شماره خبر : 14971
منتشر شده در مورخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 9:36
راوی گفت: مقصرین کمبود پارکینگ در اهواز شهرداری و شورای شهرند

راوی گفت: مقصرین کمبود پارکینگ در اهواز شهرداری و شورای شهرند

 سرکشی استاندار به پروژه ها باعث ایجاد تحرک در فرمانداران خواهد شد
مهمترین عاملی که می تواند ضامن پیشرفت پروژههای عمرانی که رفاه مردم نیازمند را در بردارد، باشد، نظارت و به خصوص سرکشی مدیران مسئول از استاندار گرفته تا زیر مجموعه ها، بطور مستمر است، وقتی این پروژه ها هم از اولویت های دولت باشد، این مهم بیشتر نمود دارد. مثلاً نهضت ملی مسکن را در نظر بگیرید که به منزله آبروی دولت است چون روی این پروژه خیلی حساب باز کرده.  ‌
خوبست مثلاً استاندار بگوید چند بار از پروژه های نهضت ملی مسکن بازدید کرده و وضعیت و پیشرفت کار را از نزدیک دیده، با پیمانکاران حرف زده، کمبودها را بررسی و دستور رفع آنها را داده، هر چند اگر هم هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، همین که ایشان به کارگاه سر بزند، پیمانکار می اندیشد که این کار مورد توجه نماینده عالی دولت است و با حساسیت بیشتری کار را ادامه می دهد. مثل اینست که شما خانه ای در حال ساخت داشته باشید، اگر بالای سر سازنده باشید. کار خوب پیش می رود اما اگر همه چیز را به حال خود بگذارند، پیشرفتی در حد انتظار را نخواهید دید.
بنا به اعلام مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان، سهم استان خوزستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن 6 هزار واحد مسکونی است که 3 هزار و 500 واحد آن قبلاً شروع شده و مابقی پس از طی مراحل صدور پروانه به مرحله ساخت می رسد و زمان بندی بنیاد مسکن برای بهره برداری، سال 1402 است.
منظور این که بازدید شخص اول استان از پروژه های در  دست اجرا، هم برای مدیران مرتبط با طرحها دلگرمی ایجاد میکند، هم مشوق سازنده‌هاست تا اگر در اجرا مشکلی دارند، مطرح کنند و امیدوار به رفع آنها باشند. یادمان باشد، اگر استاندار حرکت نکند، فرمانداران هم تحرکی نخواهند داشت.
در عصر ارتباطات، پاسخگویی <اطلاعیه‌ای> مطلوب مردم نیست
بزرگترها به یاد دارند که در دهه 60 رسانه ها و فضای مجازی مثل امروز نبود و مسئولان برای اطلاع رسانی، بیانیه صادر می کردند، اما حالا که وضع به کلی تغییر کرده، در مواقعی که رخدادی را شاهد هستیم مردم انتظار پاسخگویی رو در رو و شفاف دارند چون عصر بیانیه گذشته است.  ‌
قضیه کدورت و قطعی آب پس از بارندگی است و این کهپس از گذشت چند روز از این اتفاق یکی از مسئولان سازمان آب و برق ( و نه مدیر عامل) در این باره توضیحی که نه اطلاعیه ای داده و خاطر مردم را آسوده کرده که آب غدیر هیچ مشکلی ندارد و از مدار خارج نشده و از آب کارون به جای کرخه استفاده نشده است. 
در این باره که بنده خدا مدیر عامل آبفا هر روز پاسخگوست و چگونگی وضعیت آب را مرتب گزارش می دهد و اگر شبکه استانی اراده کند شب و روز جلوی دوربین و میکروفن خبرنگارشان می رود و جوابگو است. منظور این که در مقطع فعلی یعنی عصر ارتباطات که رسانه ها زبان گویای مردم هستند (به شرطی که قدر خود را بدانند و به وظایفشان عمل کنند) مدیران باید به صورت پرسش و پاسخ مسائل مربوط به حوزه کاری خود را پاسخ دهند چون مردم کار به دستگاه یا سازمان ندارند و انتظار اینست که مدیر مسئول متناسب با پیشرفت رسانه ها با مخاطبان ارتباط داشته باشد.
ببینیم مدیر عامل مناطق نفت خیز طلسم جمع آوری گازهای مشعل را می شکند؟
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفته: پروژه‌های جمع آوری گازهای مشعل با مشارکت پالایشگاه گازبید بلند خلیج فارس در حال اجراست.  ‌
وی این را هم گفت که زمان اجرای پروژه ها برای ما حیاتی است و انتظار اینست که شاهد اجرای بهنگام از این پروژه های جمع آوری گازهای مشعل باشیم.
خدا می داند این چندمین بار در سال های اخیر است که یک مسئول نفتی وعده جمع آوری گازهای مشعل را می دهد و انتظار داریم این بار مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز به قولش وفا کند و منتظر رسیدن دهه فجر می مانیم تا ببینیم چقدر ایشان خوش قول خواهد بود.
مقصرین کمبود پارکینگ در اهواز شهرداری و شورای شهرند
جانشین فرماندهی راهنمائی و رانندگی اهواز گفته : کمبود پارکینگ در نقاط پر تردد این کلانشهر سبب شده خودروها به صورت دوبل توقف کنند.
به گفته سرهنگ طولابی، بعد از مسدود شدن خیابان سلمان فارسی به دلیل اجرای طرح قطار شهری، مطبها و مجتمع‌های پزشکی به منطقه کیان پارس منتقل شدند و همین امر سبب ایجاد ترافیک های سنگینی در محدوده این منطقه شد.  ‌
وی از شهرداری خواست در اجرای طرح پارکینگ طبقاتی خیابان طالقانی و سایر خیابان ها و مناطقی که مشکل پارکینگ وجود دارد، تسریع کند.
به عرض جناب سرهنگ می رساند که در حال حاضر نه تنها خیابان های مرکزی شهر، بلکه در سایر مناطق و همان کیان پارس نبود پارکینگ باعث توقف دوبل و سوبل خودروها می شود و این معضل به آن جهت است که در ساخت مجتمع های تجاری، پارکینگ دیده نمی شود و طبقه زیرین ساختمان ها که قاعدتاً باید پارکینگ باشد، باز هم به تجاری تبدیل می شود چون مالک تشخیص می دهد پرداخت جریمه ( که اغلب از سوی عوامل شهرداری توصیه و پیشنهاد می شود) به صرفه تر از احداث پارکینگ است، بنابراین در قضیه کمبود پارکینگ، مقصر اصلی از قدیم شهرداری است و شورای شهر هم که به این موضوع ورود نمی کند در این تقصیر سهیم است.
انتصاب یک لیسانس ادبیات برای معاونت ورزشی آموزش و پرورش فاجعه است
یک فرهنگی دلسوز در تماس با راوی عنوان کرد که قرار است یک لیسانس ادبیات به عنوان معاونت ورزشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان منصوب شود. 
اگر این اتفاق بیفتد باید فاتحه فعالیت های ورزشی در آموزش و پرورش را خواند که امیدواریم چنین نشود.  ‌
شایسته است روابط عمومی آموزش و پرورش استان موضوع را بررسی و صحت و سقم آن را اطلاع رسانی یا از انجام چنین انتصاب غیر کارشناسی جلوگیری شود.




 

برچسب ها : كمبود پاركینگ پاركینگ در اهواز شهرداری و شورای