شماره خبر : 14658
منتشر شده در مورخ : ۶ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 19:4
راوی گفت: با اطلاع از شیوع سرماخوردگی، نباید کلاس های ابتدائی بازگشایی می شد

راوی گفت: با اطلاع از شیوع سرماخوردگی، نباید کلاس های ابتدائی بازگشایی می شد

حامیان نمایندگان در زمان انتخابات، باید پاسخگوی عملکردشان باشند
سکوت و رکود اطلاع رسانی و دفاغ از منافع مردم توسط نمایندگان فعلی شاید در هیچ دوره ای از مجلس به حد این دوره محسوس نبوده و چنین وضعیتی از سوی نمایندگان مورد  انتظار نیست. در این مورد کسانی که در زمان انتخابات سنگ افرادی را که قصد شرکت در انتخابات را داشتند به سینه زدند، یعنی برای آنها موقعیت ایجاد کردند، ستاد راه اندازی نمودند، برایشان برنامه ریزی و حمایت های بی دریغ کردند، حالا باید پاسخگوی عملکرد آقایان باشند.
حامیان کاندیداهای نمایندگی کسانی بودند که مردم به آنها اعتماد داشتند و به نظرشان احترام می گذاشتند و به این دلیل که این حامیان ریش گرو گذاشتند، مردم به آنها رأی دادند و وقت ان است که این آقایان اگر می بینند نمایندگانی که با پشتیبانی آنها به مجلس رفتند عملکرد خوبی دارند بگویند اینها باعث سربلندیشان شده اند اما چنانچه فقط هدفشان رفتن به مجلس بوده و بعد از آن که به مرادشان رسیدند، احساس تکلیف در برابر مردم نمی کنند و در امتحان قبول نشده اند، شرمنده مردم باشند. باید معلوم شود با توجه به چه ویژگی هایی لیست تهیه کردند و ائتلاف نمودند و این افراد را به خانه ملت رهسپار کردند! البته هنوز هم خیلی دیر نشده و شاید بهتر باشد حامیان نمایندگان آنها را متوجه وظایفی که در قبال رأی دهندگان ( و آنها هم که رأی ندادند) دارند، بکنند و تا فرصت باقی است برای مردم و استان کاری بکنند تا این همه شاهد در جا زدن در تمامی مراحل نباشیم.
کم تحرکی مدیران و دعوت نکردن خبرنگاران به جلسات باعث رکود خبری با محتوا شده است
مدتی است رسانه های استان، به خصوص خبرگزاری ها تحرک و اشتیاق سابق را برای کسب خبر دست اول و اثر گذار ندارند و عملکرد آنها در انعکاس خبرهای یکنواخت و ارسالی از برخی روابط عمومی ها خلاصه می شود که حیف است چنین وضعیتی داشته باشند. یادمان نرفته که در گذشته ای نه چندان دور، جلسات خبری چه در استانداری و چه در سایر سازمان ها، با حضور انبوه خبرنگاران در سالن و کنار مدیران و مسئولان همراه بود و پس از اتمام جلسه، خبرنگاران مسئولان حاضر در نشست را دوره می کردند و سوال های گوناگون از آنها می پرسیدند و گزارش های خود را با توضیحات آنها کامل و به صورت جامع انعکاس می دادند، حالا چه شده که در نشست های مثلاً شورای آموزش و پرورش، اشتغال، مسکن و ... خبری از خبرنگاران نیست یا به تعداد خیلی کم و گزینشی دیده می شوند. شاید یک دلیل عمده این وضعیت دعوت نکردن از خبرنگاران توسط میزبانان جلسات است که حتماً آنها هم دستور از بالا را اجرا می کنند. خبرهایی که هدایت شده و شسته رفته از طرف روابط عمومی یک دستگاه ارسال شود و خبرنگار دعوت نشده باشد، ارزش خبری ندارد و همکاران رسانه ای به ویژه خبرگزاری ها که دارای خبرنگار مستقل هستند و خاطره خوبی از متنوع بودن اخبار آنها را داریم نباید به این وضع رضایت بدهند و راضی نشوند خمودگی برخی مدیران استان و کم تحرکی که در اکثر دستگاه ها حاکم شده به کار آنها لطمه بزند. همین طور اگر دوستان خبرنگار با پاسخگو نبودن مدیران در برابر سوال ها و تماس های آنها مواجه اند، بهتر است موضوع را اطلاع رسانی کنند، هر چند در برابر هر سکوت خبری ما وظیفه داریم به عنوان رسانه های استان خلاء خبری را با تهیه گزارشهای مردمی یا گفتگو با مراجعین ادارات و دستگاه ها پر کنیم.
تغییر ساعت اداری برای خانم های شاغل مشکل آفرین است، تجدید نظر کنید
تعیین ساعت اداری از هشت صبح تا چهار بعدازظهر (16) همچنان مورد نارضایتی کارکنان ادارات و خانواده های آنهاست. به خصوص این وضعیت برای خانم های شاغل مشکل آفرین شده است. آنها می گویند یک مادر وقتی از صبح تا نزدیک غروب از فرزند یا فرزندانش دور باشد، مشکلات زیادی برای خانواده پیش می آید. آنها که کودک را به مهد کودک می برند، ظهر که شد باید بروند او را بیاورند و به خانه ببرند اما در حالی که مادر شاغل و باید تا دیر وقت در اداره بماند، نمی داند چه باید بکند و ضرورت تجدید نظر در تغییر ساعت کار ادارات کاملاً محسوس  است.
این که دلیل این تغییر ساعت را تداخل ترافیکی کارکنان ادارات با مدارس عنوان کرده اند، نمی تواند یک نظر کارشناسی باشد چون کارمند برای آن که به موقع به اداره برسد، از خود مایه می گذارد و زودتر از خانه خارج می شود تا تأخیر در ورود  نخورد. اگر تهران چنین برنامه و ساعات اداری تعیین کرده، ترافیک تهران با اهواز اصلاً قابل مقایسه نیست چرا که در پایتخت جا به جائی با خودرو در شهر خیلی طول می کشد و مقایسه راه ها و ترافیک آنجا با خوزستان و کلانشهر اهواز به هیچ وجه کارشناسی نیست چون طولانی ترین راه اگر هم با ترافیک برخورد کند، بیشتر از 20 دقیقه طول نمی کشد. حالا مشکلات دیگر نظیر گرسنه ماندن کارکنان به خاطر حذف ناهار که چه بسا مسائل گوارشی را به همراه دارد بماند.
با اطلاع از شیوع سرماخوردگی، نباید کلاس های ابتدائی بازگشایی می شد
همان طور که پیش بینی می شد، شیوع سرماخوردگی پائیزه موجب شد که خیلی از بچه های دبستانی به این بیماری که بسیار سخت و به قولی از کرونا هم شدیدتر است دچار شوند و ناگزیر به نرفتن مدرسه شده اند. با توجه به این که پیش بینی شده بود  آنفولانزا در پائیز شیوع خواهد کرد، آیا بهتر نبود از بازگشایی مدارس، خودداری یا لااقل کلاس های ابتدائی را با تأخیر راه اندازی می کردند که بچه های مردم مریض نشوند، آن هم زمانی که برخی داروهای لازم کمیاب شده و بچه های بیمار شرایط سختی را می گذرانند؟

برچسب ها : شیوع سرماخوردگی تغییر ساعت اداری نمایندگان