شماره خبر : 15493
منتشر شده در مورخ : ۱۶ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 14:7
میراحمدی:​ پیام هشدار زلزله روی تلفن همراه شهروندان «غفلت فنی» بود

میراحمدی:​ پیام هشدار زلزله روی تلفن همراه شهروندان «غفلت فنی» بود

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت که پیام ارسال شده بر روی تلفن همراه برخی شهروندان در مورد هشدار زلزله، یک غفلت فنی بوده و مسئله امنیتی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مجید میراحمدی گفت:​ کارگروه تحقیقاتی شبکه همراه اول در حال یک اقدام فنی بود تا در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله بتوانند پیام هشداری صادر کنند؛ بر اساس تحقیقات ما زمانی که در گروه فنی می‌خواستند به صورت آزمایشی این پیام را برای خودشان ارسال کنند، به علت غفلت فنی برای تعدادی از شهروندان ارسال شد.

آقای میراحمدی همچنین اطمینان خاطر داد که اتفاق امروز مسئله خاص امنیتی نبوده و با عذرخواهی از شهروندان، «اجرای این عملیات فنی را در موقعیت کنونی‌ کج سلیقگی دانست که دستگاه‌های مرتبط آن را دنبال می‌کنند.»

ساعتی پیش پیامی انگلیسی روی تلفن همراه برخی شهروندان آمد که در آن با هشدار وقوع زلزله، خواسته بود افراد به پناهگاه بروند.

در حالیکه برخی این اتفاق را «هک» اعلام کرده بودند، ​معاون سازمان پدافند غیرعامل گفته بر اساس ادعای واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول، خطای انسانی رخ داده است.

آقای رحیمی گفت واحد تحقیق و توسعه این اپراتور در حال ارزیابی سامانه‌ای بود تا در زمان بحرانی فعالیت کند و «این خطا باعث شده به جای ارسال پیام برای ۲۰ تلفن همراه، برای کل شبکه ارسال شود.»

او همچنین گفت که بررسی عمدی یا غیرعمدی بودن این اتفاق، به زمان نیاز دارد.

برچسب ها : میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تلفن همراه