شماره خبر : 14483
منتشر شده در مورخ : ۲۹ مهر ۱۴۰۱
ساعت : 19:39
راوی گفت: مرغِ گران هم در بازار کم یا پیدا نمی شود!

راوی گفت: مرغِ گران هم در بازار کم یا پیدا نمی شود!


عجیب است که بعد از آن همه اقدامات برای ثابت نگهداشتن قیمت مرغ، وضعیت این ماده غذایی به سامان نرسید و به جای مهار قیمت آن، خیلی بیشتر از قیمت مصوب عرضه می شود ضمن این که به راحتی به دست مردم نمی رسد و فروشگاه ها غالباً مرغ کشتار روز در ویترین های خود ندارند. در این مدت هر کیلو مرغ که بالای 50 هزار تومان تعیین قیمت شده بود، به 60 هزار تومان و حالا از 70 هزار تومان هم بالاتر رفته و مسئولان به جای هر اقدامی برای حل مشکل، تنها راه جبران این وضع را افزایش عرضه مرغ منجمد دانسته اند.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان در پاسخ به چرایی وضعیت قیمت مرغ و کمبود آن گفته است : بعد از حذف یارانه های خرید نهاده های وامی و خرید آنها به قیمت آزاد از طرف مرغداری ها، باید انتظار این را داشت که مرغ گرانتر به دست مصرف کننده برسد. وی این را هم گفته 5/3 میلیون تن نهاده های دامی در انبارها و 5/1 میلیون تن در کشتی ها وجود دارد که اگر دولت بطور ویژه تر کار کند و این نهاده ها وارد بازار شوند، قیمت ها متعادل تر خواهد شد.
به گفته توحیدی، این نهاده ها ترخیص شده اند و شرکت های بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام که از زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی است باید در سطح ملی پی گیر موضوع باشند. البته این کل مشکل نیست که معاون استاندار گفته و نابسامانی و بی نظمی های دیگری هم در قضیه مرغ وجود دارد. از جمله تأخیر در فرستادن مرغ بعد از 43 روز به کشتارگاه ها توسط مرغداران که حالا مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به روسای جهاد کشاورزی استان ها، از جمله خوزستان خواستار برخورد با این گونه مرغداری ها شده است و مقرر شده اگر مرغداریها باز هم از ارسال مرغ به کشتارگاه ها ممانعت کنند با بهره گیری از ظرفیت بسیج پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی و با هماهنگی دادستانی استان ها، برخورد جدی اعمال و پرونده متخلفین به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شود. ببینیم و تعریف کنیم. 
چرا برای حل این همه مشکلات، قبل از مهر و بازگشایی مدارس فکری نکردید؟
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز خبر داده که 65 دستگاه اتوبوس خریداری شده که به ناوگان حمل ونقل شهری اضافه خواهد شد. وی وعده داد که با این افزایش اتوبوس مشکلات اتوبوسرانی اهواز مرتفع شود. در حال حاضر میزان معطلی مردم در ایستگاه ها زیاد است و به همین دلیل مردم نارضایتی دارند. چند مسافر در ایستگاه اتوبوس فلکه شهدا گله می کردند که نیم ساعت منتظر رسیدن اتوبوس هستند، در مبداء هم وضع از این قرار است و هر روز باید وقت زیادی را در ایستگاه های اتوبوس تلف کنند. تازه، این مرکز و بهترین نقطه شهر است و بنا به اظهار ساکنان مناطق دور افتاده شهر اتوبوس های شهری، هم کم هستند، هم دیر به دیر رفت و آمد دارند.
موضوع این است که چرا با این همه تابستان طولانی اهواز که به علت گرما، کمتر مردم تردد دارند، افزایش اتوبوس یا کارهای دیگر انجام نمی شود و همه چیز به بعد از مهر ماه موکول می شود چون گرفتاری مردم همین یکی نیست.
از جمله خرابی خیابان ها ( مثل پاداد و باهنر و ... ) باعث شده که هیچ راننده ای حاضر نمی شود سرویس مدارس آنجا را قبول کند چون می گویند باعث خرابی جلوبندی ماشین آنها می شود و اگر هم احیاناً پیدا شد، بیشتر از نرخ معمول دریافت می کند و چرا شهرداری در کنار کارهایی که در خارج شهر انجام می دهد، خیابان های تخریبی و حفاری شده را به حال خودروها کرده و قبل از بازگشایی مدارس در این مورد اقدام نکرده و همچنان این وضع ادامه دارد؟ برخی والدین دانش  آموزان هم از بی نظمی در تهیه لباس فرم مدارس ناراضی هستند. آنها می گویند لباس فرم بعضی مدارس را دیر سفارش داده اند، آن هم به جائی که توان این کار را ندارد و در نتیجه بچه ها با لباس های میهمانی به مدرسه می روند! آیا نمی شد این کار یکی دو ماه قبل از بازگشایی مدارس انجام شود و لباس ها را به جائی سفارش بدهند که قادر به انجام تعهداتش باشد؟
در بیمارستان ها نظارت شود که اصراری به انجام برخی عمل ها نباشد
قرار شده زایمان طبیعی در مراکز دولتی رایگان باشد. تا آنجا که به یاد داریم قبلاً هم رایگان بود و فقط پول لباس و تخت و این جور هزینه ها را می گرفتند، عمل سزارین چند میلیون تومان می شود که البته به افراد زیر پوشش بیمه هم تسهیلاتی تعلق می گیرد اما بهتر است در هر بیمارستان نرخ های مصوب در ویترین اطلاعیه ها نصب شود تا احیاناً به بیماران اجحاف نشود. ضمناً با توجه به این که معمولاً در زایمان ها، پزشک تشخیص می دهد که عمل باید طبیعی باشد یا غیر طبیعی، حق این است برای زایمان های غیر طبیعی هم کمک هایی به خانواده ها، خصوصاً اگر از قشر ضعیف یا کم درآمد بوده یا بیمه نباشند، بشود. نظارت بر بیمارستان های خصوصی هم لازم است تا اصرار و اجباری به انجام عمل غیر طبیعی نباشد که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مورد به منظور کمک به خانواده ها به موضوع اهمیت بدهد.
رسانه ملی، برنامه هایش را با ماه شادی ربیع الاول تطبیق دهد
ماه های محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم و با اندوه و اشک و ناله، دل تازه کردیم و با یاد اباعبدا... الحسین (ع) معرفت کسب کردیم. اکنون که ربیع الاول که بهار فصل هاست و در بین شیعیان به ماه شادی و سرور معروف است و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در این ماه واقع شده اند، جا دارد رسانه ملی سنت شکنی کند و مجموعه هایی مفرّح و برنامه هایی متنوع ارائه دهد و از این همه فیلم مربوط به چند دهه گذشته و سریال های غمگنانه پرهیز کند.

برچسب ها : گرانی قیمت مرغ رسانه ملی