شماره خبر : 14797
منتشر شده در مورخ : ۱۴ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 13:35
راوی گفت: 5 ماه است بنزینِ سوپر و یورو 4 در اهواز توزیع نشده، اگر هست آدرس بدهید

راوی گفت: 5 ماه است بنزینِ سوپر و یورو 4 در اهواز توزیع نشده، اگر هست آدرس بدهید


براساس تحقیقات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات سرطان، بنزین از جمله ترکیباتی است که در فهرست خطرناک ترین مواد سرطان زا قرار دارد. از اینرو سازمان حفاظت محیط زیست با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم، اصلاح سوخت توزیعی در کشور و توزیع سوخت استاندارد یورو 4 را در دستور کار خود قرار داد.
با مصوبه دولت، توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 از ابتدای پارسال در اصفهان و شیراز و از ابتدای مهر در شهرهای اهواز و مشهد از ابتدای آذر انجام شد ( یعنی قرار بود که اینطور شود) حالا یک عضو هیأت مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور مدعی شده حدود 5 ماه است یک قطره بنزین یورو 4 و سوپر در کلانشهر اهواز توزیع نشده و پی گیری های انجام شده از شرکت پخش فرآورده های نفتی کشور و استان بی اثر بوده است.
متأسفانه با وجود پالایشگاه آبادان، بنزین یورو 4 و سوپر از پالایشگاه شازند اراک باید به اهواز ارسال شود که چنین اتفاقی رخ نداده است و در جایگاههای سوخت خوزستان فقط بنزین معمولی عرضه می شود که هم هوای اهواز آلوده تر می شود و هم مصرف این بنزین برای خودروها زیانبار است. 
جالب است که هر وقت هم صحبت از نبود بنزین سوپر و یورو 4 می شود، جواب داده می شود که خیر این طور نیست و بنزین در اهواز عرضه می شود، نکند جایگاه های نامرئی سوخت در این کلانشهر وجود دارد که فقط خواص از آن خبر دارند! تازه همین بنزین معمولی هم با زحمت و در صف ها عرضه می شود چون خیلی از نازل های بنزین در کلانشهر اهواز خرابند و فروش بنزین به خودروها به کُندی انجام می شود. اگر روابط عمومی فرآورده های نفتی توضیحی در این باره دارد بهتر است علت نبود بنزینِ سوپر و یورو 4 را اطلاع رسانی کند و آدرس بدهد که کجا عرضه می شود.
سندهای حکمرانی باید اجرائی شوند نه اینکه خاک بخورند
اعتقاد بر این است که حکمرانی یک اصل ثابت نیست و با توجه به شرایط زمان باید به روز رسانی شود و ایده های جدید مطرح و به اجرا درآید، ضمن این که وقتی اشکالاتی در سیستم به وجود آمد، الزاماً نباید همه چیز عوض شود  و فلاسفه معتقد به اصلاح اند، اما تغییرات باید بنیادی باشند. اگر اصلاح مد نظر نباشد، مشکلاتی که انباشت شده و همه را شامل می شوند، سر درآورده و چنان وضعیتی پیش می آید که مهار آن مشکل و زمان برخواهد بود. 
کشورها معمولاً برای اداره صحیح مملکت داری و حکمرانی، سندهایی دارند که البته به آن عمل می کنند، بدیهی است که ما هم داریم اما این سندها نباید در بایگانی ها خاک بخورند. این سندها باید بر پایه فنون و استانداردهای لازم و تجربه شده باشند و در آن ها نقاط ضعف و قوت به خوبی گنجانده شده و هدف از تدوین آن مشخص شود. مسلماً ما قادر نیستیم با اصول جامعه شناسی و راهکارهای فلاسفه «مدینه فاضله» در کوتاه مدت و شاید در دراز مدت داشته باشیم  اما بطور نسبی که می توانیم بر مشکلات فائق آئیم و برنامه ریزی صحیحی بکنیم و انحراف ها و اشتباهات را کم کنیم تا تبدیل به زخم هایی در جامعه نشوند.
شکاف های اجتماعی دارای گسل هستند که اگر به آنها توجه نشود، تبدیل به زلزله های اجتماعی و اقتصادی خواهند شد و برای نجات جامعه از گسستگی لازم است هر کس به سهم خود یاد بگیرید که موثر واقع شود و از مرزها حفاظت کند چون مرزها فقط جغرافیائی نیستند و مرز اخلاقی از این جمله است. 
نکته دیگر این که یکدست بودن ملت نباید ایده آل حاکمان باشد بلکه یکپارچه بودن مهم است. باید برای همه جور افراد با سلایق و نظرات مختلف برنامه ریزی شود و جامعه پذیر بود و به قوانین استاندارد، احترام گذاشت.
در فرهنگ حکمرانی همه باید یاد بگیرند کار خود را انجام دهند و نخبگان و فرهیختگان و افراد فاضل در اتاق فکر بنشینند و طوری برنامه ریزی کنند که مردم را به یکدیگر پیوند دهند.
با سخنرانی و «باید» های معاون استاندار، سهمیه آرد اهواز اضافه نمی شود
تشکیل کارگروه ها در استان معمولاً به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه های مختلف و تصویب راهکارهای رفع آنهاست و قرار نیست در نشست های این کار گروه ها، رئیس جلسه از وضعیت موجود گله گذاری و مقداری «باید» تحویل حاضران و مردم بدهد. مثلاً در همین جلسه اخیر کار گروه آرد و نان، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری با انتقاد از تشکیل صف های طولانی خرید نان مقابل نانوائی ها، گفته تعداد واحدهای نانوایی در خوزستان به نسبت جمعیت در مقایسه با استان های دیگر کمتر است، سرانه مصرف آرد هم «باید» افزایش یابد چون سهمیه آردی که به خوزستان تعلق گرفته پائین است.
وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خواست «پیگیر» افزایش سهمیه آرد استان خوزستان باشد.
خودمانیم عنوان کردن این مسائل در کارگروه آرد و نان، چه دردی را دوا می کند؟ شما باید با فرماندار اهواز بنشینید و تصمیم بگیرید که نانوایی ها را اضافه کنید منتهی بعد از افزایش سهمیه آرد که آن هم جنابعالی باید بلند شوید بروید تهران و این کار را با معاون امور هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور تمام کنید و گرنه ایشان که صدای جنابعالی را از داخل سالن جلسه نمی شنود و تا خودتان پای کار نباشید سهمیه آرد اضافه نمی شود و معاون وزیر دلش برای ما نمی سوزد که به دستور شما پی گیر موضوع باشد! یادش بخیر در همین اهواز یک شورای آرد و نان در بخشداری و فرمانداری داشتیم و دبیر شورا یک تنه همه این کارها و «باید» ها را انجام می داد. در اتاقش هم به روی نانواها باز بود، چنان بازرسی از نانوایی ها هم داشت که کسی جرأت کم فروشی، گرانفروشی و آرد فروشی نداشت. اگر قبول ندارید بفرمائید صورتجلسات و عملکرد قدیمی های آرد و نان را در بایگانی فرمانداری مطالعه کنید.

برچسب ها : بنزینِ سوپر و یورو 4 5 ماه است بنزینِ سوپر و یورو 4 در اهواز سهمیه آرد اهواز گرانفروشی آرد فروشی