شماره خبر : 14973
منتشر شده در مورخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 9:39
راوی گفت: کلینیک ها و پزشکان غیر مجاز زیبائی را معرفی کنید تا مردم به آنها مراجعه نکنند

راوی گفت: کلینیک ها و پزشکان غیر مجاز زیبائی را معرفی کنید تا مردم به آنها مراجعه نکنند

  شوشتر و دزفول در ایجاد جاذبه های گردشگری از کلانشهر اهواز پیشی گرفته اند
اگر این روزها گذرتان به شهرهای شوشتر و دزفول افتاده باشد، دیدهاید که در فضاها و محیط های گردشگری آنجا چه غوغائی است و مردم چه استقبالی از هوای مناسب این فصل می کنند. بین راه ها، تپه های اطراف تا چشم کار می کند مردم هستند که دل به طبیعت می زنند و دم را غنیمت می شمارند. 
فقط حیف که میراث گردشگری به این موضوع ورود نمی کند تا برای مردمی که به این فضاها روی می آورند، امکاناتی فراهم کند. مثلاً چه اشکال دارد در این مکان های مصفا تعدادی سرویس بهداشتی، سطل های زباله و خدماتی از این دست و هر آنچه که کارشناسان گردشگری به فکرشان می‌رسد، راه اندازی کنند. واقعاً حیف است از وجود این همه طبیعت زیبا به نفع مردم بهره برده نشود.
همین طور در شهر شوشتر، ایجاد رستورانهایی که با سلیقه از طرف بخش خصوصی راه اندازی شده با اقبال مردم مواجه و سرمایه گذارانی که در این راستا هزینه می کنند، ضرر که نمی‌کنند، هیچ درآمد خوبی هم دارند. حتی شنیده شده که یکی از سرمایه گذارانی که رستوران راه انداخته، از آلمان آمده است. 
خلاصه آوازه چند رستوران شوشتر بلند شده و به امتحانش می‌ارزد.
در دزفول هم نهایت بهره برداری از ایجاد مکان و فضاهای گردشگری شده و مردم تا بعد  از نیمه شب در این محل ها شب زنده داری میکنند و با تفریحات سالم اوقات خود را می‌گذرانند، چه در ساحل رودخانه و چه جائی که به نام بام دزفول معروف شده است. در پارک های عمومی هم بخشی را شهرداری تخت برای مردم گذاشته، بخشی هم سرمایه گذاران خصوصی این کار را کرده اند و با یک ورودی پنج هزار تومانی، از فضای پارک استفاده می کنند، آن هم به عنوان هزینه پارکینگ که خیال مردم از بابت حفاظت خودروی آنها راحت باشد. در اندیمشک هم یک پارک خوب به همت نماینده شهرشان ساخته شده که مجهز به پارکینگ مطمئنی است و مردم ازآن استقبال زیادی کرده اند.
اما متاسفانه در اهواز، جاذبه های گردشگری نداریم. در بدو ورود به شهر بوی تعفن از کنار رودخانه به مشام می رسد، تنها محل تفریح مردم هم که پارک ساحلی در کیان پارس است، امکانات درست و حسابی ندارد و از امنیت خوبی برخوردار نیست، به خصوص شب ها از کوچکترین پارک یعنی پارک قوری تا بقیه بوی بد قلیان ها بیداد می کند و معلوم نیست چرا اقدام به جمع آوری آنها نمی کنند.
خلاصه این کلانشهر خیلی مانده تا به  پای شهرهایی مثل شوشتر و دزفول از لحاظ ایجاد تفریحگاه، رستوران مناسب و تجهیز فضاهای گردشگری برسد و ضرورت حضور ورود سازمان میراث گردشگری در این شهر با توجه به وجود رودخانه کارون بیش از پیش محسوس است تا با همکاری شهرداری دست به اقدامات ماندگار بزند.
کلینیک ها و پزشکان غیر مجاز زیبائی را معرفی کنید تا مردم به آنها مراجعه نکنند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از پلمپ 70 کلینیک زیبائی غیر مجاز در اهواز خبر داد. وی از شهروندان خواست که برای دریافت هر گونه خدمات درمانی، زیبائی، به مراکز مجاز که دارای پروانه طبابت و مجوز قانونی هستند مراجعه کنند، ضمن این که مجوز باید در معرض دید عموم باشد. این چندمین بار است که اعلام می شود چندین کلینیک زیبائی غیر مجاز در اهواز پلمپ شد، اما از چگونگی مجازات متخلفین که قانون برای آنها حبس و جریمه نقدی تعیین کرده مطلبی به میان نمی آید و مردم نمی دانند اینها کدام کلینک و کدام پزشک بوده اند و آیا پس از گذشت مدتی کلینیک آنها فک پلمپ شده یا خیر، وقتی هم اسم و محل کلینیک اعلام نشود مردم چطور می توانند نسبت به شناسایی و خودداری از مراجعه به کلینیک آنها ( در صورت شروع کار مجدد) اقدام کنند. از طرفی میزان مجازات متخلفین در دخالت پزشکی ناچیز است و بازدارنده نیست، بنابراین تنها اعلام پلمپ کلینیک های زیبائی کافی نیست ضمن این که در سایر امور پزشکی هم شاهد تخلف هائی (مداخله پزشکی) هستیم و انتظار این است که کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را منحصر به کلینیک‌های زیبائی نکنند.
نتایج بازدید از کشتارگاه و بازداشت پیمانکار اطلاع رسانی شود
در جریان بازدید دادستان عمومی و مرکز خوزستان از کشتارگاه اهواز، دستور بازداشت پیمانکار کشتارگاه از طرف ایشان صادر شد. چند ماه پیش هم چنین بازدیدی انجام و پیمانکار کشتارگاه اهواز بازداشت شد که باید دید این همان پیمانکار است یا مورد جدیدی است و بهتر است نتیجه بازدید قبلی و چگونگی بازداشت پیمانکار و این که چه مقدار از مشکلات کشتارگاه رفع شده اطلاع رسانی شود. البته اقدامات دادستان محترم که مرتب پی گیر وضعیت کشتارگاه که مستقیماً با سلامتی مردم ارتباط دارد،  جای قدردانی است.
خبرها تکرار می شود اما از نتایج  پی گیری خبری نیست  
‌خیلی از خبرهای استان تکراری شده و نتایج پی گیری آنها مشخص نیست. از جمله مرتباً از طرف شهرداری و شورای شهر، ضرورت به سرانجام رسیدن وضعیت پسماند و بازیافت آن و جمع آوری نخاله های ساختمانی به صورت خبر منتشر می شود. سازمان حفاظت محیط زیست هم به نوبه خود اهمیت این موارد و لزوم تصمیم گیری برای انجام یک اقدام عاجل را تᅢکید می کند، اما مردم تغییری در اوضاع نمی بینند، فقط هر چند روز یکبار این موارد را عنوان می کنند.
رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان برتر گرفت
دکتر علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان برتر در حوزه تعالی اختلاف را در سراسر کشور کسب کرد و رئیس قوه قضائیه لوح افتخار مقام برتر را به ایشان اعطا و از فعالیت او قدردانی نمود.
این موفقیت را به دکتر دهقانی شاد باش گفته و امیدواریم ایشان بتواند در ایجاد عدالت و ارتقاء دادگستری خوزستان و جلب رضایت مردم همواره سرآمد باشد.



 

برچسب ها : كلینیك ها و پزشكان غیر مجاز فضای پارك كشتارگاه