شماره خبر : 14551
منتشر شده در مورخ : ۱ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 18:10
راوی گفت: همه می گویند سِرُم نیست، وزیر بهداشت و بقیه می گویند هست، مردم چه کنند؟

راوی گفت: همه می گویند سِرُم نیست، وزیر بهداشت و بقیه می گویند هست، مردم چه کنند؟


مدتی است کمبود سرم در استان بشدت وجود دارد و علیرغم نیاز افرادی که پزشک تزریق سرم به آنها را تجویز می کند، اما دسترسی به آن سخت و شاید غیر ممکن است. در این میان آنچه بیش از این کمبود مردم را عصبی می کند جواب ها و حرف های ضد و نقیض مسئولان و تأمین کنندگان سرم است که به برخی از آن ها اشاره می شود:
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: کمبود حاد و مدیریت نشده ای در زمینه سرم نداریم. تا پایان شهریور بیش از 115 میلیون واحد سرم توزیع می کنیم. تقریباً 40 تا 50 درصد بیش از میزان معمول سرم تأمین کرده ایم. ( شهریور که هیچ مهر هم آمد و رفت و تأمین سرم مورد نیاز اتفاق نیفتاد.)
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران : کمبود سرم کذب است.
عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور : جامعه پزشکی و مردم باید به این امر واقف باشند که لزوماً برای رفع هر مشکل نیاز به تجویز و مصرف دارو از جمله سرم نیست و گاهی اوقات با رعایت یک سری از اصول می توان به هدف درمانی مطلوب دست یافت. ( به این ترتیب باید به پزشکان تأکید شود دارو و خصوصاً سرم برای بیماران تجویز نکنند و عواقب این کار هم متوجه این عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خواهد بود.)
وزیر بهداشت و درمان : اخیراً مشکلات کمبود سرم و دارو به ویژه سرم اعلام شد که بلافاصله تمهیدات ویژه ای صورت پذیرفت تا این مشکل برطرف شود و هم اکنون نه تنها هیچ گونه کمبودی در بحث سرم و دارو نداریم، بلکه اضافه تر از میزان پیش بینی شده ذخیره داریم تا در صورت نیاز بلافاصله در اختیار ایستگاه های سلامت متقاضی قرار بگیرد. ( پس این داروخانه ها مرض دارند مردم را اذیت می کنند و می گویند سرم موجود نیست، چرا اینها را به خاطر پنهان کردن سرم که آقای وزیر مدعی است کمبودی در بحث سرم نداریم و حتی اضافه تر از میزان پیش بینی شده داریم، مآخذه نمی کنند؟)
و اما مدیر نظارت فرآورده های داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همین شنبه شب در بخش خبری ساعت 23 شبکه استانی در پاسخ به این که چرا سرم در داروخانه ها نیست، ابتدا گفت کمبود سرم به علت گرما و مصرف بالاتر از تولید است. بعد گفت دلیل کمبود این است که سرم در استان تولید نمی شود و از خارج از خوزستان وارد می کنند، اما بعد موج عوض کرد و منکر کمبود سرم شد و گفت سرم در داروخانه ها موجود است و هر داروخانه ای عرضه نکرد به ما خبر بدهید تا برخورد کنیم.
بالاخره چی؟ چه چیزی را باید به شما خبر بدهند؟ مردم که داد می زنند نیست و داروخانه ها می گویند سرم نداریم. منتظر چه هستید، بفرمائید اگر می توانید برخورد کنید!
 شورای شهر، شهردار و نمایندگان اهواز، تصدق سر حاشیه نشینان کمی هم به داخل شهر برسند!
رئیس شورای شهر اهواز و معاون خدمات شهری بازدیدهایی از مناطق حاشیه ای شهر انجام می دهند و خبرهای آنها را رسانه ای می کنند. برخی نمایندگان اهواز هم به روستاها می روند و با ساکنان آنها گفتگو کرده و مشکلاتشان را پی گیری می کنند. خیلی هم خوب است و کار به جائی است اما سوال این است که چرا آقایان از نقاط مرکزی این کلانشهر هم بازدید ندارند و به فریاد اهالی مناطقی که خیابان های آنها به خاطر حفاری هایی که شده به صورت شخم زده مانده و رفت و آمد در آنها غیر ممکن است، نمی رسند و از وضعیت نابسامان این مناطق بازدید ندارند؟ آیا چنین سیاستی که تمام توجه را به روستا و حاشیه شهر معطوب کرده اند، موید آن نیست که مردم عقیده دارند، آراء اعضا شورای شهر و نمایندگان مجلس متعلق به روستاهاست و در شهر میزان مشارکت در انتخابات اندک است؟ عجیب است که متولیان امور در شهر یعنی استانداری، فرمانداری اهواز، سازمان بازرسی و ... هم در این مورد حرکتی از خود نشان نمی دهند در حالی که مناطقی از شهر به مراتب بدتر از روستاها دارند و خانه های مردم بر اثر خرابی خیابان ها غرق در خاک است.
کشاورزان پشت و پناهی ندارند، همه چیز به کام دلال هاست!
نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان موجب شده که کشاورزان درآمدشان پائین بیاید، کشور هم از این بابت ارزآوری نداشته باشد. تا کی باید در استانی مثل خوزستان با این همه ظرفیت ها و نعمت های خدادادی، به خاطر برخی سوء مدیریت ها و فقدان دلسوزی و نبود مدیران آگاه به مسایل یا نداشتن جسارت در کار، از قائله پیشرفت عقب بماند؟
نکته دیگر این که خرید تضمینی برخی محصولات مثل خرما که فقط یک نوع آن خریدار دارد (استعمران) کشاورزان را بیش از پیش متضرر می کند چرا که اگر خرید توافقی در کار نباشد چون تجهیزات نگهداری وجود ندارد، خرما روی دست کشاورز می ماند و به مصرف خوراک دام می رسد. البته وقتی صحبت از خرید توافقی است یعنی همه چیز به کام دلال هاست و آنها هستند که حرف اول و آخر را می زنند و هر طور اراده کنند کشاورز را می دوشند و به تباهی می کشند. در این میان مدیران و مسئولان مرتبط با کشاورزان در کجای ماجرا قرار دارند و چرا به داد این قشر زحمتکش نمی رسند؟
 تبلیغ عطر توسط مجری کارشناس فوتبال برتر، سقوط و اُفت برنامه های تلویزیون
این روزها تمام مجربان برنامه های تلویزیونی ویزیتور و تبلیغ کننده کالاها شده اند و صدا وسیما در تسخیر صاحبان کالاهایی است که تبلیغاتشان را به جعبه جادوئی داده اند، آن هم با چه هزینه های نجومی، حالا مثلاً در برنامه آشپزی مجری تبلیغ قابلمه ها را بدهد، یک چیزی اما این که در برنامه فوتبال برتر اول گزارش ورزشی، بین دو نیمه و بعد از بازی، مجری کارشناس برنامه مرتب تبلیغ عطر بکند، خیلی اُفت دارد. یادمان هست یک زمانی نه چندان دور برنامه نود چه جاذبه هایی داشت و پر تماشاچی ترین برنامه تلویزیون بود، حالا حتی برنامه های ورزشی هم به انحصار آگهی های تجارتی درآمده اند البته سایر برنامه ها هم به این وضعیت دچار شده اند و حتی برنامه طبیب، لابه لای گفتگو با پزشکان، هر چی دلشان بخواهند تبلیغ می کنند، آن هم توسط مجری.
 

 

برچسب ها : سِرُم وزیر بهداشت دلال ها