شماره خبر : 16410
منتشر شده در مورخ : ۱۳ دی ۱۴۰۱
ساعت : 10:33
راوی گفت:  آزاد سازی زمین های پادگان ها  و راه آهن موجب زیبائی و تغییر  در اهواز خواهد شد

راوی گفت:  آزاد سازی زمین های پادگان ها  و راه آهن موجب زیبائی و تغییر  در اهواز خواهد شد



پیرو انتقاد استاندار جدید از وضعیت کلانشهر اهواز در مراسم معارفه که گفته اهواز نسبت به گذشته تغییر نکرده، اگر قرار باشد این شهر متحول و تغییر کند باید موانعی که سد راه توسعه و پیشرفت شهر است، ترجیحاً توافقی حل و فصل شوند. از جمله این موارد، وجود پادگان و زمینهای ارتش در شهر است که باید با تدبیر مسئولان و ارتش تعیین تکلیف و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا به بهره برداری مطلوب برسد، همانطور که در دیگر کلانشهرها این موضوع حل و اجرا شده است. از جمله پادگان تبریز از اولین پادگان هایی بود که انتقال آن از شهر مصوب شد و به اعتقاد مسئولان شهرسازی و معماری آن شهرستان تعیین تکلیف پادگانها از مطالبات عمده شهروندان است، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه هم در این زمینه همکاری داشته است. در مشهد و خراسان رضوی هم توافق هایی برای جا به جائی زمین های ارتش و آستان قدس انجام یا در شرف اجراست که قوه قضائیه و شهرداری و راه و شهرسازی با مسئولان و فرماندهان ارتش به توافق رسیدند.
وزیر اسبق راه و شهرسازی ( محمد اسلامی) وعده داده بود پادگان های 25 استان به خارج شهر منتقل و از اراضی آنها برای ساخت و ساز مسکن استفاده خواهد شد. اکنون کلانشهر اهواز نیز نیازمند اجرای چنین طرحی است و بحث آن سال هاست مطرح  اما به نتیجه نرسیده که استاندار می تواند با بهره گیری از ارتباطاتی که در سطح کشور با وزارتخانه ها و فرماندهان ارتش دارد، این مهم را اجرایی کند.
همچنین زمین های زیادی را راه آهن جنوب از شهر اهواز در اختیار دارد که در صورت آزاد شدن و در اختیار شهرداری قرار گرفتن می شود از آنها بهره برداری خوبی به منظور توسعه فضای سبز و مکان های تفریحی، فرهنگی برد. در این مورد گفت و گوهایی با مدیر کل راه آهن جنوب شده که باید پی گیری و به نتیجه برسد و انجام این کار مقداری قاطعیتمی خواهد که اگر آقای محراب به موضوع ورود کند امکان تحقق آن میسر است.
زمین های دیگری هم در اختیار سایر ارگان هاست که فهرست آن در اختیار شهرداری اهواز است و می شود آنها را به نفع شهرداری پس گرفت و استفاده بهینه ای از آنها کرد و عجیب است که تا حالا شورای شهر اهواز برای انتقال آنها به شهرداری و تغییر کاربری آن ها قدمی برنداشته است.  ‌
ناگفته نماند که در گذشته دانشگاه شهید چمران با در اختیار گذاشتن بخشی از زمینهایش هنگام احداث پل پنجم، همکاری خوبی با شهرداری و به نفع شهر و مردم داشته است.
زیرساخت ها را درست کنید تا مسئولان سر از زندان درنیاورند
رئیس دادگستری بندرامام از محکومیت دو نفر از مسئولان اسبق شهرداری و آبفای این شهر در پرونده آبگرفتگی سال 99 خبر داده که شامل شهردار وقت و رئیس اسبق اداره آبفای بندرامام خمینی است. شهردار به 20 ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از کارهای دولتی و رئیس اسبق آبفا به تحمل 7 ماه حبس تعزیری محکوم شدند. شاید تا وقتی به درستی روشن نشود که دفع آب های سطحی وظیفه شهرداری است یا آبفا، در آب گرفتگی ها بحث این که مقصر کدام سازمان است ادامه خواهد داشت و این طور به نظر می رسد که عزمی برای ایجاد زیر ساخت و روش صحیح دفع آب های سطحی وجود ندارد، که اگر غیر از این بود لااقل در شهرها و مناطق جدید اصول شهرسازی در این مورد رعایت می شد، نمونه اش کیان شهر اهواز که با وجود این که زمان طولانی از ایجاد آن نمی گذرد، در بارندگی ها، یکی از نقاط بحرانی شهر است و آب باران تا مدت‌ها در زمین های آن باقی است.
پیش بینی های احتمال وقوع سیل را جدی بگیرید

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال وقوع سیل در چند استان، از جمله خوزستان خبر داده است و تاکید کرده با وجود این بارش ها، احتمال آب گرفتگی گسترده وجود دارد. 
با چنین هشداری، مسئولان باید موضوع را جدی بگیرند و آمادگی لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی داشته باشند. آقایان با توجه به محکومیت دو نفر از مسئولان بندرامام که در جریان آب گرفتگی ها، مقصر تشخیص داده شدند و باید مجازاتهایی را تحمل کنند، نهایت تلاش خود را داشته باشند و تجهیزات لازم را در نقاط بحرانی مستقر کنند. ما که مسئولیتی نداریم می دانیم در چنین مواقع، لایروبی شبکه فاضلاب، نصب پمپ برای خروج آب های سطحی و تقویت ایستگاه پمپاژ می تواند تا حدود زیادی از آبگرفتگی جلوگیری کند و همکاری شهرداری و آبفا ( به جای اینکه یکدیگر را مقصر کنند) عامل نجات مردم از ورود آب و فاضلاب به خانه های آنهاست کما این که در همین باران های اخیر اهواز، مردم در مناطقی از شهر به دلیل رخنه آب به خانه هایشان متضرر شدند.
پل راهنمائی اهواز، بعد از عمری، مختصر اشکالی پیدا کرده
این طور که معاون فنی شهرداری اهواز نظر داده، پل معروف به راهنمایی اهواز که به دلیل قرار گرفتن در کنار راهنمائی و رانندگی به این اسم نامیده می شود، رانش کرده و قرار است تعمیر و تعریض شود. این پل که از نوع خاکی است، سال ها پیش ( قبل از انقلاب) با امکانات و تجهیزات به مراتب کمتر از امروز احداث و تا حالا به خوبی دوام آورده و معاون فنی شهرداری اهواز گفته سازه پل دچار مشکل نشده و فقط ممکن است ریزش نرده ها برای عابران خطری داشته باشد که برای رفع آن مشاور انتخاب شده و تعریض آن هم توسط قرارگاه خاتم در حال بررسی است. کاش در برخی نقاط شهر اهواز که گره ترافیکی دارد، از این نوع پلها که با هزینه کمتر و در مدت کوتاه تر ساخته می شود، استفاده می شد (در صورت صلاحدید کارشناسان مربوطه.)
اداره استان با تفکر سنتی جوابگو نیست
استاندار خوزستان گفته : تفکر سنتی برای اداره استان و صنایع و معادن جوابگو نیست و این وظیفه ی بخش دانشگاهی است که کمک کند تا به این امر ‌تحقق ببخشیم.
حرف قشنگی است و اگر به آن عمل شود، مسلماً اداره استان متحول و بهتر خواهد شد. کاش استانداری بخش پی گیری خوبی داشت و از همین ابتدای کار استاندار < حرف های قابل تᅢمل> را ثبت و تا حصول نتیجه دنبال می کرد.

برچسب ها : راه آهن اهواز پل راهنمائی اهواز