شماره خبر : 15145
منتشر شده در مورخ : ۲۹ آبان ۱۴۰۱
ساعت : 18:21
راوی گفت:   تا  کی باید مردم خوزستان در حسرت داشتن بیمارستان تخصصی باقی بمانند؟

راوی گفت:  تا  کی باید مردم خوزستان در حسرت داشتن بیمارستان تخصصی باقی بمانند؟



هر چند وقت مسئولان بهداشت و درمان استان خبر از ایجاد یکی دو بخش تخصصی در بیمارستان های موجود می دهند. 
این خوبست اما کافی نیست و مشکل ما این استکه بیمارستان‌های استان (چه دولتی و چه غیر دولتی) دارای انواع بخش‌های تخصصی و عمومی هستند که این شیوه درمان نمی تواند با کیفیت و خالی از اشکال باشد و جای بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی در یک رشته خالی است حال آن که تهران، شیراز، تبریز و دیگر کلانشهرها و حتی زیر کلانشهرها از این بابت ارتقاء یافته و مردم آنها برای درمان، نیاز به ترک استان خود ندارند.
در حال حاضر خوزستانی ها غالباً برای درمان بیماری های چشم و قلب و ... به تهران و خصوصاً شیراز می روند که مستلزم هزینه های بالائی است و ظاهراً عزمی برای ایجاد بیمارستان های تخصصی در استان احساس نمی شود. 
بیاد داریم چند سال پیش تعدادی از پزشکان متخصص قلب، تصمیم به ایجاد یک بیمارستان فوق تخصصی در اهواز گرفتند، زمین آن خریداری و حتی شروع به گود برداری هم شد اما شهردار وقت با این توجیه که محل انتخاب شده، گره ترافیکی ایجاد خواهد کرد جلوی کار را گرفت و چون همکاری برای تشویق پزشکان در مکان دیگری نشد، آنها هم از خیر این کار گذشتند.
متاسفانه در استان برای انجام و اجرای برخی پروژههای عام‌المنفعه اراده و تعامل از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط وجود ندارد، اگر هم در این مورد سرمایه گذار یا خیران پیشقدم شوند، نه تنها کمکشان نمی کنند، بلکه مانع تراشی هم می شود تا آنها از ادامه کار منصرف شوند. نمونه اش ایجاد یک بیمارستان تخصصی در رامهرمز از سوی خیرین است که با وجود تلاش فراوان برای ساخت آن، اما به دلیل مشارکت نکردن دولت در این کار مردمی، احداث بیمارستان تخصصی با مشکل روبه رو شده و فعلاً کار در حد راه اندازی درمانگاه انجام شده که مردم انتظار دارند مسئولان استان و وزارتخانه مربوطه، همکاری لازم را با خیرین به منظور ساخت و رفع موانع بر سر راه اجرای این پروژه داشته باشند تا همه با هم در سامان دهی این کار خیر سهیم باشند.
مردم نواقص طرح های عمرانی را کجا اطلاع دهند؟ ( به شرطی که گوش شنوایی باشد)
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفته <مردم بهترین ناظران بر روند اجرای طرح های عمرانی هستند.> اگر چنین است و نظر مردم برای مسئولان اهمیت دارد، بهتر است شماره تماسی یا سامانه ای معرفی شود تا شهروندان با مشاهده نواقص از آن طریق موضوع را اطلاع دهند، البته به شرطی که گوش شنوایی باشد و نتیجه این اطلاع رسانی و پاسخ به مطلب عنوان شده داده شود.
واقعاً این حرف معاون عمرانی درست است چون خیلی وقت ها نواقصی در اجرای طرح های عمرانی وجود دارد و عجیب است که از دید کارشناسان مربوطه و مسئولان با آن که هر روز از کنار آنها عبور می کنند پنهان می مانند یا به آنها اهمیت نمی دهند اما مردم عادی و افرادی که اطلاعات فنی دارند متوجه مشکل و ایراد می شوند ولی نمی دانند کجا و به چه کسی باید اطلاع بدهند.
معاون عمرانی این را هم گفته که از شورای شهر و فرمانداران انتظار می رود تحت هیچ فشاری و فقط به نیت کار برای مردم طرح های تعریف شده از اعتبارات را هزینه کنند که اگر به این توصیه عمل شود، عدالت عمرانی رعایت خواهد شد چرا که دیده می شود هر جا یک عضو شورای شهر یا عوامل نماینده و حتی کمتر از آنها نفوذ دارد یا ساکن است، در آنجا کار می شود، اما خیابان مجاور آن هم دریغ از ترمیم نوار حفاری آنها که نباید چنین باشد.
سکان اقتصادی و تعیین قیمت ها در دست دلال هاست
دلالها و واسطهها و مافیای میادین میوه و تره بار، باز هم تصمیم گرفتند قیمت پیاز را کیلوئی 20 هزار تومان و حتی بیشتر کنند و فورا هم اجرائی شد. با اراده همین عوامل قیمت سیب زمینی هم ثابت ماند و از 17 - 18 هزار تومان پائین نیامد و به این ترتیب ثابت شد که سکان اقتصادی در دست اینهاست.  ‌
مسئول اتحادیه مربوطه علت گرانی پیاز را تغییر فصل عنوان کرده که این حرف در حالی که همه چیز در چهار فصل وجود دارد، دلیل بیهوده ای است. قیمت های سایر اقلام مورد نیاز مردم هم به همین ترتیب است و سازمان های عریض و طویل نظارتی کاره‌ای نیستند.
شورای شهری ها به جای حرف زدن، دنبال انجام کارها باشند
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز ایراد گرفته که چرا پل عابر پیاده رو به روی دانشگاه شهید چمران که سه سال پیش تخریب و جمع آوری شد، تا حالا ساخته و نصب نشده است.  ‌جالب است که وی پاسخ را هم خودش داده و گفته دلیل اصلی تᅢخیر در اجرای این پل، تعطیلی دانشگاهها و روند اجرای کند پروژه تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه بوده است.
این عضو شورای شهر تاکید کرده که شهرداری اهواز باید هر چه سریعتر ایجاد این پل عابر پیاده را اجرایی کند. وی در این مورد هم به جای شهرداری پاسخ داده که برنامه ریزی برای احداث پل عابر پیاده روبه روی دانشگاه چمران در حال انجام است.
اصولاً بهتر نیست به جای عنوان کردن این مسائل و نواقص شهری در جامعه، آقایان به اتفاق شهردار، بازدیدهایی در سطح شهر داشته باشند و موارد را  از نزدیک بررسی و به اتفاق تصمیم گیری کنند تا هم قبل از وقوع حادثه ای، دست به کار شوند و هم بعد از اجرای پروژه مورد نظر، آن را اطلاع رسانی کنند؟ 
داروهای کمیاب با قیمت آزاد در داروخانه‌ها وجود دارد
با وجود اعلام وارادت دارو انتظار می رفت، مشکل مردم برای رفع کمبود دارو مرتفع شود اما همچنان این معضل وجود دارد و همراهان بیماران در به در به دنبال برخی داروها، داروخانه ها را زیر پا می گذارند، خصوصاً داروهائی مثل آنتی بیوتیک، اسپری و ... که کمتر پیدا می شوند یا از هر نسخه برخی اقلام آن نیست که شاید ادامه این وضع ناشی از سوء مدیریت در توزیع و نظارت ضعیف بر داروخانه هایی است که وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند. به خصوص در مواجه با بیماری و حساسیت های فصلی که خانواده‌ها خیلی درگیر داروهای این بیماری ها هستند.  ‌
دیدن پدری که برای تهیه داروهای رفع حساسیت بچه هایش با نگرانی در شهر سرگردان است واقعاً تᅢسف بار است. بدتر از آن این که برخی داروها که ظاهراً پیدا نمی شوند، اما مسئول داروخانه یا نسخه پیچ از داشتن داروهائی که کمبود وجود دارد، خبر می دهد اما می گوید چنانچه با قیمت آزاد بخواهی داریم، چرا سازمان ناظر بر دارو دخالت نمی کند، بی تفاوت است یا زورش نمی رسد¿

برچسب ها : بیمارستان تخصصی خوزستان قیمت پیاز