شماره خبر : 14683
منتشر شده در مورخ : ۷ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 19:17
راوی گفت: پل عنافچه قرار بود در مدت 5 ماه ساخته شود اما 4 سال است ساخته نشده!

راوی گفت: پل عنافچه قرار بود در مدت 5 ماه ساخته شود اما 4 سال است ساخته نشده!

تکلیف خانواده ها با شیوع آنفلوآنزا در مدارس چیست؟
سرپرست معاونت بهداشت علوم پزشکی اهواز گفته : موارد ابتلا به علائم حاد تنفسی فوقانی افزایش یافته و 40 درصد تست های آنفلوآنزا مثبت هستند.
به گفته وی 30 درصد مبتلایان زیر 15 سال سن دارند که این یعنی افراد بیمار جمعیت دانش آموزی هستند. ضمناً از ابتدای مهرماه تاکنون سه فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در خوزستان گزارش شده است. به این ترتیب مدارس کانون شیوع بیماری آنفلوآنزا شده و خانواده ها نمی دانند تکلیفشان چیست. یا باید بچه ها را بدون مجوز و اعلام تعطیلی به مدرسه نفرستند تا مریض نشوند، یا اگر روانه مدرسه کنند، باید خطر درگیر شدن با بیماری فرزندشان را بپذیرند. آیا بهتر نیست مسئولان آموزش و پرورش با مشورت کارشناسان و همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان، راه حل منطقی برای حل مسأله پیدا کنند؟
با ورود دارو، ثابت شد کمبود تولید داریم، با مردم صادق باشید
در حالی که چند روز پیش وزیر بهداشت به مردم اطمینان داد که دارو به میزان کافی در کشور وجود دارد و جای نگرانی نیست اما مسئولان بهداشتی کمبود برخی داروها از جمله سرم و آنتی بیوتیک را تأیید کردند، حالا سخنگوی وزارت بهداشت از ورود محموله ای شامل سه و نیم میلیون عدد انواع آنتی بیوتیک اطفال، اریترومایسین و ... از طریق هند به کشور خبر داده است. در این مورد گفته شده : سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخلی داروست، اما هر گاه نیاز بازار توسط تولید کنندگان تأمین نشود، مجوز واردات دارو صادر خواهد شد.
این شد یک حرف منطقی و ای کاش مسئولان همواره به این شکل با مردم روراست باشند و واقعیات را بپذیرند و بهتر بود آقای وزیر به جای انکار کمبودها اعلام می کرد برای خرید دارو اقدام شده و محموله در راه است تا خیال مردم راحت شود چرا که هر قدر مدیران و مقامات کشوری با صداقت حقایق را با مردم در میان گذارند، جامعه بیشتر احساس امنیت در همه زمینه ها خواهد کرد. حالا مانده توزیع عادلانه داروی وارداتی تا تمام استان ها از جمله خوزستان بطور مساوی یا بستگی به نسبت نیازها و شدت و ضعف بیماری توزیع شود.
مدیران جدید شهرداری ثابت کنند بدرد این کارها می خورند
در نشست شورای اداری شهرداری اهواز، انتصابات جدید این اداره به شرح زیر  اعلام شد : امیر آهن جان با حفظ سمت به عنوان مدیر کل پشتیبانی، قارونی سرپرست مشارکت های مردمی، شمس معاون خدمات شهری، اسدالهی رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز.
انتصابات در هر سازمان و دستگاه زمانی موثر واقع خواهد شد که مردم اثرات تغییرات را حس کنند و این امر در شهرداری که امور شهر را در اختیار دارد، بیش از هر جای دیگر مهم است. در بین انتصابات جدید، معاونت خدمات شهری و رئیس سازمان پارک ها بیش از سایرین می توانند در تغییرات شهری خود را نشان دهند، به خصوص معاونت خدمات شهری که امور نظافت و سامان دهی پیمانکاران جمع آوری زباله را هم عهده دار است و باید دید با ترکیب جدید مدیریت در سازمان های شهرداری، می توان به اهواز بهتری امید داشت. در بحث مشارکت های مردمی هم تاکنون عملکرد قابل توجهی دیده نشده مگر این که سرپرست جدید بتواند در این مورد تحولی ایجاد کند.
آمار فله ای برای فعال شدن واحدهای راکد ندهید
استاندار خوزستان گفته : از سال گذشته در مجموع فعالیت های مختلف ( صنعتی و کشاورزی) حداقل 162 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد، فعال شده اند و به طور کامل به چرخه تولید بازگشته اند. پیش از این  گفتیم که کلی گویی، راحت ترین نوع خبر رسانی است اما اثری ندارد. بنابراین چنین خبرهایی که می تواند امیدوار کننده باشند باید به تفکیک و مستند اطلاع رسانی شوند و چه بهتر که برای اثبات صحت خبر، برنامه بازدید خبرنگاران از این واحدها از طرف روابط عمومی استانداری یا شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شود. ضمناً پیشنهاد می شود فهرست واحدهای راکد یا نیمه فعال هم اعلام و از مردم دعوت شود هر کس توان فعال کردن بخشی یا حتی یک واحد را دارد، پا جلو بگذارد و تسهیلاتی هم که به آنها تعلق می گیرد عنوان شود تا مشوقی برای متقاضیان باشد.
حاشیه کارون نباید محلی برای حضور احشام باشد
شهروندان اهوازی این روزها از حضور گسترده احشام، به خصوص گاومیش ها در حاشیه رودخانه گله مند بوده و در شگفت هستند که چرا شهرداران  مناطق محدوده کارون از این تعرض آشکار جلوگیری نمی کنند.
حالا شهردار اهواز گفته طرحی پیش بینی شده تا در چهار مقطع از رودخانه در حاشیه بین ساحلی و رودخانه به مساحت 105 هکتار، اجرا شود و زنده سازی حاشیه کارون شامل دیوارکشی و ایمن سازی رودخانه برای جلوگیری از ورود احشام بخشی از این طرح است که فعلاً در مرحله مطالعات و پس از آن به مناقصه گذاشتن خواهد بود. در این مورد 2 نکته قابل اهمیت است : یکی این که تا زمان اجرای طرح نباید وضع به شکل موجود یعنی وجود احشام در حاشیه کارون ادامه داشته باشد. دیگر اینکه در قضیه دیوارکشی باید توجه داشت که این دیوار مانع از دید و منظر رودخانه نشود چون از این موضوع خاطره خوبی نداریم و زمانی که جاده ساحلی را کشیدند، آنقدر ساحل کارون را بالا بردند که اکنون جلوی رودخانه سد شده در حالی که می شد به 
 پل عنافچه قرار بود در مدت 5 ماه ساخته شود اما 4 سال است ساخته نشده!
پل عنافچه که تنها راه ارتباطی دهستان عنافچه با ملاثانی و مناطق دیگر است در بارندگی سال 97 به علت بالا آمدن سطح رودخانه، زیر آب رفت.
ابتدا نماینده مردم اهواز (یوسفی) گفته بود 120 میلیارد ریال برای ساخت این پل در نظر گرفته شده اما موضوع رها شد. پس از آن مقرر شد با تخصیص 80 میلیارد ریال ورق های فولادی پل با همکاری فولاد اکسین در مدت 5 ماه انجام شود. اما تاکنون این پروژه اجرا نشده است. در حال حاضر تنها راه ارتباطی مردم این منطقه همان پل شناوری است که ارتش نصب کرده اما با بالا آمدن سطح رودخانه، زیر آب می رود، نمایندگان مردم اهواز چگونه با توجه به وجود چنین مشکلاتی برای مردم می توانند شب راحت بخوابند و به فکر ساکنان عنافچه که هر آن ممکن است حادثه مرگباری برای آنها رخ دهد، نباشند؟
 
 

 

برچسب ها : پل عنافچه واحدهای راکد استاندار خوزستان شهروندان اهوازی