دولت به جای افزایش دستمزد، اقداماتی همچون کنترل قیمت ها، مهار رشد نرخ تورم و بهبود خدمات دهی انجام می داد تأثیر بهتری را در اقتصاد شاهد می بودیم.
یک تحلیل گر اقتصادی معتقد است با توجه به رشد نرخ تورم، دولت تصمیم گرفته حقوق کارکنان و بازنشسته ها را در نیمه سال بالا ببرد ولی آنچه اهمیت دارد منابع تأمین این افزایش دستمزد و مهم تر از آن، نحوه تأمین این منابع است.
وی می گوید : اگر افزایش حقوق با کمترین میزان، از طریق استقراض، چاپ پول و در مجموع خلق نقدینگی انجام شود، جای نگرانی دارد چون احتمال رشد تورم را در پی خواهد داشت، ضمن این که باید اقشار دیگر را هم در نظر داشت چون همه مردم حقوق بگیر نیستند و باید دید آنها کجا قرار می گیرند و چگونه با گرانی کنار می آیند، بنابراین قطعاً باید راهکارهای جایگزین برای این افراد اندیشید. باید توجه داشت که افزایش حقوق معلول است چرا که اگر علتی چون تورم وجود نداشته باشد، معلولی مثل افزایش حقوق هم شکل نمی گیرد که با پیامدهای پس از آن مواجه باشیم.
 
از خطرات و ضررهای نصب فیلترشکن ها غافل نباشیم
با وضعیتی که فضای مجازی و قطعی و اختلالاتی که به وجود آمده، مردم واقعاً نمی دانند کدام وسیله و راه ارتباطی بی ضرر است چون در مورد همه ابزارهای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، حرف و حدیث وجود دارد، از جمله در زمینه استفاده از فیلترشکن ها.
در این مورد رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی هشدار داده که : وی. پی. ان یا فیلترشکن ها، محلی برای نگهداری اطلاعات هستند و می توان از طریق آنها به اطلاعات تلفن همراه افراد دسترسی پیدا کرد و در صورت استفاده از آن ها باید مراقبت کامل انجام شود تا دیگران نتوانند به اطلاعات صاحبان گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کنند.
وی این را هم گفته که شهروندان می توانند پس از استفاده از فیلترشکن آن را قطع کرده، سپس از سایر بسترهای مجازی (پلتفرم) ها و برنامه های کاربردی و گالری خود رمز بگذارند و در صورت امکان با مراجعه به بخش تنظیمات، برنامه های کاربردی گوشی تلفن همراه خود را ارتقاء بخشند.
جهانشیری تأکید کرده : نباید هنگام خرید فیلترشکن، گوشی تلفن همراه خود را در اختیار هر فردی گذاشت و اجازه داد سرمایه های اجتماعی افراد به را حتی در معرض خطر قرار گیرد.
طبق تحقیقاتی که در خصوص معایب و مزایای استفاده از فیلترشکن های رایگان و پولی انجام شده، نزدیک به 30 درصد این سرویس های رایگان بعضاً حامل ویروس و بدافزار بوده اند و سیستم کاربرد را آلوده می کردند. در مواردی هم دیده شده اطلاعات کاربران را به صورت مخفی و غیر قانونی جمع آوری کرده و در اختیار افرادی دیگر قرار داده اند یا به فروش رسانده اند.
خلاصه این که VPN  می تواند بدون اجازه شما، تمام اطلاعات و محتوای سیستم را به سرور اصلی منتقل کند، بنابراین از دست رفتن داده ها می تواند به علت خطرات انتقال داده ها روی شبکه های عمومی متعدد باشد.
شریفی معاون اجرائی بهداشت استان شد
با حکم پژمان بختیاری پور معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور، مهرداد شریفی به عنوان معاون اجرائی بهداشت استان منصوب و معرفی شد.
شریفی که دانش آموخته دکترای مدیریت است، پیش از این رئیس بیمارستان سلامت اهواز بود. وی همچنین رئیس بهداشت غرب و شرق اهواز را در پرونده کاری خود دارد و منشاء تحولات قابل قبولی بوده است.
در شماره شنبه گذشته گفت و گوی راوی با شریفی و عملکرد وی در زمان ریاست بیمارستان سلامت درج شد. موفقیت ایشان را در سمت جدید و توفیق در خدمات حوزه سلامت خواستاریم و امیدواریم این انتصاب طلیعه ای برای ایجاد تحول در حوزه های شبکه های بهداشتی، فعال شدن طرح های گسترش و تحول سلامت، بکارگیری روش های علمی و مدیریتی در حوزه سلامت، پی گیری و نظارت بر عملکرد بخش شبکه بهداشتی، هماهنگی با سازمان های نظارتی و ایجاد انگیزه در کارکنان امور بهداشتی استان شود.

طرح مسکن ملی در خوزستان عملکردی نداشته ؟
در حالی که طرح مسکن مهر موفقیت آمیز نبود و همچنان مجتمع های نیمه کاره در شهرهای مختلف از جمله خوزستان وجود دارد، طرح یا نهضت ملی مسکن مطرح شد و متعاقب آن مردم در این طرح ثبت نام کردند به امید این که سرانجام صاحب خانه شوند و به مناسبت هفته دولت لیست استان ها و شهرهای دارای ظرفیت مازاد زمین منتشر شد. از جمله در خوزستان هم شهرهای دارای زمین مازاد اعلام شد که عبارتند از : آبادان، آغاجاری، رامشیر، سالند، شهر امام، باغملک، اروند کنار، سردشت، تشان، قلعه خواجه، شیرین شهر و رامین. اکنون یک سال از این برنامه می گذرد و معاون مسکن و ساختمان سازمان راه و شهرسازی خوزستان در پاسخ به این سوال که طرح نهضت ملی مسکن استان در چه مرحله ای است، جواب شفافی نداده و مشکلات سند زمین ها را عنوان کرد که قانع کننده نبود و لازم است در این مورد گزارش عملکرد یک ساله بطور شفاف به اطلاع مردم برسد.
 
 

برچسب ها : خدمات دهی افزایش حقوق حقوق